صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تاریخ به یاد ندارد ۴۶ خبرنگار را در ۲۵ روز شهید کنند

گردهمایی اهالی رسانه(تجمع‌الاعلامیین) برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و به شهادت رساندن خبرنگاران با حضور فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، رئیس بسیج رسانه، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، جمعی از اهالی رسانه و مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و مطبوعات کشور دیروز در محوطه مجموعه فرهنگی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق) برگزار شد.
مهدی‌پور در ابتدای این مراسم بااشاره به تأثیرات رسانه‌ای عملیات طوفان‌الاقصی گفت: در زمان صدور فرمان عملیات طوفان‌الاقصی کسی باور نمی‌کرد که وارد چه مقطعی از تاریخ شدیم و هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی فروریخت و زود نشان داد که این هیمنه توخالی است و مهم‌تر از این عملیات روانی بود که توسط حزب‌الله صورت گرفت طوفان‌الاقصی، آثار بسیاری داشت و ظلم تاریخی علیه فلسطینی‌ها را دوباره به جریان رسانه برگرداند. اگر این خشم و سرکوبگری را شاهدیم به‌واسطه این است که تصویری که از رژیم صهیونیستی شکل گرفت تصویری از هم پاشیده بود که دود شد و هوا رفت.
این عملیات فلسطین و فلسطینی‌ها را به محور تصمیم‌گیری‌ها برگرداند که برای خود تصمیم بگیرند.
وی بااشاره به سخنرانی روز جمعه سیدحسن‌نصرالله افزود: همچنان روحیه ضداسرائیلی در سراسر جهان در حال جوشیدن است که محدود به نوار غزه نیست. نه‌تنها در غزه که رژیم صهیونیستی به‌دنبال جریان رسانه‌ای است که در لبنان هم این‌گونه است. از همه همکارانم در رسانه‌های داخلی و خارجی در یک ماه اخیر تشکر می‌کنم که این میزان همیت نسبت به مسأله فلسطین قابل‌توجه است و این مسیر باید ادامه داشته باشد. رژیم با سرکوب و جنایت‌های مضاعف به‌دنبال عادی‌کردن جریان فلسطین و ساده‌سازی مسأله است که جنایت و کشتار فلسطینی‌ها عادی شود. جلوی چشم همگان این جنایت صورت می‌گیرد و رژیم صهیونیستی به‌دنبال عادی‌کردن این جنایت‌هاست. این مسأله، امکان و ظرفیت‌ ایجادشده برای این است که خدعه و نیرنگ رژیم صهیونیستی به حاشیه نرود.

هر خبر یک موشک فتاح
مرتضی کارآموزیان، رئیس بسیج رسانه در ادامه گفت: امروز روز بیست‌وهشتم جنایت رژیم صهیونیستی است. دیروز آمار شهدا به‌روزرسانی شد و آمار خبرنگارانی که کشته شدند به ۴۶ نفر رسید که در تاریخ سابقه نداشته است. امروز خبرنگارانی که در غزه هستند و اینجا حضور دارند باعث افتخارند؛ جبهه رسانه‌ای در این مدت باقدرت شکل گرفته است. هر کدام از پیام‌ها، عکس‌ها و محتواهایی که تولید می‌کنند به‌مثابه موشک فتاح است و این جهاد فی‌سبیل‌الله است.
 
اهمیت نقش رسانه در رساندن صدای مظلومان به جهان
 سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین نیز گفت: ۴۶ شهید از اصحاب رسانه پیام بزرگی خواهد داشت که نقش رسانه در رساندن صدای مظلومان عالم چیست و هم‌صدایی جمعیت در کنار کاخ‌های عاملان این جنایت نشان‌دهنده نقش رسانه در این زمینه بود که مورد هجمه و هجوم قرار گرفتند. در دوران دفاع‌مقدس ما دشمن را می‌دیدیم و دشمن ما را و در نبرد رودررو بودیم و پیامی که امام راحل در سال ۶۶ در جمع حجاج فرمودند مصداق امروز و نه آن روز بود. امروز این مأموریت به دوش شماست و شما ایستادگان در مقابل دشمنان هستید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی