صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

مرگ هولناک 3 عضو خانواده در آتش‌سوزی خانه‌باغ
آتش‌سوزی در یک خانه‌باغ روستایی در بوکان جان پدر، مادر و دختر جوان خانواده را گرفت.
 سرهنگ موسی بهاری فرمانده انتظامی بوکان در این باره گفت: این حادثه ناگوار نیمه‌شب دوشنبه در یک خانه‌باغ روستایی در «آختطار» نزدیکی بوکان رخ داد و بر اثر آن، 3 نفر از اعضای این خانواده شامل محمدصالح ۷۰ ساله پدر خانواده، خدیجه مادر ۶۵ ساله و آرزو دختر ۲۵ ساله خانواده، جان خود را از دست دادند.
وی اضافه کرد: پس از بررسی کارشناسان، اجساد و هویت اعضای این خانواده شناسایی شده است.
در حالی که برخی رسانه‌های محلی از عمدی بودن این آتش‌سوزی و ارتکاب جنایت خبر داده‌اند اما به گفته فرمانده انتظامی بوکان تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر عمدی بودن این حادثه و ارتکاب قتل در دست نیست.
 
قاتل پای چوبه‌دار بخشیده شد
یک زندانی محکوم به قصاص پای چوبه‌دار با رضایت اولیای دم به زندگی برگشت.
امید کهربایی، مدیرکل زندان‌های استان سمنان گفت: این مرد در سال 99 در نزاع با یک زن مرتکب قتل عمد شده بود که بعد از طی مراحل دادرسی، حکم قصاص وی صادر شد و با تأیید دیوان عالی کشور، قرار بود سحرگاه یکشنبه، هفتم آبان در شاهرود اجرا شود.
مدیرکل زندان‌های استان سمنان ادامه داد: به‌منظور جلب رضایت از اولیای دم، در شب اجرای حکم قصاص به همراه دادستان و مسئولین قضایی با خانواده مقتول دیدار و گفت‌وگو صورت پذیرفت و بعد از ساعت‌ها مذاکره، به حرمت امام حسین(ع) در پای چوبه‌دار اولیای دم از قصاص صرف‌نظر کردند.

کشف عتیقه های تاریخی در یک باربری شهرری
 ۲ چمدان حاوی ۱۹۰ قطعه شی‌ قیمتی و تاریخی مربوط به عصر آهن، در یک واحد صنفی باربری در محدوده دولت‌آباد شهرری کشف شد.
 سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: مأموران کلانتری ۱۶۷ این فرماندهی در محدوده دولت‌آباد شهرری در حین رصد محموله‌های ارسالی در یک واحد صنفی باربری کشوری به ۲ صندوقچه مشکوک شدند که پس از بررسی مشخص شد حاوی اشیای عتیقه است. از 2چمدان مکشوفه ۱۹۰ قطعه شی‌ قیمتی و تاریخی مربوط به عصر آهن کشف شد که اصالت آن از سوی باستان‌شناسان و اداره میراث ری تأیید شده است.
وی گفت: در حال حاضر یک نفر دستگیر شده و در بازجویی اولیه به قصد انتقال این اجناس قیمتی و تاریخی به یکی از کشورهای همسایه اعتراف کرد.
 
قتل راننده کامیون به خاطر نوبت
راننده کامیون عراقی که در مرز باشماق بر سر نوبت، راننده دیگری را کشته بود از سوی پلیس مریوان دستگیر شد.
سرهنگ طیب محمدی فرمانده انتظامی مریوان گفت: در پی اعلام وقوع یک فقره قتل در مرز باشماق، بلافاصله مأموران انتظامی شهرستان در محل حاضر شدند و در بررسی‌های اولیه دریافتند دو راننده کامیون عراقی در مرز باشماق بر سر نوبت‌ با یکدیگر درگیر شدند و یکی از آنان با چاقو دیگری را به قتل رساند که کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی و بازداشت متهم شدند.
 
