از گوشه و کنار ایران

قتل تلخ یک سال پس از عقد موقت
2 هفته پس از ناپدید شدن زن فیلمبردار در مشهد، پلیس با دستگیری شوهر این زن راز قتل او را برملا کرد.
سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: شامگاه 29 مهر امسال خبر ناپدید شدن زن 26 ساله‌ای به نام حدیث به پلیس اعلام شد. با شروع تحقیقات خودروی پراید وی در اطراف میدان حافظ مشهد در حالی پیدا شد که لکه‌های خون روی آن دیده شد و سوئیچ نیز به فاصله کمی از خودرو روی زمین افتاده بود. از طرف دیگر گوشی تلفن وی نیز در آزادراه باغچه درحالی توسط یکی از رانندگان عبوری کشف شد که روی گاردریل‌های کنار جاده قرار داشت. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد این زن حدود یک سال قبل به عقد موقت مردی درآمده اما با هم بر سر مالکیت یک باغ‌ویلا اختلاف شدیدی داشتند. بنابراین همسر صیغه‌ای وی تحت تحقیق و بازجویی قرار گرفت و سرانجام اعتراف کرد یکی از بستگانش را اجیر کرده و او با شلیک گلوله حدیث را کشته و جسدش را در اطراف همان باغ دفن کرده‌اند.
بدین ترتیب با کشف جسد مقتول راز این جنایت برملا شد و عامل قتل نیز که در نیشابور مخفی شده بود، از سوی پلیس دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد.
 
مرگ کارگر زیر آوار

 یک کارگر در پی تخریب غیراصولی ساختمانی در کرمان، به دلیل فروریختن دیوار جان خود را از دست داد.
ابراهیم بابایی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان گفت: حدود ساعت 8 و نیم صبح یکشنبه شهروندان با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و از ریزش یک ساختمان در حال تخریب خیابان ابوذر شمالی خبر دادند. ستاد فرماندهی بلافاصله سه گروه امداد و نجات از ایستگاه‌های شماره ٢ و هشت را به محل حادثه اعزام کرد و مشخص شد که بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در یک ساختمان مسکونی در حال تخریب، عامل ریزش این ساختمان روی کارگر ۴۵ ساله بوده و وی به دلیل شدت جراحات ناشی از حادثه در دم جان باخته است. علت و جزئیات این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است.
 
دردسر اعتماد بیجا به زن کارگر
زن جوان هنگام تسویه طلبش از صاحبکار خود با سوءاستفاده از اعتماد وی 50 میلیون تومان کلاهبرداری کرد.
چند روز قبل یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان دامغان مراجعه کرد و گفت: بدون اطلاع من مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حسابم کسر شده است، به همین منظور بلافاصله پیگیری موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با اقدامات فنی و تخصصی پلیس فتا مشخص شد مبلغ مذکور توسط یک دستگاه کارتخوان سیار از حساب شاکی برداشت شده است.
سرهنگ غلامحسین عرب فرمانده انتظامی شهرستان دامغان گفت: در تحقیقات تکمیلی محرز شد خانمی که قبلاً کارگر شاکی بوده، با استفاده از یک دستگاه کارتخوان سیار می‌خواسته بدهی خود را از شاکی پس بگیرد اما به خاطر اعتماد شاکی به وی هنگام کارت کشیدن از سادگی وی سوء‌استفاده کرده و به جای بدهی ۵۰ میلیون ریالی ۵۰۰ میلیون ریال از حساب شاکی برداشت کرده است. بدین ترتیب زن جوان بازداشت شد و به جرم خود اعتراف کرد.
 
دستگیری شکارچیان سهره طلایی
مأموران یگان حفاظت محیط زیست مهاباد، ۲ شکارچی متخلف سهره طلایی را در مناطق کوهستانی «اوزندره» این شهرستان دستگیر کردند.
فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این شکارچیان متخلف با استفاده از دام تور، ۱۲ قطعه سهره طلایی را زنده‌گیری کرده بودند که با حضور به‌موقع مأموران یگان حفاظت این اداره دستگیر و سهره‌ها در دامن طبیعت رهاسازی شدند. با توجه به اینکه هرگونه شکار پرندگان در این منطقه ممنوع است، این ۲ شکارچی متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
قتل به خاطر یک دیلم
مرد روستایی که به خاطر یک دیلم با یکی از اقوامش اختلاف داشت، با شلیک دو گلوله او را از پا درآورد.
چند روز قبل خبر قتل یک مرد و زخمی شدن مردی دیگر در یکی از روستاهای کرمانشاه به پلیس اعلام شد. کارآگاهان با شروع تحقیقات موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل فراری در یکی از محلات شهر کرمانشاه شده و طی عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
متهم در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل اعتراف کرد و گفت، از قبل به خاطر یک عدد دیلم با مقتول دچار اختلاف شده و روز حادثه نیز بین مقتول و برادرش در روستا درگیری رخ داده بود. او پس از آنکه از موضوع مطلع شده، در هواخواهی از برادرش با استفاده از سلاح شکاری 2 تیر به سمت مقتول شلیک کرده است. در مراحل رسیدگی به پرونده ضمن دستگیری 2 نفر دیگر که در این درگیری اقدام به تیراندازی کرده بودند، 5 قبضه اسلحه شکاری و کلت و 6 عدد فشنگ کشف شد.
 
شکار گراز با سلاح برنو
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین از دستگیری شش شکارچی غیرمجاز گراز در این شهرستان خبر داد.
علی فرجی اظهار کرد: طی گشت و کنترل این اداره در مناطق آزاد و گزارش معتمدین محلی مبنی بر شکار غیرمجاز دو رأس گراز و انتقال به منزلی در محدوده روستایی در حوزه شهرستان سبزوار، محیطبانان با همکاری پلیس امنیت شهرستان سبزوار و هماهنگی قضایی دادگاه شهرستان خوشاب به محل اعزام شدند. پس از بازرسی، لاشه سلاخی شده دو رأس گراز، به همراه یک قبضه اسلحه برنو و ادوات سلاخی (چاقو و..‌.) کشف و ضبط شد.
فرجی افزود: در این خصوص پرونده تخلف تشکیل شده و برای سیر مراحل قانونی تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سبزوار شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی