صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

شهادت ۷۰۴ فلسطینی در کمتر از یک روز

وزارت بهداشت فلسطین عصر دیروز خبر داد، از بامداد تا عصر دیروز ۷۰۴ نفر در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، به شهادت رسیدند.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی بامداد تا عصر سه‌شنبه، مرتکب ۴۷ عملیات کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی شد که در نتیجه آن، ۷۰۴ فلسطینی به شهادت رسیدند. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که آمار شهدای فلسطینی در نوار غزه تا عصر سه‌شنبه به ۵۷۹۱ نفر رسید که ۲۳۶۰ نفر از آنها کودک و ۱۲۹۲ نفر دیگر زن هستند.
«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز گفت که نوار غزه ساعات خونین را تجربه کرد. طوری که در این کشتارها، ۳۰۵ کودک، ۱۷۳ زن و ۷۸ سالخورده شهید شدند.
به گزارش الجزیره، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند. بازار اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه برای چندمین بار متوالی بمباران شد و براثر بمباران یک منزل مسکونی در کنار آن، شماری از غیرنظامیان شهید و زخمی شدند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین مناطق اطراف بیمارستان «الوفاء» غزه را بمباران کردند.
آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که در صورت نرسیدن سوخت، آب آشامیدنی و کمک‌ها، فعالیت بیمارستان‌ها روز چهارشنبه متوقف خواهد شد.
این در حالی است که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد، نیاز بیمارستان‌های شمال غزه بسیار زیاد است و این منطقه با شرایط غیرممکنی مواجه است. پزشکان دچار فروپاشی شده‌اند و تیم‌های پزشکی نیاز به تقویت دارند. برنامه جهانی غذا نیز اعلام کرد: «کمک‌هایی که طی روزهای گذشته وارد غزه شد، قطره‌ای در برابر دریای نیازهای این منطقه است.»
جستجو
آرشیو تاریخی