دستگیری زوج موادفروش
زوج مسن که خرده‌فروش موادمخدر بودند با 210 گرم انواع مواد افیونی در اصفهان دستگیر شدند.
سرهنگ حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان بیان داشت: در ادامه تحقیقات میدانی و نامحسوس مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر، مشخص شد زوج مسنی در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت دارند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت و پس از شناسایی محل فعالیت متهمان، مأموران در عملیاتی ضربتی موفق شدند آنها را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقدار 210 گرم انواع موادمخدر را کشف کنند.

کلاهبرداری4 میلیارد تومانی خانم وکیل قلابی
 زن شیاد که با معرفی خود به عنوان وکیل و کارمند دادگستری از مردم کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
چند روزقبل زن جوانی با مراجعه به پلیس از کلاهبرداری یک زن خبر داد و گفت: من مغازه‌دار هستم، مدتی قبل خانمی به مغازه‌ام آمد و پس از باز کردن سر صحبت متوجه بیماری فرزندم شد. او در حالی که خودش را کارمند یک نهاد قضایی معرفی می‌کرد، یک دعانویس برای رفع بیماری فرزندم معرفی کرد، بعد هم به همین بهانه از من یک خودرو، مقادیری طلا و یک سفته دریافت کردند اما پس از مدتی گوشی تلفن همراه‌شان را از دسترس خارج کرده و دیگر جوابم را ندادند.
سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی رئیس‌پلیس آگاهی استان کرمان گفت: پس از این شکایت با پی‌جویی‌های تخصصی کارآگاهان مشخص شد این خانم به همراه دو متهم دیگر با معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری، کارمند دادگاه و دیگر عناوین از ۱۰ شهروند دیگر نیز به همین شیوه کلاهبرداری کرده‌اند که در ادامه زن شیاد شناسایی و با ردزنی‌های تخصصی در یکی از روستاهای اطراف رفسنجان دستگیر شد.
وی تصریح کرد: عضو اصلی باند کلاهبرداری که به بهانه دعانویسی و مداوای بیماری، ۴۰ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شده و تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان مرتبط با این کلاهبرداری و احقاق حق مالباختگان ادامه دارد.
 
سرقت از خانه نوازنده معروف
گروه حوادث/ انتشار پستی عجیب از سوی همسر کیهان کلهر، نوازنده مشهور ایرانی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام مبنی بر سرقت برخی اموال خانه‌اش، واکنش‌های زیادی از سوی کاربران به دنبال داشت.
زهره سلطان‌آبادی روز سه‌شنبه با انتشار عکسی از رد پای کفش سارق در منزلش نوشت: «برای چند ساعت بشدت خشمگین بودم، حالا خشمم فرو نشسته و بیشتر به جزئیات توجه می‌کنم. دیدم دستکش بوکس و مکمل ورزشی و دستگاه اسپرسوساز و کت‌های چرمی خلبانی و موتورسواری را هم برداشتی، حدس زدم که اهل ورزش باشی. دیدم عطرها و کیف‌های زنانه را هم برداشتی، حدس زدم که شاید زن عزیزی در نظرت داشتی. شاید تو، ای صاحب این رد پا، پیامم را دیدی و اینجا یا به هر شکلی با من تماس گرفتی. می‌خواهم بدانی که درِ مهر و حتی دوستی، هیچ وقت از سوی اهل این خانه که تو دیشب ناخوانده واردش شدی به رویت بسته نیست.»
برخی کاربران این پست را با پستی که وحیده محمدی‌فر همسر داریوش مهرجویی چند روز قبل از قتلش منتشر کرد مقایسه کرده و خواهان پیگیری سریع موضوع از سوی پلیس شده‌اند. هرچند که رسیدگی به این جرایم به طور معمول باید با ثبت شکایت از سوی مالباخته یا حادثه‌دیده آغاز شود.

جستجو
آرشیو تاریخی