حوادث جهان

طوفان در شمال آلمان رکورد زد
وقوع طوفان مرگبار در شمال آلمان جان یک نفر را گرفت. گفته می‌شود میزان بالا آمدن سطح آب در شهر «فلنسبورگ» در ۱۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
به گزارش دویچه وله، بر اساس گزارش سازمان هواشناسی آلمان در اثر اختلاف شدید فشار هوا و برخورد دو جبهه هوای سرد و گرم از سوی اسکاندیناوی و اروپای‌غربی، سواحل دریای بالتیک در دو ایالت «شلسویگ-هولشتاین» و «مکلنبورگ-فورپومرن» آلمان جمعه گذشته تحت تأثیر طوفان شدید و بالا آمدن سطح آب قرار گرفت.
سرعت طوفان‌های ایجاد شده بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بوده است.
اگرچه آژانس فدرال آب و دریانوردی آلمان (BSH) پیشتر هشدار «وضعیت خطرناک» را برای تمامی مناطق ساحلی دریای بالتیک صادر کرده بود اما باز هم این سانحه طبیعی قربانی گرفت.
رسانه‌های محلی در جزیره فهمارن آلمان گزارش داده‌اند، یک زن ٣٣ ساله در حالی که مشغول رانندگی با خودروی شخصی بود با درختی قطع شده برخورد می‌کند و جان خود را از دست می‌دهد.
همچنین نیروهای امداد دریایی در جزیره فهمارن توانستند جان ۱۰ مسافر را که در قایقی گیر افتاده بودند، نجات دهند.
به جز آلمان کشورهای دانمارک، سوئد و انگلیس نیز درگیر طوفان بوده‌اند. گزارش‌ها حاکی از کشته‌شدن دو شهروند در اثر طوفان در اسکاتلند است.
 
دستگیری ستاره سابق بیسبال به جرم قتل
2 سال تحــــــــــقیقات کارآگاهان پلیـــــــس کالیفرنیا برای دستگیری قاتل یک‌زوج در خانه‌ای در کنار دریاچه تاهو در ایالت نوادا، منجر به دستگیری بازیکن سابق تیم ملی بیسبال امریکا و همدستش شـــــد.
به گزارش ان‌بی‌سی، 2 سال پیش دنی سرافینی 49 ساله، برای انتقام از پدرزن و مادرزنش به خانه آنها رفت و 5 ساعت در آنجا ماند تا رابرت‌گری اسپور 70 ساله و همسرش وندی وو 68 ساله به خانه‌شان برگردند.
او در حالی که نقابی بر سر داشت، در گوشه‌ای از خانه مخفی شد تا در زمان مناسب قربانیانش را مورد اصابت گلوله قرار دهد. او بعد از شلیک به آنها از خانه فرار کرد و به همراه همدستش سامانتا اسکات 33 ساله، از کالیفرنیا گریختند.
آدرین اسپور دختر رابرت و وندی وقتی به خانه آمد، با پیکر غرق به خون پدر و مادرش روبه‌رو شد. او متوجه شد که مادرش هنوز زنده است و به پلیس و اورژانس خبر داد. پلیس و اورژانس وارد ماجرا شدند و وندی را به بیمارستان رساندند اما او به‌دلیل شدت صدماتی که دیده بود، بعد از اینکه از بیمارستان مرخص شد، جانش را از دست داد.
در تحقیقات پلیسی و مشاهده دوربین‌ها، فردی با کوله‌ای بر پشت و نقابی بر سر دیده شد که مخفیانه خود را به خانه رسانده و منتظر قربانیان شده است. پلیس برای پیدا کردن قاتل تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرد و سرنخ‌های به‌دست آمده آنها را به دنی و همدستش سامانتا رساند.
روز جمعه دنی در وینموکا، نوادا و سامانتا در لاس‌وگاس دستگیر شدند. آنها انگیزه قتل را انتقام‌گرفتن از پدر و مادرزن دنی عنوان کردند.
پلیس کالیفرنیا اعلام کرد که قرار است دو قاتل برای محاکمه به کالیفرنیا بازگردانده شوند.
 
مار غول‌پیکری که بعد از زلزله بیرون آمد!
یک زلزله در سال گذشته باعث نمایان شدن شگفتی بزرگی زیر دانشکده حقوق دردانشگاه  مکزیکوسیتی شد.
این شگفتی مجسمه یک مار غول‌پیکر و رنگارنگ از امپراطوری آزتک است.
 قدمت این اثر شگفت‌انگیز باستانی به بیش از ۵۰۰ سال و زمانی که کنترل این منطقه به دست آزتک‌ها بود، می‌رسد. این مجسمه پس از زلزله‌ای به بزرگی ۷.۶ ریشتر در مکزیکوسیتی در ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۲ کشف شد.
آزتک‌ها معبد و هرم می‌ساختند و به خدایانی از جمله «کوئتزالکواتل» باور داشتند که اغلب به صورت مار تصویر می‌شد.
 برای حفظ آن، یک تیم سر مار را با جرثقیل از زمین بلند کردند و یک محفظه در اطراف مجسمه ساختند.
گفته می‌شود این اتاق به مجسمه اجازه می‌دهد تا رطوبت خود را به تدریج از دست بدهد و رنگ آن حفظ شود.
به گفته کارشناسان، در حالی که مجسمه‌های دیگری از سر مار در تنوچتیتلان پیدا شده است، این مجسمه به دلیل رنگ‌های حفظ شده آن بسیار مهم است.  همچنین گفته می‌شود این یافته بسیار مهم است، زیرا رنگ‌ها کمک کرده‌اند تا هنر پیش از استعمار اسپانیایی از منظر دیگری نمایان شود.
استاد بازنشسته انسان‌شناسی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، سن برناردینو که در این حفاری دخالتی نداشت، گفت: «اندازه این مجسمه و همچنین هنر به کار گرفته‌شده در آن چشمگیر و بقای رنگ‌ها قابل توجه است.»
 
ترفند عجیب برای نپرداختن صورتحساب رستوران
مردی در اسپانیا وقتی به رستوران‌های گرانقیمت می‌رفت، زمان پرداخت صورتحساب ناگهان روی زمین می‌افتاد و قلبش را می‌گرفت و طوری وانمود می‌کرد که سکته کرده است.
سپس با رسیدن آمبولانس اورژانس و انتقال به بیمارستان فرار می‌کرد.
این مرد که با این ترفند در 20 رستوران غذا خورده و پولی پرداخت نکرده بود، وقتی برای بیست‌ویکمین بار می‌خواست این ترفند را اجرا کند، از سوی پلیس دستگیر شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی