مورایس جای من بود، حرف‌های بدتری می‌زد

گل‌محمدی: آدم‌های بیخودی گفتند اشک تمساح می‌ریزم!

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با صنعت‌نفت چنین صحبت کرد:«بازی حساسی از لحاظ جدولی با صنعت نفت داریم. نفت انصافاً، هم تیم خوبی است و جوانان خوبی دارد و هم بازیکنان باتجربه. آقای ویسی موفق شد فصل گذشته این تیم را در لیگ‌برتر نگه دارد. کار بسیار بزرگی کردند که کمتر از قهرمانی نبود. ما هم  تیمی آماده هستیم ولی شاید به دلیل برخی مسائل شرایط فنی مدنظر را نداشته باشیم. متأسفانه بازی با ملوان امتیاز از دست دادیم و تلاش‌مان این است که سه امتیاز را کسب کنیم.»
او در مورد احضارش به کمیته اخلاق یادآور شد:«هر کسی باید بداند که چه جایگاهی دارد و از چه جایگاهی صحبت می‌کند. اگر یک نفر که فوتبالی باشد و این حرف‌ها را بزند آدم زیاد ناراحت نمی‌شود. من ناراحت این موضوع بودم. این آقا (خانی، عضو هیأت مدیره استقلال) که این‌طور حرف می‌زند احضار نمی‌شود اما من در مقام دفاع از خودم احضار می‌شوم. این یک مقدار کار عجیب و غریبی نیست؟ اول باید ایشان احضار می‌شد و اگر این کار انجام می‌شد من درباره این موضوع صحبت نمی‌کردم. باید جایگاه خود را بشناسید و در مورد حریف صحبت نکنید، اگر هم صحبتی دارید درباره تیم خودتان حرف بزنید.»
گل‌محمدی در مورد اظهارات ژوزه مورایس مبنی بر اینکه اگر سپاهان ۹۰ امتیاز هم کسب کند قهرمان نمی‌شود، عنوان کرد: « هر مربی‌ای که تحت فشار است ممکن است صحبت‌هایی انجام بدهد که بعداً پشیمان شود. مورایس هم مربی باتجربه، باکیفیت و از مربیان خوب لیگ‌برتر ماست. با شرایطی که او در سپاهان دارد بدون هیچ دغدغه‌ای کارش را انجام می‌دهد که دقیقاً مخالف شرایط ماست. تیم ما پس از چند قهرمانی و جام‌های مختلف هنوز شرایطش به این شکل است. اگر جای ما بود، شاید حرف‌های بدتر و شدیدتر از ما می‌زد و به نظرم مورایس تحت فشار شدید بوده که چنین حرفی زده است.»
سرمربی سرخپوشان در ادامه به نوعی پاسخ صحبت‌های جواد نکونام را هم داد:«می‌خواهم یک صحبت کلی داشته باشم. بعد از جام‌هایی که بازیکنان با هواداران گرفتند، با بی‌توجهی مواجه شدند. بعد از گرفتن سه جام نه پاداشی گرفتند و نه امکانات دارند. من به‌عنوان مربی باید خودم را نشان بدهم و نگذارم درگیر مصاحبه‌هایی شوند که تمرکزشان را به هم می‌ریزد. از شخصیت و اعتبار خودم خرج کردم تا آنها درگیر نشوند. باید از آنها مراقبت کنم. متأسفانه این وسط به شخص خودم لطمه خورد. کسی به من گفت اشک تمساح می‌ریزی. آدم‌های بیخودی در مورد من صحبت کردند! بازیکنان ما چه کاری باید انجام دهند تا به حقوق‌شان برسند؟ آیا دیدید که در چند ماه گذشته بازیکن ما علیه کسی صحبت کند؟ من اجازه چنین کاری ندادم تا بازیکنانم درگیر این مسائل نشوند. خودم را جلو انداختم و الان باید به کمیته اخلاق بروم. یک تیم رسانه‌ای پشت این مسائل است که به این موارد دامن می‌زند.»
سرمربی پرسپولیس در مورد جنایات رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه نیز گفت:«اعتقادم این است که جنگ در هر جای دنیا با هر دین و آیینی خوب نیست. من هر جنگی را محکوم می‌کنم چون مردم بی‌گناه و مظلوم کشته می‌شوند. دیدن این صحنه‌ها برای هر کسی که یک مقدار رحم در وجودش است، آزاردهنده است. امیدوارم این مسائل زودتر تمام شود.»
جستجو
آرشیو تاریخی