صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

اخراج خبرنگار بی‌بی‌سی به دلیل بازنشر یک توئیت
شهاب اسفندیاری، استاد دانشگاه درباره وضعیت یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی که به تازگی در طرفداری از نیروهای حماس یک توئیت را بازنشر کرده، نوشته: «ندا عبدالصمد خبرنگار بی‌بی‌سی عربی پس از ۲۷ سال خدمت به‌خاطر بازنشر یک توئیت که در آن از حماس به عنوان «نیروی مقاومت» یاد شده بود، از کار تعلیق شد. وضع آنقدر فجیع شده که صدای جیم میور، خبرنگار معروف و بازنشسته این شبکه هم درآمده و نوشته «شرم بر بی‌بی‌سی».

کاردان در عرصه‌های مختلف
اکبر نبوی، منتقد سینما درباره سیدحسن نصرالله نوشته: «یکی از هنرهای فرماندهی سیدحسن نصرالله مدیریت میدان است. چه میدان جنگ نظامی و چه میدان جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی و فرهنگی. او فرمانده است. در میدان بازی دیگران وارد نمی‌شود. خود، بازی هوشمندانه طراحی می‌کند و دشمن را وامی‌دارد در زمین او بازی کند.»
پایانی برای دروغ‌های غرب مدعی
فرشته صادقی، روزنامه‌نگار در واکنش به وضعیت اهالی غزه نوشته: «هرگونه ادعای جهان غرب در مورد برتری اخلاقی (آنها) به پایان خودش رسیده چرا که کشورهای غربی شریک و همکار نسل‌کشی در غزه هستند. عصر (آنها) به انتها رسید و غرب دیگر حرف قابل گفتنی برای جهان ندارد. ۵۰۰ سال تفوق و برتری غرب دیگر تمام شد.»

حماس در هیچ عملیاتی شکست نخورده
کورش علیانی، نویسنده و پژوهشگر درباره حماس نوشته: «حزب‌الله هر روز عملیات کرده و حتی در یکی از این عملیات‌ها شکست نخورده. حماس هم هر روز عملیات زمینی کرده است. مشکل اینجاست که توقع‌ داری محور مقاومت با الگوی اسرائیل بجنگد. آن الگو با تمام سر و صدا و زرق و برق و درندگی‌اش الگوی شکست است.»
طعنه‌‌ای به قوانین بشردوستانه نمایشی
حامد خسروشاهی، روزنامه‌نگار در تازه‌ترین پست خود ترجمه نوشته‌ای از استادی لبنانی را درباره وقایع اخیر غزه بازنشر کرده که می‌خوانید: «دکتر کامیل حبیب، استاد مسیحی دانشگاه لبنان: از دانشجویانم در دانشگاه لبنان عذرخواهی می‌کنم که در تدریس اصول حقوق بین‌الملل، حقوق بشردوستانه بین‌المللی و سازمان ملل متحد آنقدر سختگیر بودم. بعد از جنایات صهیونیسم در غزه دیگر نیازی به تدریس این اصول نیست. قانون زور، قانون جهان است.»

مراسمی برای انتخاب بهترین کتاب‌ها
عبدالحکیم بهار، مروج کتابخوانی اهل روستای رمین از چابهار برپایی اختتامیه دوره دیگری از جایزه لاک‌پشت پرنده را اطلاع‌رسانی کرده است. این دوره از لاک‌پشت پرنده به بررسی کتاب‌های کودک و نوجوان منتشر شده در سال 1400 برای انتخاب بهترین عناوین پرداخته است. اختتامیه آن، سه‌شنبه همین هفته 16 آبان ماه، ساعت 17 در فروشگاه شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود. حضور در این مراسم که جمعی از اهالی کتاب نیز در آن شرکت خواهند داشت، آزاد است.

بازیگر فراری: چند بار تصمیم گرفتم خودکشی کنم
اشکان خطیبی بازیگر سینما که یک سالی است مهاجرت کرده، در جدیدترین پیام خود گفته: «آنهایی که مانند من مهاجرت کردند می‌دانند، وقتی به این نقطه می‌رسی یعنی ته‌خط! یعنی دیگر راهی نمانده است. چند بار تصمیم گرفتیم همه چیز را تمام (خودکشی) کنیم! چندبار از بغض به هق‌هق رسیدیم! چندبار چمدان بستیم و شهر به شهر و مرز به مرز در جست‌و‌جوی خانه برای خود بودیم! دلتنگی، دلتنگی و دلتنگی...»

 

جستجو
آرشیو تاریخی