صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

رایگان شدن بیمه برای ۵ دهک نخست جامعه

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: یک بند برای اولین بار در قانون برنامه هفتم کشور دیده شده که کلیه افراد فاقد پوشش بیمه، بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران محسوب شوند. این بند در قوانین گذشته و قوانین برنامه و بودجه سنواتی وجود نداشت و کاملاً جدید است.
به گزارش ایسنا، جمشید شایانفر درباره اجباری شدن پوشش بیمه پایه، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف قانون بیمه همگانی خدمات درمانی مصوب سال ۱۳۷۳، این بود که تمام جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند و این همواره جزو اهداف سازمان بیمه خدمات درمانی و سازمان بیمه سلامت بوده و هست. وی افزود: ما افراد را در قالب صندوق‌های مختلف بیمه‌ای تحت پوشش قرار می‌دهیم و گروهی که هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند را هم تحت عنوان بیمه سلامت همگانی ایرانیان بیمه می‌کنیم.
مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: ما حتی افراد را روی تخت بیمارستان هم بیمه می‌کنیم و بر اساس مساعدت سازمان بیمه سلامت، اگر به‌عنوان مثال فردی در بیمارستان بستری شود و در روز آخر هم خودش را بیمه کند، ما تمام هزینه‌ها را در قالب بیمه و از روز اول تقبل می‌کنیم؛ درصورتی که اصول کار بیمه این است که فرد قبل از بستری شدن خودش را بیمه کند.
شایانفر یادآور شد: نمایندگان مجلس در لایحه برنامه هفتم کشور، یک‌ بندی را به تصویب رساندند مبنی بر اینکه پوشش بیمه پایه برای تمام جمعیت کشور اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق بیمه سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل از طریق ارزیابی وسع برای حداقل ۵ دهک به‌صورت رایگان و برای مابقی بر اساس نتیجه ارزیابی وسع است.
جستجو
آرشیو تاریخی