صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و ده - ۰۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و ده - ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

بازداشت کمدین
محبوب BBC
 خبر اول اینکه،خبرگزاری قوه قضائیه خبر از دستگیری فرد توهین کننده به مقدسات در قالب ویدیوی طنز داد که دو روز قبل‌تر، به دادستانی احضار شده بود.  بنا به گزارش دیگر رسانه‌ها، فرد دستگیر شده «زینب موسوی» است که با اجرای استندآپ کمدی با لهجه قمی در برنامه تلویزیونی «خندوانه» به شهرت رسید و اگرچه بسیاری به خاطر حجاب او خیال می‌کردند فردی مذهبی است اما به کار بردن بی‌پروای الفاظ رکیک و موهن در ویدیوهایش نشان داد که او تنها تمارض به حجاب داشتن می کند و البته اینکه او در این ویدیوهایش کمترین تقیدی به آموزه‌های مذهب ندارد.
این فرد که در جریان ناامنی‌های پاییز 1401 نیز دستگیر و به دو سال حبس محکوم شده بود، پیرو عفو رهبری در دهه فجر آزاد شده بود؛ BBC فارسی نیز او را «کمدین چادری» می‌خواند و به طور مستمر مواضع مجازی او را که عمدتاً همسو با سیاست‌های رسانه‌های بیگانه است، در خروجی‌های خود پوشش می‌دهد. حالا نیز با انتشار یک ویدیوی دیگر در تمسخر مقدسات، روانه بازداشتگاه شده است.

سلاح ورزی بالاخره رفت
 دست آخر اینکه، جلسه شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران برگزار شد و طبق تصمیم اعضا، حسین سلاح‌ورزی که به طور غیرقانونی به ریاست اتاق بازرگانی رسیده بود، برکنار شد. هفته گذشته سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد به عنوان عضو شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی اعلام کرد که با توجه به تخلفات صورت گرفته در برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ایران، نظر دولت معطوف به رفع ابهامات انتخابات خرداد ماه است، لذا دعوت‌نامه‌ای برای اعضا به منظور رسیدگی به موضوع تخلفات انتخابات ارسال شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی