صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۴

مقتل «آرمان» گلباران شد

در اولین سالگرد شهادت شهید آرمان علی وردی جمعی از مردم تهران در شهرک اکباتان تجمع کرده و مقتل شهادت این طلبه بسیجی را گلباران کردند.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با حضور در این مراسم اظهار کرد: گردهمایی ما در اینجا معنایش این است که ما قدردان استقامت هستیم یادآوری این نکته است که تا آرمان‌ها هستند، ظلم ماندنی نخواهد بود؛ تا آرمان‌ها هستند حتماً حق پیروز خواهد بود و باطل حتماً شکست خواهد خورد؛ این کل ماجرا است. وی ادامه داد: تا امثال آرمان‌ها در محور مقاومت در سوریه، لبنان و در فلسطین اشغالی هستند بدون شک هرچه دشمنان دست و پا بزنند این درنده‌خوهای تاریخ، این حیوان‌های انسان نمای تاریخ، نهایتش چیزی جز سقوط سیاسی خودشان نخواهد بود.
شهید مظلوم آرمان علی‌وردی طی ناآرامی‌های آبان‌ماه سال گذشته اکباتان در اثر جراحت شدید ناشی از حمله اغتشاشگران مجروح و به بیمارستان منتقل شد و سپس به شهادت رسید.شهید آرمان ۲۱ ساله، طلبه بسیجی و مربی کانون تربیتی حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی(ره) و همچنین عضو بسیجیان یگان امام رضا(ع) سپاه محمد رسوال‌الله(ص) تهران بزرگ بود.
شکنجه طولانی‌مدت او و مقاومت شهید در برابر خواسته اغتشاشگران مبنی بر توهین به مقدسات و همچنین توهین به رهبر معظم انقلاب، سندی متقن از انتقال میراث شهیدان دهه اول انقلاب اسلامی به جوانان دهه‌‍‌های بعدی انقلاب شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک هفته پس از شهادت آرمان علی‌وردی درباره او گفتند: «آن طلبه جوان‌-طلبه شهید جوان در تهران، آرمان عزیز- چه گناهی کرده بود؟ یک طلبه جوان؛ دانشجو بوده، آمده طلبه شده؛ متدین، مؤمن، متعبّد، حزب‌اللهی. [اینکه او را] شکنجه کنند، زیر شکنجه او را بکشند، جسدش را بیندازند در خیابان. اینها کارهای کوچکی است؟ اینها چه کسانی‌اند؟ باید فکر کرد. اینها چه کسانی‌اند؟ اینها بچّه‌های ما که نیستند، اینها جوان‌های ما که نیستند؛ ‌اینها چه کسانی‌اند؟ از کجا دستور می‌گیرند؟ چرا این کسانی که مدّعی حقوق بشرند اینها را محکوم نکردند؟»
در جریان این پرونده، ۳۳ نفر شناسایی و دستگیر شدند.
جستجو
آرشیو تاریخی