از گوشه و کنار ایران

مسمومیت دختران دانش‌آموز با اسپری همکلاسی
 درگیری دو دختر دانش‌آموز در یک مدرسه در یاسوج ۱۸ دانش‌آموز دیگر را روانه بیمارستان کرد.
حسنعلی عزت‌خواه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد در تشریح این خبرگفت: در پی درگیری دو دختر دانش‌آموز در مدرسه زینبیه یاسوج یکی از طرفین دعوا یک افشانه از جیب خود درآورد و به صورت طرف مقابلش زد که پخش شدن بوی اسپری منجر به سرگیجه و بدحالی ۱۸ دانش‌آموز دختر دیگر شد. دانش‌آموزانی که دچار سرگیجه شده بودند توسط پرسنل اورژانس به مراکز درمانی یاسوج انتقال داده شدند.  محمود شهامت، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: حدود ۱۸ نفر از دانش‌آموزان دختر یک دبیرستان در یاسوج بر اساس استنشاق یک ماده شبه منفجره با علامت‌های تنفسی و تنگی‌نفس به بیمارستان امام سجاد(ع) مراجعه کردند که بعد از گذشت ۴ ساعت همه وضعیت پایداری پیدا کردند و حال همگی خوب و مساعد است.

حکم حبس برای متکدیان حرفه ای  در یزد
 زن متکدی که بارها به خاطر گدایی در شهر یزد تذکر گرفته بود این بار محکوم به حبس شد.
«ابوالقاسم ابوالحسنی» مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری یزد از صدور حکم حبس برای خانم متکدی دارای سابقه تکدیگری در تقاطع‌های سطح شهر خبر داد. وی با اشاره به افزایش تکدیگری در سطح شهر توسط خانم‌ها، گفت: این بانوی جوان از اهالی شهرهای جنوبی کشور است که در ۲ ماه اخیر، چندین مرتبه از محل تکدیگری طرد و یک مرتبه نیز با دستور قاضی کشیک با اخذ تعهد، آزاد شده بود اما به علت اقدام مجدد به تکدیگری، توسط بازرسان این اداره و با همکاری یگان انتظامی از تقاطع آزادشهر یزد جمع‌آوری و با دستور مقام قضایی بازداشت شد. وی با توجه به ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی مبنی بر جرم بودن تکدیگری از شهروندان خواست حتی‌الامکان از کمک‌های نقدی به متکدیان خودداری کنند تا باعث مهاجرت متکدیان حرفه‌ای به شهر میراث جهانی یزد و خراب شدن جلوه و امنیت شهر نشوند.
 
سقوط آتش‌نشان از ارتفاع
یک آتش‌نشان در جریان آتش‌سوزی یک ساختمان در شهر انزلی، بر اثر سقوط از ارتفاع بشدت مصدوم شد.
این آتش‌نشان با اطلاع آتش‌سوزی یک ساختمان چهار طبقه درمحله غازیان شهر انزلی با سایر امدادگران به محل رفته و در حال عملیات خاموش کردن آتش بود که ناگهان از طبقه چهارم سقوط کرد و به طبقه دوم افتاد و بشدت مصدوم شد که با انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفت.
 
 کلاهبرداری مأمور قلابی راهور
 مأمور قلابی راهور که به بهانه دریافت گواهینامه بدون انجام مراحل قانونی از مردم آستارا کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان از شخصی که با جعل عنوان پلیس راهور و به بهانه «اخذ گواهینامه بدون نیاز به سیرمراحل قانونی» اقدام به گرفتن پول از آنها کرده است، پس از صدور دستورات لازم از سوی دادستان عمومی و انقلاب آستارا، پرونده در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. در این پرونده ۱۴ شاکی وجود داشت که با اظهارات آنها متهم که مردی 44 ساله بود شناسایی و دستگیر شد. وی در تحقیقات اولیه به دریافت وجه نقد به میزان ۴۰۰ میلیون تومان اعتراف کرده است. رئیس شورای قضایی گیلان گفت: متهم تحت بازداشت بوده و تحقیقات مقدماتی پرونده در حال انجام است.
 
کشف داروی قاچاق در اتوبوس بین‌شهری
بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اقلام دارویی قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس بین‌شهری در شهرستان مرودشت، کشف شد.
مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک اتوبوس بین‌شهری که از شیراز به سوی شرق کشورعازم بود مشکوک شده بودند که پس از بررسی‌های انجام شده اقلام دارویی قاچاق از این اتوبوس کشف و ضبط کردند. پس از تماس فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت، اقلام کشف شده از سوی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان بررسی و مشخص شد داروها قاچاق بوده و به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان توقیف شد. دکتر «جواد هوشیار» معاون غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز در این زمینه گفت: اقلام دارویی قاچاق پس از شناسایی به وسیله مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت، از سوی کارشناسان بهداشت محیط و معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت شمارش و با فاکتورهای موجود مطابقت داده شدند و ارزش این اقلام حدود یک میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال قیمت‌گذاری شده است. اقلام مکشوفه به دلیل خروج از چرخه استاندارد توزیع به عنوان کالای قاچاق از سوی مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت توقیف و پرونده برای گذراندن مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.
 
دستگیری 2 متهم قبل از خروج از کشور
دو متهم به قتل که قصد داشتند مخفیانه از مرز خارج شوند در عملیات ویژه پلیس دستگیر شدند.
 سرهنگ صابر عباس‌زاده جانشین انتظامی آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال قتل ۲ نفر در یک درگیری طایفه‌ای شهریورماه گذشته در یکی از روستاهای بخش خاروانا شهرستان ورزقان و متواری شدن قاتلان، شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار ویژه پلیس آذربایجان شرقی قرار گرفت. وی افزود: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس امنیت عمومی استان، قاتلان که برای خروج از کشور برنامه‌ریزی کرده بودند قبل از خروج از کشور و در عملیاتی غافلگیر کننده در مخفیگاه خود در اطراف تبریز دستگیر شدند. وی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان مقادیری سلاح سرد و گرم کشف شد، افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی