حوادث جهان

تصادف 158 خودرو بر فراز دریاچه مارپاس
مه‌گرفتگی شدید در ایالت لوئیزیانا باعث تصادف 158 دستگاه خودرو سواری روی پلی بر فراز دریاچه مارپاس در غرب نیو‌اورلئان شد. در این حادثه 7 نفر کشته و 25 نفر زخمی شدند.
به گزارش سی‌بی‌اس، این حادثه صبح دوشنبه رخ داد و عامل اصلی این مه شدید آتش‌سوزی‌های گسترده مردابی بود که باعث کاهش شدید میدان دید رانندگان و وقوع این تصادف زنجیره‌ای مرگبار شده است. براساس تصاویر منتشر شده از سوی اداره پلیس لوئیزیانا، دست‌کم یک خودرو بر اثر شدت برخورد با خودروهای دیگر به سمت لبه پل حرکت کرده و در نهایت در آب سقوط کرده است.
مقامات پلیس در بیانیه‌ای اعلام کردند جست‌و‌جو برای یافتن قربانیان حادثه از میان لاشه‌های خودروها برای ساعت‌ها پس از وقوع حادثه ادامه داشت. در این بیانیه آمده است در قسمت‌هایی از محل وقوع حادثه بر اثر برخورد خودروها با یکدیگر انفجارهایی رخ داده و نیروهای امدادی مجبور به تخلیه مواد خطرناک از یک تانکر حامل سوخت شده‌اند. پلیس اعلام کرد که این حادثه یکی از تصادفاتی است که در این منطقه به علت وقوع مه شدید رخ می‌دهد. رسانه‌های محلی این شرایط را مه شدید توصیف کردند که سرویس ملی هواشناسی آن را ترکیبی از دود و رطوبت ناشی از شعله‌ور شدن مواد آلی مرطوب مرداب دانسته است. این ترکیب باعث شده است میدان دید رانندگان به کمتر از 3 متر برسد.
 
2 کشته در طوفان برنارد در اندلس
طوفانی موسوم به «برنارد» در اسپانیا دو کشته و چندین زخمی بر جای گذاشته است.
به گزارش آناتولی، سرویس‌های اورژانس منطقه «اندلس» روز دوشنبه اعلام کردند که طوفان برنارد، جنوب اسپانیا را درنوردید و باعث تلفات جانی، زخمی شدن چندین نفر و حدود ۲۰۰۰ مورد حادثه خسارت‌آور شد. یکی از قربانیان در استان «اوئلوا» در این کشور در حال رانندگی بوده که رانش زمین باعث شد خودرو وی از جاده منحرف شود. مقامات همچنین گمان می‌کنند مرد دیگری نیز در شهر «کوردوبا» پس از برخورد ورقه فلزی با وی، جان باخته است. در همین حال چندین نفر دیگر هم بر اثر سقوط درختان در سراسر منطقه اندلس زخمی شده‌اند. در چندین نقطه، سرعت وزش باد به بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده است. همچنین ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد باد توانسته است درختان را از ریشه بکند.
 
رکورد مسموم‌ترین هوای جهان به نام دهلی‌نو ثبت شد
شاخص آلودگی هوای دهلی‌نو، پایتخت هند از مرز بسیار خطرناک عبور کرده و در میان ۱۱۰ شهر بررسی شده، آلوده‌ترین شهر جهان نام گرفت.
به گزارش هندوستان تایمز، دهلی‌نو در آستانه فصل جشنواره‌های هندو، مسموم‌ترین هوای جهان را ثبت کرد.
«گوپال رای» وزیر ایالتی محیط‌زیست دهلی‌نو گفت: در دو هفته آینده وضعیت جشنواره‌ها شامل آتش‌سوزی دوشهرا، دیپاوالی و آتش زدن مزارع برای کنترل هوای پایتخت بسیار مهم است. دهلی‌نو در حالی مسموم‌ترین هوای جهان را به ثبت رسانده است که عواملی مانند سوزاندن کلش (باقیمانده محصول مزارع بعد از برداشت)، آلودگی ناشی از وسایل نقلیه قدیمی، ساخت‌وساز شهری و نیروگاه‌های زغال‌سنگ از عوامل این آلودگی خطرناک هستند.
 
 یک کشته در تیراندازی مدرسه ای در سائوپولو
دولت محلی برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی تیراندازی در مدرسه‌ای در سائوپائولو، بزرگ‌ترین شهر برزیل، یک دانش‌آموز کشته و ۳ دانش‌آموز دیگر زخمی شدند.
به گزارش رویترز، این حمله در ساپوپمبا، محله‌ای در ضلع شرقی سائوپائولو رخ داده و عامل آن دستگیر شده است. به گفته دولت، ۳ دانش‌آموز مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند که یکی از آنها جان باخته و دو نفر دیگر در بیمارستان بستری شده‌اند. دانش‌آموز چهارم در زمان تلاش برای فرار از حمله مجروح شد.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی