صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اسماعیلی در جلسه شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

حکمرانی نوین فرهنگی با کاهش تصدی‌گری

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه -۳۰ مهرماه- در جلسه شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان‌های تابعه و نهادهای وابسته در تالار رودکی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان و جشنواره فیلم کوتاه که با استقبال عجیب مخاطبان روبه رو شده است از همدردی هنرمندان و رسانه‌ها در موضوع غزه قدردانی کرد.
وی با اشاره به اینکه مردم و اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر پشتیبان مردم فلسطین هستند، افزود: بخش‌های مختلف وزارت دعوت کردند و هنرمندان روز گذشته در موزه هنرهای معاصر جمع شدند که شاهد حضور جریان هنری کشور در موضوع غزه بودیم.وی با اشاره به همسویی جریان فرهنگی کشور با مسأله فلسطین افزود: آنهایی که فکر عاریتی و وابسته دارند متعلق به جریان فرهنگی کشور نیستند و هنرمندان ما بین خودشان و کسانی که به حداقل‌های حقوق بشر و انسان‌ها احترام نمی‌گذارند فاصله‌گذاری کرده‌اند. در عمق جامعه هم این همراهی با جریان فرهنگی را شاهدیم و اکثریت مردم ایران پشت مردم فلسطین هستند و ۸۵ درصد به مقابله با رژیم صهیونیستی باور دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه مردم و اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر پشتیبان مردم فلسطین هستند، گفت: زبان ما خیلی وقت‌ها قاصر از بیان تبلیغات است.
لازم است ارزیابی کنیم و اینها را به مردم نشان دهیم. عمق جامعه آن چیزی است که با پیمایش‌ها به مردم نشان می‌دهیم. موظفیم بر اساس واقعیات و نه جعلیاتی که شبکه‌های نفوذ ترویج می‌کنند حرکت کنیم و این را در تمام بخش‌ها نیاز داریم.
حوزه فرهنگ و هنر دشمن بزرگی به نام صهیونیسم دارد و لازم است که اطلاعات را به درستی به گردش دربیاوریم. این روزها به نام غزه گره خورده و قصه پرغصه‌ای شده که مشاهده جنایت‌های رژیم صهیونیستی که تازگی هم ندارد و نمونه‌های زیادی از این وحشی‌گری‌ها در ذهن‌ها وجود دارد و مردم به مدد رسانه‌ها این جنایت‌ها را شاهد هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تغییر و تحولات جدید در این نهاد خبر داد و اظهارداشت: برخی بخش‌ها مانند بنیاد پویانمایی ایجاد و بخش‌هایی باید تلفیق شوند. حکمرانی نوین فرهنگی با نگاه محوری کاهش تصدی‌گری و فضادادن به حلقه‌های میانی اتفاق می‌افتد که اینها را در برنامه هفتم داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره حج عمره گفت: در سازمان حج تمام مقدمات مربوط به سفر زیارتی عمره فراهم شده است و تأمین ارزی آن هم توسط بانک مرکزی پذیرفته شده و به هماهنگی‌های شبکه بانکی نیاز دارد که ان‌شاءالله اتفاق خواهد افتاد و در نخستین فرصت تلاش خواهیم کرد اعزام زائران را داشته باشیم. ما به هر اندازه که بتوانیم روند اعزام به عمره را آغاز کنیم، تعداد زائران اعزامی بیشتر خواهد بود، اما پیش‌بینی ما بر این است که تا پیش از آغاز حج واجب بتوانیم ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار نفر را برای اعزام عمره آماده کنیم. در حال تعیین مبلغ سفر عمره هستیم که به‌زودی هزینه آن اعلام خواهد شد.

 

بــــرش

 به‌زودی تعدادی خبرنگار همراه با کشتی اعزامی ایران به غزه می‌روند
محمدمهدی اسماعیلی درباره اعزام خبرنگار به مناطق درگیری در فلسطین اشغالی گفت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم دارد کمک‌های امدادی خود را به غزه ارسال کند که این کار ان‌شاءالله به صورت کشتی و هواپیما انجام می‌شود. با دوستانمان در هلال احمر و بخش‌های مرتبط صحبت کردیم که تعدادی از خبرنگاران هم در این مسیر برای روایت کار همراه باشند. الحمدلله توافق شده است و چند نفری را معاونت مطبوعاتی برای حضور در این کشتی معرفی کردند که می‌خواهند عازم شوند. در همه این بحث‌ها ان‌شاءالله بتوانیم هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم که خبرنگاران حضور داشته باشند. اسماعیلی با بیان اینکه اشتیاق بالایی هم در این زمینه اتفاق افتاده است، گفت: از همه خبرنگاران هم تشکر و برای همگی آرزوی سلامتی دارم.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی