صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشت - ۳۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشت - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

وصول ۳۴۴ هزار میلیارد تومان مالیات

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی در مراسم پایانی اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور بر عزم و اراده سازمان در اعتلای نظام مالیاتی، بهبود عملکرد سازمانی در وصول درآمدهای مالیاتی و حل مسائل معیشتی کارکنان تأکید کرد.
به گزارش تسنیم، سید محمدهادی سبحانیان در اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور با تبیین سیاست‌ها و رویکردهای نظام مالیاتی و بررسی اقدامات، دستاوردها و فعالیت‌های در دست اقدام سازمان، گفت: انتظار و توقع از نظام مالیاتی به دلیل توفیقات خوب در وصول و مالیات‌ستانی عادلانه و نظایر آن بالا رفته و این مسئولیت ما را در تأمین منابع مالی دولت سنگین‌تر از قبل می‌نماید و البته با تلاش و اهتمام ویژه کارکنان سازمان امور مالیاتی امکانپذیر است. وی با اشاره به اینکه روزانه بالغ بر 6 میلیون صورتحساب به کارپوشه‌ها ارسال می‌شود، اضافه کرد: تاکنون در سامانه مؤدیان بالغ بر 224 میلیون صورتحساب الکترونیکی صادر شده که 143 میلیون توسط خود مؤدیان، 80 میلیون توسط شرکت‏های معتمد و حدود یک‌ونیم میلیون نیز توسط سامانه‌های دولتی ارسال شده و هم اینک بیش از 12 میلیون کارپوشه در این سامانه اختصاص یافته که حدود 9 میلیون آن فعال شده است.
سبحانیان در پایان با اشاره به رشد 50 درصدی وصولی مالیات 6 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل گفت: در 6 ماهه اول امسال بالغ بر 344 همت وصولی مالیات داشتیم. همچنین در نیمه‌نخست سال‌جاری، پرداخت عوارض ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها رشد 76 درصدی داشته که این موضوع باید در سطح استان‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود چراکه رقم این نوع پرداخت‌های مالیاتی، گاهی از پول عمرانی که دولت می‌پردازد، بیشتر است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه خلاقیت و ابتکار در اجرای مسئولیت‌های کارکنان عناصر اصلی پیشبرد صحیح و مطلوب وظایف سازمانی است، افزود: باید امکانات موردنیاز با هدف ایجاد انگیزه در کارکنان سازمان مالیاتی که در امر خطیر تأمین مقبول‌ترین و مناسب‌ترین نوع درآمدها یعنی درآمدهای پایدار مالیاتی تلاش می‌‌نمایند، فراهم شود و مدیران سازمان می‌‌بایست امکانات انگیزشی و رفاهی لازم را به منظور جبران خدمت درخور و شایسته فراهم سازند.
جستجو
آرشیو تاریخی