صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

رشد ۲۲ درصدی ترانزیت

نتایج تحلیل عملکرد ترانزیت کشور نشان می‌دهد ۷ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۱۳ تن در هفت ماهه امسال از کشور ترانزیت شده است که رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد؛ همچنین در مهرماه امسال، ترانزیت از کشور نسبت به مهرماه سال ۱۴۰۱ افزایش ۷۴ درصدی تجربه شد.
«شهریار افندی‌زاده» معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، از تثبیت و تداوم رشد عملکرد ترانزیت کشور در سال ‌جاری خبر داد و گفت: براساس آمار موجود در وزارت راه و شهرسازی، در هفت ماهه امسال مجموعاً ۷میلیون و ۹۱۷ هزار و ۱۳ تن کالا از کشور ترانزیت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۲ درصد افزایش داشته است. همچنین در این مدت هفت ماهه، ترانزیت کالای نفتی و غیرنفتی به ترتیب با عملکرد ۲ میلیون و ۳۸۷ هزار تن و ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۳ تن، افزایش ۳۴.۱۲ و ۱۷.۴۹ درصدی را نسبت به هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۱ رقم زده است.
وی افزود: از مجموع عملکرد فوق، سهم حمل ‌و نقل جاده‌ای حدود ۹۰ درصد و برابر با ۷ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۱۳ تن و سهم حمل و نقل ریلی، ۷۹۶ هزار تن بوده که در بخش جاده‌ای با رشد ۲۵.۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل روبه‌رو بوده‌ایم.
معاون حمل ‌و نقل ادامه داد: در مهرماه سال‌ جاری، عملکرد ترانزیت با ثبت یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۶۳۹ تن، رشد نقطه به نقطه ۷۴ درصدی را نسبت به مهرماه سال قبل داشته است.
جستجو
آرشیو تاریخی