از گوشه و کنار ایران

قاتل مأمور پلیس قصاص شد
مرد مسلحی که شهریور سال گذشته استوار علی سراوانی، مأمور انتظامی شهرستان رامیان را حین مأموریت با شلیک گلوله به شهادت رسانده بود صبح دوشنبه به دار مجازات آویخته شد.
۲۵ شهریور سال گذشته حوالی ساعت ۲۰ و ۵۳ دقیقه در پی تماس تلفنی شهروندان با ۱۱۰ موضوع وقوع درگیری در روستای «رضاآباد» شهرستان رامیان بین دو خانواده از اقوام بلوچ ساکن در منطقه به پلیس گزارش شد. بلافاصله گشت انتظامی شهرستان رامیان با حضور استوار شهید «علی سراوانی» به محل حادثه اعزام شدند که در کمتر از هفت دقیقه به محل رسیدند. در طول این مدت تماس دوم در ساعت ۲۱ با تلفن ۱۱۰ برقرار و اعلام شد درگیری مسلحانه و تیراندازی صورت گرفته است.استوار سراوانی با مشاهده شرایط و با‌توجه به شلیک تیر با سلاح شکاری براساس قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی کرده که افراد مؤثر در درگیری متفرق شدند اما در این بین فردی از پشت‌بام یک ساختمان نیمه‌کاره با سلاح شکاری به سمت این مأمور انتظامی به‌صورت مستقیم شلیک کرده که باعث شهادت ایشان شد. شهید سراوانی متولد ۱۳۷۲ است و در زمان شهادت دارای دختر سه ماهه بوده است.
 
دستگیری ضارب آمر به‌معروف در شاهرود
 فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از دستگیری عامل هتاکی و ضرب و شتم آمر به‌معروف در شاهرود خبر داد.
سرهنگ علیرضا شائینی اظهار کرد: شامگاه یکشنبه یکی از شهروندان هنگام اجرای فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر در یکی از مراکز خرید این شهرستان مورد ضرب و شتم یکی از صاحبان مغازه قرار گرفت که بلافاصله مأموران کلانتری ۱۱آزادی در صحنه حضور یافتند. پس از حضور مأموران فرد هتاک بازداشت و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود اضافه کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است و حفظ سیمای عفاف در جامعه در گرو این فریضه الهی است.
 
بازداشت 17 گردشگر متخلف
با تجهیزات نظامی
 مأموران پلیس استان سمنان 17 گردشگر را که تعداد زیادی تجهیزات پلیسی همراه داشتند در یکی از تفرجگاه‌های مهدیشهر دستگیر کردند.
 سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان در جمع خبرنگاران با‌اشاره به اینکه تمام تلاش مجموعه انتظامی برای برقراری امنیت و پیشگیری از جرائم در جامعه است، اظهارکرد: پلیس شهرستان بااستفاده از منابع و مخبرین و انجام اقدامات فنی و هوشمندانه ، تعداد ۲۲ دستگاه بیسیم برد بلند غیرمجاز به همراه تجهیزات جانبی آن، تعدادی تجهیزات پلیسی از قبیل چراغ‌گردان و اسپری دفاع‌شخصی و ۱۵ قبضه قمه و سلاح سرد از گروه‌های متخلفی که در قالب گردشگر به این مناطق آمده بودند کشف و ضبط کرد.
 این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: تعداد ۱۷نفر در همین رابطه دستگیر شدند که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضای معرفی شدند.
 
 شاگرد طلافروشی سارق بود
 پسر جوان که در یک طلافروشی کار می‌کرد به تدریج 2 کیلو طلا از مغازه سرقت کرده بود.
 سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی استان کرمان در تشریح این خبر گفت: با دریافت خبری مبنی‌بر وقوع سرقت مقدار زیادی طلا از یک طلافروشی، تحقیقات تخصصی آغاز و با بررسی‌های مأموران پلیس مشخص شد فردی که در این طلافروشی به‌عنوان شاگرد مشغول کار بوده با سوءاستفاده از اعتماد صاحب مغازه به تدریج ۲ کیلو طلا را از این محل خارج کرده که در این رابطه طلاها به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال کشف شد و پی‌جویی‌های بعدی برای بازگرداندن بخش باقی‌مانده این حجم طلا نیز در دست انجام است.

تصادف 2 اتوبوس در مشهد

 برخورد ۲ دستگاه اتوبوس درون‌شهری در مشهد منجربه مصدومیت ۲۰ مسافر شد.
 سرهنگ هادی امیدوار، رئیس پلیس‌راهور خراسان‌رضوی گفت: ظهر دوشنبه یک دستگاه اتوبوس در بلوار «شیخ صدوق» مشهد در حال پیاده کردن مسافران در ایستگاه بود که اتوبوس دیگری از عقب با آن برخورد کرد. این اتوبوس هنگام توقف در ایستگاه به‌دلیل نا‌توانی راننده در کنترل خودرو به اتوبوس جلویی برخورد کرده بود که علت دقیق آن در دست بررسی است.
 رئیس‌پلیس راهور خراسان‌رضوی بیان کرد: در این حادثه حدود ۲۰ مسافر این اتوبوس‌ها دچار جراحت سطحی و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. مدیر روابط‌عمومی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در این حادثه اتوبوس خط ۴۱ در تقاطع توقف داشته که اتوبوس خط ۵۷ با قسمت انتهایی این اتوبوس برخورد کرده بود. عباس اتحادی افزود: ۲۰ نفر از مسافران هر ۲ دستگاه اتوبوس دچار جراحت سطحی و برای بررسی وضعیت سلامت‌شان به بیمارستان‌های شهید کامیاب و هاشمی‌نژاد مشهد منتقل شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی