حوادث جهان

150 کشته در زلزله نپال
زمین لرزه 6.4 ریشتری در منطقه‌ای دورافتاده در غرب نپال 150 کشته برجا گذاشت.
بنابر اعلام روزنامه ایندیاتایمز، این زمین‌لرزه ساعت ۲۳ و ۴۷ دقیقه جمعه شب به وقت محلی رخ داد و مرکز لرزه‌نگاری ملی نپال قدرت آن را ۶.۴ ریشتر اعلام کرده است. مقامات نپال اعلام کردند: بر اثر این زمین‌لرزه که در منطقه غربی «جاجارکوت» رخ داده، 150 نفر جان باخته و عده قابل‌توجهی نیز مصدوم شدند و شماری از خانه‌ها تخریب شده است.گزارش‌ها همچنین حاکی است، بر اثر این زلزله ساختمان‌ها در چندین شهر و منطقه مجاور از جمله دهلی‌نو، پایتخت هند نیز تکان خورده است.مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان نیز شدت این زمین‌لرزه را ۵.۷ اندازه‌گیری کرد. این در حالی است که سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده بزرگی آن را ۵.۶ ​​تعیین کرده است.
به علاوه سه لرزه دیگر در عرض یک‌ساعت پس از وقوع این زمین‌لرزه احساس شده است.مقامات این کشور نسبت به احتمال افزایش تلفات این زمین‌لرزه ابراز نگرانی کرده‌اند چراکه تاکنون نتوانسته‌اند با ساکنان یک منطقه تپه‌ای در نزدیکی کانون زلزله، حدود ۵۰۰ کیلومتری غرب کاتماندو، پایتخت این کشور که زمین‌لرزه در آنجا نیز احساس شده، تماس برقرار کنند.این ناحیه با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت شامل روستاهایی است که در تپه‌های دورافتاده پراکنده هستند.
یک مقام محلی جاجارکوت به خبرنگار رویترز گفته‌ است: احتمال می‌دهیم این حادثه صدها مصدوم داشته باشد. بسیاری از خانه‌ها فرو ریخته و بسیاری دیگر نیز دیوارها و سقف‌هایشان شکاف برداشته یا ترک خورده است. همچنین هزاران نفر از مردم منطقه کل‌شب را در هوای سرد در بیرون از ساختمان‌ها سپری کردند زیرا از ماندن در خانه‌های ترک‌خورده به دلیل وقوع پس‌لرزه‌ها وحشت داشتند.
تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مردم در تاریکی شب برای بیرون کشیدن بازماندگان احتمالی از میان آوار ساختمان‌های فروریخته تلاش می‌کنند.
یک افسر پلیس می‌گوید: در مراحل اولیه جست‌وجو و نجات باید ابتدا جاده‌های مسدود شده بر اثر رانش زمین ناشی از زلزله به منظور امکان دسترسی به مناطق آسیب‌دیده پاکسازی شود.بی‌بی‌سی نیز گزارش کرده است که نیروهای نظامی برای کمک به عملیات امداد و نجات در نواحی ناهموار جاجارکوت و «روکوم غربی» در ۵۰۰ کیلومتری غرب کاتماندو مستقر شده‌اند.
در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز این کشور دو زلزله ویرانگر را تجربه کرد که در آن حادثه ۹۰۰۰ نفر کشته و بیش از ۲۲ هزار نفر زخمی شدند.
 
طوفان مرگبار در ایتالیا
پس از وزش باد و باران شدید در مرکز ایتالیا، مناطق وسیعی از «منطقه توسکانی» تحت تأثیر سیل قرار گرفته و تاکنون شش نفر کشته و چندین نفر ناپدید شدند.
به گزارش بی‌بی‌سی، سرعت باد حدود ۱۴۰ کیلومتر در ساعت بوده است.با طغیان رودخانه «بیزنزیو»، مردم برای فرار از سیل به پشت‌بام‌ خانه‌ها رفتند و خودروها را سیلاب با خود برده است.تاکنون طوفان باعث مرگ بیش از ۱۳ نفر در اروپای غربی شده است.
پیش از این، طوفان، جنوب انگلیس، بلژیک، هلند و آلمان و همچنین سواحل اسپانیا و پرتغال را درنوردیده بود. یک کودک پنج‌ساله یکی از کشته‌ها در بلژیک بر اثر سقوط درخت بود.همچنین پروازهای دو روز قبل در بسیاری از شهرهای هلند، اسپانیا و انگلیس لغو شد و در فرودگاه‌ها، توقف یا تأخیر در پروازها موجب ازدحام جمعیت شد و در خدمات ریلی نیز اختلالاتی رخ داد.
 
قتل‌عام خانواده همسر با قارچ
آشپز استرالیایی متهم است که در یک میهمانی خانوادگی، با اضافه کردن قارچ‌های سمی به غذا، پدر و مادر و همینطور خاله همسر سابقش را کشته است.
این خانم آشپز به‌خاطر قتل‌عام خانواده همسر سابقش، دادگاهی شده و حالا متهم است که دست‌کم ۴ مرتبه دیگر هم برای قتل همسر سابقش اقدام کرده است.دادگاه او که این هفته برگزار شده، به‌خاطر جزئیات تکان‌دهنده‌ در دنیا خبرساز شده است.بعد از مشخص شدن ترفند استفاده از قارچ، پرونده‌های پزشکی همسر سابق او هم مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده که او ۳ بار، با نشانه‌های مسمومیت غذایی بستری شده و حالا دادستان‌ها می‌گویند که این زن، به همین شیوه اقدام به قتل همسر سابقش کرده است.این زن ۴۹ ساله همه اتهام‌ها را رد کرده و گفته که اشتباه در استفاده از قارچ، باعث کشته شدن خانواده همسر سابقش شده و از این مسأله متأسف است.
 
تصادف جاده‌ای به خاطر رتیل
جولان یک رتیل بسیار بزرگ در جاده، راننده‌ها را چنان شوکه کرد و ترساند که باعث تصادف شدیدی شد.
این رتیل در حال تردد در جاده‌ای در کالیفرنیا بود که ۲ توریست سوئیسی با دیدنش حسابی ترسیدند و به‌شدت روی ترمز زدند. از بخت بد، یک موتورسوار هم از پشت در حال حرکت بود که به‌خاطر توقف ناگهانی، به این ماشین برخورد کرد و راهی بیمارستان شد. این رتیل عجله‌ای برای فرار نداشت و آنقدر آنجا ایستاد که مردم از او عکس گرفتند و انتشار عکس‌های این جانور، حسابی او را به‌خاطر اندازه و سایزش مشهور کرده است.مقامات پارک ملی که رتیل در آن زندگی می‌کند، گفته‌اند که این جانور، بی‌آزار است و از مردم خواسته‌اند آن را تحریک نکنند.
 
ارابه‌کشی مرگبار در ژاپن
واژگونی یک ارابه بزرگ در جشنواره‌ای در استان «شیزوئوکا» واقع در مرکز ژاپن منجر به کشته‌ شدن یک نفر و مجروح‌ شدن دست‌کم ۱۸ نفر دیگر شد.
به گزارش «ان‌اچ‌کی»، این حادثه صبح جمعه در شهر «ایزونوکنی» و در جریان برگزاری یک جشنواره سالانه رخ داد.پلیس می‌گوید: به نظر می‌رسد یکی از ارابه‌هایی که در خیابان گردانده می‌شد از کنترل خارج شده و در یک سراشیبی به پهلو واژگون شده است.سرنشینان این ارابه همراه افراد دیگری که با طناب آن را می‌کشیدند، دچار حادثه شدند. بنابر اعلام پلیس، یک مرد حدوداً ۷۰ ساله نیز در این حادثه جان خود را از دست داده است. همچنین مصدومان که همگی مرد بودند، به بیمارستان منتقل شده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی