از گوشه و کنار ایران

خرید ماهانه 10 هزار قرص نان
فردی که ماهانه 10 هزار قرص نان خریداری می‌کرد، شناسایی و بازداشت شد.
محمدصادق رضاقلی‌زاده، مدیر جهادکشاورزی شیروان گفت: پس از بررسی تراکنش نانوایی‌های سطح شهر توسط بازرسین جهاد کشاورزی، شخصی با هویت مشخص اقدام به خرید ماهانه ۱۰ هزار نان از سطح نانوایی‌های سطح شهر کرده بود که پس از بررسی دقیق و تشکیل پرونده برای طی مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت عمومی شهرستان شد.
وی گفت: این کار سوء‌استفاده اقتصادی است، زیرا نانی که توسط دولت به آن یارانه تعلق گرفته تا به مصرف مردم برسد، توسط افراد سودجو با سود چندبرابری به مصارف دام می‌رسد. گاهی این افراد سودجو اقدام به بسته‌بندی و فروش این نان‌ها در سوپرمارکت‌ها می‌کنند که در این صورت هم سود زیادی به جیب می‌زنند.
قلی‌زاده با اشاره به برخورد قانونی با این تخلف بیان کرد: ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌های سطح شهر نتیجه بروز چنین تخلفاتی است.

کشف 100 میلیارد تومان کالای قاچاق
فرمانده مرزبانی استان خوزستان از کشف محموله یک هزار میلیارد ریالی کالای قاچاق توسط دریابانان ماهشهر خبر داد.
سردار لطفعلی پاکباز در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز جمعه برابر اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر دپوی لوازم خودرو توسط فردی با هویت معلوم در یکی از روستاهای مرزی توابع شهرستان هندیجان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان شهرستان ماهشهر قرار گرفت و با تشکیل دو تیم مجرب پس از هماهنگی با مقام قضایی آنها به محل مورد نظر اعزام شدند و با رعایت کلیه موازین قانونی در بازرسی از محل ۷۶ دستگاه گیربکس خودروهای سبک و سنگین، ۵۰ عدد قطعات گیربکس و موتور خودروهای اتوماتیک و ۱۰ هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش یک هزار میلیارد ریال را کشف و یک متهم را نیزدستگیر کردند.
 
جاساز اسکناس تقلبی در پرشیا

فرمانده انتظامی کنگاور از کشف 148 میلیون ریال اسکناس تقلبی و یک قبضه اسلحه غیرمجاز در کنگاور خبر داد.
سرهنگ حیدر حق جویان اظهار داشت: مأموران ایستگاه بازرسی شهید زنگنه حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوک و آن را برای بازرسی متوقف کردند. از خودرو توقیفی 15 قطعه اسکناس جعلی 200 هزار تومانی، 68 قطعه اسکناس جعلی ۱۰۰ هزار تومانی، 100 قطعه اسکناس جعلی 50 هزار تومانی در مجموع به مبلغ 148 میلیون ریال کشف شد.حق جویان همچنین از کشف یک قبضه کلت کمری و 2 تیغه خشاب خبر داد و گفت: یک نفر در همین ارتباط دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
 
واکنش پلیس به خبر ناپدید شدن زن جوان در مشهد
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی درباره پرونده ناپدید شدن زن جوان مشهدی توضیحاتی ارائه کرد.
سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده با بیان اینکه خانم ۲۶ ساله مشهدی ربوده نشده عنوان کرد: گزارش ناپدیدشدن یک خانم ۲۶ ساله به ما اعلام شد و پیگیری‌های تخصصی پلیس پیرامون این گزارش آغاز شد و منتظر به نتیجه رسیدن آن هستیم. پلیس ضمن بررسی ابعاد این پرونده، به سرنخ‌هایی رسیده است وبزودی ابعاد این حادثه به اطلاع مردم خواهد رسید.رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: با تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته، اعلام می‌کنیم موضوع ربایش این زن جوان منتفی است. اکنون مهم‌ترین مسأله، تکمیل تحقیقات ماست و جزئیات پرونده در ادامه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 بامداد ۲۹ مهرماه دختر جوانی به نام حدیث که فیلمبردار مجالس عروسی است، بعد از اتمام کارش سوار بر خودرویش به سمت خانه حرکت کرد.او با رسیدن مقابل در خانه با تلفن همراه همسرش تماس گرفته و از او می‌خواهد در را برای او باز کند. تا فاصله باز شدن در توسط همسرش، حدیث به طرز عجیبی ناپدید شد.به گفته خانواده این زن ماشین حدیث در یکی از میدان‌های مشهد و تلفن همراه او در آزادراه باغچه به سمت تهران، یعنی در ۲ نقطه متفاوت پیدا شده، اما همچنان نشانی از وی در دست نیست.
 
قتل مرد میانسال درکوه‌های کنگان
 راز ناپدید شدن مرد 61ساله کنگانی با دستگیری دوستش و اعتراف به قتل به خاطر اختلافات مالی برملا شد.
روز سوم آبان گزارش ناپدید شدن مردی میانسال از سوی خانواده‌اش به پلیس شهرستان کنگان اعلام و تحقیقات لازم برای یافتن او آغاز شد.
کارآگاهان با انجام تحقیقات پی بردند مرد میانسال با یکی از دوستانش قرار ملاقات داشت. به همین دلیل پس از هماهنگی با مقام قضایی دوست وی را به پلیس آگاهی احضار کردند.این مرد ابتدا مدعی شد از دوستش خبری ندارد اما با تکمیل تحقیقات پلیسی و به دست آمدن مدارک مشخص شد این مظنون رازی را پنهان می‌کند.متهم در نهایت به قتل دوست خود به خاطر اختلافات مالی اعتراف کرد وبا راهنمایی قاتل، جسد متوفی در کوه‌های مجاور شهر کنگان کشف شد.

3 کشته در تصادف نجف آباد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان علت تصادف 3 دستگاه خودروی سواری پژو، پیکان و پراید با یکدیگر در نزدیکی میدان شهدای شهر نجف آباد که منجر به جان باختن 3 نفر شد را تشریح کرد.
سرهنگ اصغر زارع در این باره گفت: ساعت 17 و 40 دقیقه عصر جمعه مأموران پلیس راهور شهرستان نجف آباد از وقوع تصادف بین 3 دستگاه خودروی سواری پژو، پیکان و پراید با یکدیگر در جاده جوزدان در نزدیکی میدان شهدای شهر نجف آباد مطلع شده و بلافاصله همراه نیروهای امدادی در محل حادثه حضور یافتند.
وی افزود: در این حادثه راننده خودرو سواری پژو براثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت و 2 سرنشین دیگر این خودرو و یکی از سرنشینان خودروی سواری پراید که مصدوم شده بودند به بیمارستان شهر نجف آباد منتقل شدند اما باخبر شدیم که 2 سرنشین خودرو پژو هم در بیمارستان فوت کردند. پس از بررسی دقیق صحنه تصادف توسط کارشناسان این پلیس در نهایت راننده خودروی سواری پژو به علت تغییر مسیر ناگهانی (نقض ماده 119 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی) مقصر تشخیص داده شد.

جستجو
آرشیو تاریخی