صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

از گوشه و کنار ایران

گروگانگیری و قتل مقابل دادسرای شیراز
گروه حوادث/ مردان مسلح که دو نفر را در شیراز به قتل رسانده و زنی را گروگان گرفته بودند تحت تعقیب پلیس قرار دارند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت ۱۲:۲۰ ظهر پنجشنبه ۴ آبان یک دستگاه پژو ۴۰۵ با سه سرنشین مرد که یک نفر از آنها مسلح به سلاح کمری بود در بلوار چمران مقابل ساختمان دادسرای ناحیه ۲ توقف و به سمت ۲ مرد رهگذر شلیک کرد پس از آن زن میانسالی که همراه آنها بود را به زور سوار خودرو کرده و با گروگان گرفتن وی متواری شدند. در ادامه دو مجروح حادثه به بیمارستان منتقل شدند اما در همان دقایق اولیه یکی از مجروحان فوت کرده و نفر دوم نیز در ساعت‌های پایانی پنجشنبه شب، تسلیم مرگ شد. پس از آن مأموران شناسایی گروگانگیران مسلح را در دستور کارشان قرار دادند تا علاوه بر دستگیری آنها علت و انگیزه آنها برای این جنایت مشخص شود. سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس پس از گزارش این حادثه گفت: با اشراف اطلاعاتی و رصد هوایی و زمینی پلیس، ما موفق شدیم عرصه را بر گروگانگیران تنگ کنیم به طوری آنها وقتی پلیس را در یک قدمی خود دیدند گروگان زن را صحیح و سالم رها کردند که تحقیقات از او در حال انجام است تا علت این درگیری مرگبار و اختلاف‌هایی که منجر به این جنایت شده روشن شود. در حال حاضر هویت گروگانگیران شناسایی شده و هر 3 متهم این پرونده بزودی دستگیر خواهند شد.
 تشکیل پرونده قضایی برای علت کما رفتن دختر 10 ساله
گروه حوادث/  دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از ورود به پرونده دختر 10 ساله کوهدشتی خبر داد که حین عمل جراحی انحراف چشم به کما رفته است.
حمیدرضا کریمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران درباره ماجرای قصور پزشکی در یکی از بیمارستان‌های خصوصی کرمانشاه، اظهار کرد: حدود یک‌ماه پیش دختربچه‌ای ۱۰ ساله‌ برای عمل جراحی انحراف چشم به همراه والدین خود به یکی از بیمارستان‌های خصوصی کرمانشاه مراجعه کرد. پس از تشکیل پرونده و انجام فرایندهای اداری عصر روز بعد از مراجعه، بیمار به اتاق عمل منتقل شد و در اواخر عمل جراحی بنا به اظهارات پزشک معالج و بیهوشی، بیمار ناگهان دچار کاهش ضربان قلب شده که بلافاصله اقدامات اولیه برای احیای او صورت گرفت، اما دچار ایست قلبی شد که با انجام اقدامات احیا دوباره ضربان قلب و تنفس بیمار بازگشت، ولی به کما رفت. دادستان کرمانشاه تصریح کرد: با انتقال بیمار به بخش مراقبت‌های ویژه، پدر و مادرش هم در محل حیاط بیمارستان مستقر شده و کماکان پیگیر وضعیت فرزندشان بودند اما پس از گذشت حدود ۲۰ روز پدر این دختر ناگهان در حیاط بیمارستان دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد. کریمی درادامه بیان داشت با وجود اینکه هنوز از سوی این خانواده شکایتی مطرح نشده اما پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده و بررسی قصور پزشکی احتمالی در دست اقدام است که به محض مشخص شدن موضوع اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

در منطقه حفاظت شده دنا رخ داد
شکار 9 رأس کل وحشی با «هرنت»
گروه حوادث/ شکارچی غیرمجاز  منطقه دنا که ۹ رأس کل وحشی را با اسلحه بی‌صدا شکار کرده بود روانه زندان شد.
اسلام جاودان خرد، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: این شکارچی از یک ماه پیش تحت نظر محیطبانان قرار داشت. او پس از رفتن به کوه در یک نقطه کور اسلحه خود را پنهان می‌کرد و به خانه برمی گشت. با اطلاعات دریافتی از مردم طبیعت‌دوست دنا، مأمورین در جریان تمام اطلاعات و اقدامات شکاری این فرد قرار گرفته بودند. این افراد با مشاهده شکارچی در حال شکار کل‌ها، بلافاصله با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس گرفته و موضوع را به محیطبانان اطلاع دادند. این شکارچی بی‌رحم با استفاده از اسلحه بی‌صدا که صدای شلیک آن کمتر از ۱۰۰ متر شنیده می‌شود، به کل‌ها از فاصله نزدیک شلیک می‌کرد و آنها را به قتل می‌رساند. وی اظهار داشت: پس از ضبط اسلحه پنهان شده و دستگیری وی، شاهد تصاویری دلخراش از شکار کل‌های دنا با همان اسلحه هرنت بودیم.
این شکارچی غیرمجاز دستگیر شده و در بازرسی از منزل این متخلف، اسلحه هرنت و تصاویری از شکار غیرمجاز کشف شد. با توجه به تصاویر کشف شده، مشخص شد که این متخلف تعداد ۹ رأس کل وحشی را در منطقه حفاظت شده دنا شکار کرده است. به گفته جاودان خرد، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، شکارچی با دستور مراجع قضایی روانه زندان شد ضمن آنکه اسلحه کشف شده تا صدور رأی نهایی به‌صورت امانی در انبار دادسرا نگهداری می‌شود. جریمه حقوقی شکار هر رأس کل وحشی شکار شده ۲۵ میلیون تومان است که این جدای از جریمه کیفری جرم است.

جستجو
آرشیو تاریخی