از گوشه و کنار ایران

قتل در کرمانشاه، دستگیری در تهران
پسر نوجوان که 300 هزار تومان به دوستش قرض داده بود برای پس گرفتن طلبش او را کشت.
سرهنگ علی کرمی رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه در تشریح این خبر اظهار داشت: پس از قتل پسر 17 ساله‌ای در شهر کرمانشاه توسط دوست 16 ساله‌اش، رسیدگی به موضوع و دستگیری قاتل در دستور کار قرار گرفت.
کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل در یکی از محلات شهر تهران شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی و همکاران خود در مرکز کشور، طی عملیاتی غافلگیرانه این فرد را دستگیر و به کرمانشاه منتقل کردند. متهم دستگیر شده با وجود انکارهای اولیه در نهایت به قتل دوستش اعتراف کرد و گفت، سه میلیون ریال از مقتول ‌طلب داشته و او حاضر به پس دادن پولش نبوده است، به همین خاطر با هم دچار اختلاف شدند و بعد از اینکه دوستش شروع به کری‌خوانی در فضای مجازی کرده در نهایت با هم قرار ملاقات حضوری برای نزاع گذاشتند که در این درگیری قاتل یک‌ضربه به کنار گردن مقتول زده و همین ضربه باعث فوت وی شده است.
کرمی از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و معرفی قاتل دستگیرشده به دستگاه قضایی برای سیر مراحل قانونی خبر داد.
 
کشف 3 میلیارد تومان داروی سرطان قاچاق
محموله آمپول‌های ضدسرطان خارجی قاچاق به ارزش 30 میلیارد ریال در شهرستان شهرضا کشف شد.
سردار حمید علینقیان‌پور فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی «شهید امامی» فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا در ادامه اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق کالا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سواری سمند که از استان‌های جنوبی به سمت تهران در حرکت بود، مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از خودرو 19 هزار و 800 قلم انواع آمپول ضدسرطان و تعداد 43 قوطی کرم مخصوص بخیه از داخل صندلی‌ها و صندوق عقب کشف شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه محموله مکشوفه برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه 30 میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار داشت: اقلام مربوطه به اداره بهداشت استان منتقل و راننده خودرو نیز دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

کشف بالش‌های پر از شیشه‌ در فرودگاه
جاساز مواد مخدر شیشه در چند بالش برای انتقال به خارج از کشور با رصد مأموران پلیس فرودگاه لو رفت.
سردار محسن عقیلی، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به اهمیت مأموریت‌های پلیس در فرودگاه‌های سراسر کشور بیان داشت: یکی از مأموریت‌های مهم پلیس در فرودگاه‌ها مقابله با قاچاق مواد مخدر از طریق خطوط هوایی است که این فرماندهی علاوه بر بازرسی از مسافران و بار همراه آنان، با استقرار در سایر گلوگاه‌های ورودی و خروجی از جمله سامانه هوشمند بار، اقدام به رصد دقیق بسته‌های بار نیز می‌کنند. تمامی محموله‌های پست هوایی رصد و مورد کنترل قرار می‌گیرد؛ به نحوی که در مهر امسال ۳ محموله بزرگ حاوی مواد مخدر به صورت عمده در پایانه هوشمند بار فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) کشف و ضبط شد. آخرین مرسوله نیز ۴ کیلو و ۱۷۰ گرم بالش‌های حامل مواد مخدر از نوع شیشه بود که قبل از انتقال کشف و ضبط شد.
 
5 کشته در تصادف تیبا و کامیون
سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان از مرگ پنج نفر در برخورد تیبا و کامیون در محور جندق-دامغان خبر داد.
عباس عابدی با اشاره به این حادثه اظهار داشت: ساعت ۱۹ و ۵۸ دقیقه شنبه به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان حادثه‌ای گزارش شد. وی با بیان اینکه در این حادثه یک دستگاه تیبا و یک دستگاه کامیون با یکدیگر برخورد کرده‌اند، ابراز داشت: این حادثه در کیلومتر ۶۰ محور جندق-معلمان محدوده استان سمنان اتفاق افتاد و بلافاصله ۲ واحد امدادی از اورژانس استان اصفهان از پایگاه‌های اورژانس جندق و معلمان به محل اعزام شد. ۵ سرنشین مرد در این حادثه جان خود را از دست دادند.
 

خالی کردن حساب مشتری
با کپی کارت بانکی
دو مرد شیاد که با کپی کارت مشتری‌ها 4 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.
رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز، در جمع اصحاب رسانه گفت: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان در خصوص برداشت غیرمجاز از حسابشان، کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. مأموران عملیات ویژه پلیس فتا با کار تخصصی شبانه‌روزی و بررسی دقیق مقصد وجوه کلاهبرداری‌شده، رد یکی از عاملان این برداشت غیرمجاز را در استان آذربایجان غربی پیدا کردند و مشخص شد که متهم خود را به مرز غربی رسانده و قصد خروج غیرقانونی از کشور را دارد که با تلاش مأموران استان البرز و آذربایجان غربی کلاهبردار اصلی به همراه همدستش دستگیر شدند.
رئیس پلیس فتا استان البرز بیان کرد: این ۲ متهم اعتراف کردند که در پوشش فروشنده‌های دوره‌گرد در ۸ شهر اصفهان، اهواز، تهران، کرج، شیراز، بوشهر، همدان و فردیس اقدام به کپی کارت‌های بانکی و برداشت از حساب‌ها کرده‌اند. برآورد اولیه از میزان کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند حدود ۴۰ میلیارد ریال است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی