صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشت - ۳۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشت - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

مسافر عصبانی راننده را کشت
دختر جوان که در یک درگیری راننده تاکسی را به قتل رسانده بود دستگیر شد.
سرهنگ علی سلیمانی، فرمانده انتظامی ساوجبلاغ در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر قتل یک راننده مسافربر در ایستگاه تاکسی«شهرک ینگی امام» شهر هشتگرد ساوجبلاغ، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت. با حضور مأموران در محل جرم و انجام تحقیقات لازم مشخص شد یکی از رانندگان تاکسی با یک خانم مسافر، بر سر سوار شدن به یک تاکسی دیگر درگیر شده و مسافر خانم با برداشتن سوئیچ خودرو و حمله ور شدن به راننده تاکسی، وی را از ناحیه سر مورد جراحت قرار داده که با بی‌هوش شدن راننده، خانم مسافر فرار کرده بود.پس از انتقال مجروح به بیمارستان وی جان باخت و مأموران با هماهنگی مقام قضایی و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم را در کمتر از یک ساعت در شهر هشتگرد شناسایی و دستگیر کردند.
 
قتل عام خانوادگی
به خاطر اختلاف مالی
مرد کینه جو به خاطر اختلاف ملکی با خانواده‌اش 5 نفر را قتل عام کرد.
سرهنگ بهمن گرجیان، فرمانده انتظامی بویراحمد در تشریح این خبر گفت: حدود ساعت 10 شب جمعه 28 مهر مردی 26 ساله با در دست داشتن یک اسلحه به خانه‌ دو برادر خود در یکی از روستاهای دهستان دشتروم بویراحمد رفته و با شلیک گلوله 2 برادر 40 و 45 ساله‌اش و 2 دختر 18 و 9 ساله برادرش و مادر آنها را به قتل رساند.
به محض اعلام این جنایت‌ به پلیس و با حضور بموقع مأموران در محل حادثه عامل این جنایت پس از دو ساعت دستگیر و دو قبضه سلاح کمری و ساچمه‌زنی که در این حادثه از آن استفاده کرده بود، از او کشف شد.
متهم در بازجویی‌ها انگیزه خود را از این جنایت‌ها اختلاف ملکی عنوان کرد.
سید جواد هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: بررسی‌ها نشان داد متهم به قتل که با شکایت خانواده‌اش و اختلاف قدیمی به زندان افتاده بود پس از آزادی به قصد انتقام‌جویی اقدام به قتل هولناک پنج عضو خانواده‌اش کرده است.
هاشمی افزود: متهم خواهرخود را نیز مجروح کرده بود که برای درمان به بیمارستان شهید جلیل یاسوج انتقال یافت.

راننده فراری دستگیر شد
 نیروی انتظامی استان سمنان از توقیف و دستگیری راننده‌ای خبر داد که در محور سمنان-مهدیشهر باعث مرگ یک عابر شده بود.
 روز جمعه یک تصادف در محور سمنان به مهدیشهر به پلیس اعلام و مشخص شد یک تبعه افغانستان در اثر تصادف جان باخته و راننده از محل فراری شده است.
 پلیس راه استان اعلام کرد: با اقدام بموقع پاسگاه پلیس راه شهمیرزاد - کیاسر و با تلاش کلانتری شهر درجزین و هوشیاری تیم‌های گشتی فعال در محور در کمتر از دوساعت خودرو ضارب شناسایی، توقیف و راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

انتقام خونین از دو کشاورز
 مردان مسلح که به خاطر اختلاف بر سر کارهای کشاورزی دو کشاورز را به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند.
سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین اظهارکرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر وقوع یک فقره قتل با سلاح گرم و مصدومیت یک نفر دیگر در زمین‌های کشاورزی یکی از روستاهای شهرستان آوج و انتقال مصدوم به بیمارستانی در شهرستان «خدابنده» استان زنجان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
 در ادامه مرد مصدوم نیز در بیمارستان جان باخت و با انجام بررسی‌های تخصصی مشخص شد مقتولان به وسیله اسلحه شکاری افرادی ناشناس مورد هدف قرار گرفته‌اند.
 سردار ابراهیمی گفت: با انجام اقدامات فنی - پلیسی ۲متهم این پرونده شناسایی و دستگیر شدند. انگیزه ارتکاب جرم توسط قاتلان اختلافات بر سر امور کشاورزی بوده است.
 
 برادرکشی در گرگان
 پسر جوان که از دست اذیت‌های برادر معتادش به ستوه آمده بود وی را به قتل رساند.
سرهنگ امیر حسام، سرپرست آگاهی گلستان گفت: همزمان با اعلام خبر درگیری میان دو برادر 21 و 29 ساله در یکی از محله‌های گرگان، بلافاصله مأموران در محل حادثه حضور یافتند. پس از حضور مأموران در محل مشخص شد در جریان یک نزاع و درگیری بین 2 برادر به علت اختلافات خانوادگی، برادر 29 ساله که دچار اعتیاد هم بوده براثر اصابت ضربات چاقو به قتل رسیده است. بنابراین متهم در کمتر از یک ساعت دستگیر شد و انگیزه‌اش از قتل را اختلافات خانوادگی و اذیت و آزار برادرش عنوان کرد.

بازشدن بسته مواد مخدر
در معده قاچاقچی
مرد قاچاقچی که 117 بسته مواد مخدر بلعیده بود به علت پاره شدن کیسه‌ها روانه بیمارستان شد.
 سرهنگ زنگنه فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم گفت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی بدحال با مراجعه به بیمارستان شهرستان رباط کریم، مشکوک به حمل و بلع موادمخدر است بلافاصله مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رباط کریم در محل حاضر شدند. در بررسی‌های تخصصی از معده فرد قاچاقچی، ۱۱۷ بسته تریاک به وزن یک کیلوگرم کشف شد که به علت حجم موادمخدر، متهم در بیمارستان بستری و زیر تیغ جراحی رفت.
 به گفته سرهنگ زنگنه، متهم در بیمارستان در مراقبت کامل بستری بوده و در این خصوص پرونده تشکیل شده و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی