صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

تداوم ثبات و آرامش در بازار خودرو

با رفع مشکل نقدینگی قطعه‌سازان، تولید آنها افزایش می‌یابد و افزایش تولید موجب تأمین بموقع قطعات خودروساز می‌شود، با این شرایط پیش‌بینی می‌شود تیراژ خودروسازان روندی افزایشی یابد. مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور به فارس گفت: در 3 ماه گذشته خودروسازان مطالبات سررسید‌شده قطعه‌سازان را پرداخت نکرده‌اند، بنابراین مشکلات کمبود نقدینگی، قطعه‌سازان را با چالش‌های بسیار زیادی مواجه‌ و وضعیت تولید آنها را بحرانی کرده است.
دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور با بیان اینکه عدم پرداخت مطالبات قطعه‌سازان به دلیل مشکلات خودروسازان در فروش بود، اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون مطالبات قطعه‌سازان با مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور تماس گرفت‌ و قرار شد طی 10 تا 15 روز آینده خودروسازان از نقدینگی‌ای که از فروش خودرو به دست می‌آورند و همچنین از طریق منابع بانکی، مطالبات سررسیدشده قطعه سازان را پرداخت کنند.
وی با اشاره به بروز برخی مشکلات برای ثبت سفارش و ترخیص مواد اولیه قطعه‌سازان گفت: بر این اساس هر واردکننده نهایتاً 20 درصد بیش از سال گذشته می‌توانست ثبت سفارش انجام دهد که این مسأله در جلسه مطرح شد و با پیگیری‌های وزیر مسأله حل شد و از یکشنبه هفته جاری مشکل ثبت سفارش و ترخیص کالا و مواد اولیه قطعه‌سازان حل می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی