صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اعلام کرد

تصویب ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه جدید در کردستان

سفر دو روزه آیت‌الله رئیسی به استان کردستان، به واقع سفری پر برکت بود. این واقعیت را نه فقط از طرح‌های افتتاح شده، بلکه از طرح‌های مصوبی می‌توان فهمید که در آینده اجرایی خواهد شد. همچنین وزرا با حضور در شهرها و نقاط مختلف استان، علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف، برخی طرح‌ها و پروژه‌ها را افتتاح کردند. در این میان، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبرداد که علاوه بر همه تعهدات منعقد شده دور اول سفر، بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه جدید در استان کردستان تصویب شده است. وی با اشاره به اینکه در این سفر در حوزه آبرسانی مجموعاً بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید، اظهارکرد: اهمیت طرح‌های آبرسانی از این جهت است که یک زنجیره کامل و رشته‌پروژه‌های آبرسانی افتتاح می‌شود و بیش از ۵۰ درصد مردم استان کردستان از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند. به گفته منصوری، از سفر اول رئیس‌جمهور محترم به استان کردستان تا امروز بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار وارد استان شده و تعداد ۱۲۲ مصوبه نیز در دور دوم سفر به کردستان منعقد شده است. منصوری همچنین با حضور در زندان مرکزی سنندج، اعلام کرد که تعداد ۲۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی در استان کردستان آزاد شدند و بزودی مقدمات آزادی ۱۲۵ نفر دیگر از زندانیان جرایم غیر عمد فراهم خواهد شد. گفتنی است معاون اجرایی رئیس‌جمهور در سفر دولت به کردستان، با خانواده شهید ورمزیار، از شهدای اهل سنت که ۱۰ شهید تقدیم انقلاب کردند، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
افتتاح شهرک صنعتی سنندج ۴ با حضور وزیر کشور
پروژه شهرک صنعتی سنندج ۴ نیز روز گذشته با حضور وزیرکشور و جمع دیگری از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد. شهرک صنعتی سنندج ۴ در هفت کیلومتری این شهر و در نزدیکی روستایی به نام سرنجیانه واقع شده است و عملیات اجرایی فاز نخست سال ۱۳۸۵ آغاز شد، اما به دلیل داشتن معارض ملکی متوقف و آنگاه در سال ۱۳۹۶ بار دیگر اجرای آن از سرگرفته شد. فاز نخست این شهرک زون بندی شده و اراضی آن در قالب ۲۴۶ قرارداد به متقاضیان واگذار شده و هم‌اکنون تعدادی از واحدهای تولیدی در آن شروع به احداث سوله کرده‌اند. همچنین کار ساخت مجموعه کارگاهی دانش‌بنیان و صنفی کردستان با حضور وزیر کشور در سنندج آغاز شد.
تکمیل طرح فرعی آبیاری غرب و شمال‌غرب کشور تا پایان دولت
وزیر جهاد کشاورزی که همراه رئیس‌جمهور و هیأت دولت به کردستان سفر کرده بود، اعلام کرد: بخشی از طرح‌های شبکه فرعی آبیاری و زه‌کشی غرب و شمال غرب کشور که به وزارت جهاد کشاورزی مرتبط است تا پایان کار این دولت به طور کامل و صددرصدی تکمیل خواهد شد. محمدعلی نیکبخت در شهرستان مریوان، اظهار کرد: اعتبار اجرای پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زه‌کشی غرب و شمال غرب کشور تأمین است. وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با تکمیل این پروژه در کردستان، حدود ۱۳۵ هزار تن افزایش محصول کشاورزی خواهیم داشت، گفت: افزون بر این پروژه، سامانه نوین آبیاری هم در سطح کشتزارها اجرا شده است و امیدواریم با این کار افزایش بهره‌وری در واحد سطح رقم بخورد. در جریان این سفر وزیر جهاد کشاورزی، شبکه فرعی آبیاری پایاب سد گاران شهرستان مریوان افتتاح شد. این شبکه در سطح هزار و ۱۰۰ هکتار به بهره‌برداری رسید، از این طرح ۱۸۴ خانوار از روستاهای منطقه بهره‌مند شده و ۷۶۵ شغل ایجاد و تثبیت شده است.
وزیر بهداشت، چشم بانوی دهگلانی را جراحی کرد
بهرام عین‌اللهی نیز در جریان این سفر از بخش‌های اورژانس، بستری مردان و کودکان بیمارستان شهدای شهرستان دهگلان بازدید کرد. نکته جالب آنکه وزیر بهداشت در حین بازدید از این مرکز درمانی و با مشاهده و ویزیت چشم یک بانوی دهگلانی، دستور داد مقدمات عمل جراحی چشم این فرد فراهم شود تا جمعه توسط خود او در بیمارستان کوثر سنندج، عمل جراحی انجام شود.
همچنین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سنندج نیز دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته بیمارستان توحید سنندج به بهره‌برداری رسید. این دستگاه از نوع زیمنس (آرتیس زی) بوده و برای خرید، راه‌اندازی و جانمایی آن بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین با حضور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، بونکر توموتراپی مرکز رادیوتراپی بیمارستان توحید سنندج راه‌اندازی شد. این پروژه با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع هیأت ارزی وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۹ خریداری شد و به بهره‌برداری رسید. قیمت کنونی این دستگاه بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال است.
بهره‌برداری از ۱۲ کیلومتر از محور چهار خطه بیجار - دیواندره و تقاطع غیرهمسطح مریوان با حضور وزیر راه و شهرسازی، راه‌اندازی کارخانه آجر سفال قروه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، افتتاح طرح توسعه تولید انواع پروفیل «یو پی وی سی» در و پنجره در شهرک صنعتی سنندج با حضور معاون وزیر صمت و در نهایت آبگیری سدهای امیرآباد و رمشت کردستان از دیگر طرح‌های افتتاح شده دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف دولت در سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی