صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفت - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفت - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

محصولات ذوب‌آهن اصفهان ضامن ایمنی، کاهش هزینه و سرعت در ساخت وساز

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در سیزدهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران که پنجشنبه در دانشگاه علم و صنعت ایران آغاز به کار کرد گفت: این مجتمع عظیم صنعتی درحال‌ گذار از محصولات سنتی به صنعتی است و در این راستا با تولید ریل پیشران توسعه حمل و نقل ریلی شده و با تولید تیرآهن‌های بال پهن در خدمت توسعه صنعت ساختمان کشور است. وی افزود: درحال حاضر ذوب آهن اصفهان، انواع تیرآهن بال پهن از سایز ۱۲ الی ۲۴ را تولید کرده و از سایز ۲۶ تا ۳۰ نیز امیدوارم تا پایان سال به بازار عرضه شود.
کوهی در این کنگره که بزرگترین رویـداد علمی سالانـه مهندسی عمران در سطح کشور است، افزود: تیرآهن‌های بال پهن از مزیت‌هایی نظیر تحمل‌پذیری فوق‌العاده بالا در مقابل زلزله، تسریع در ساخت، قیمت تمام‌شده ساختمان، کمک به حفظ محیط زیست، امکان جابه‌جایی اسکلت فلزی، وزن سبک‌تر ساختمان و ایجاد مقاومت بسیار بالا بین طبقات برخوردار است که به گواه صاحب‌نظران صنعت ساختمان در دنیا، شاه‌بیت اصلی ساخت و ساز به‌شمار می‌روند. وی اظهار داشت: استفاده از انواع تیرآهن‌های بال پهن از جمله در طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند انقلاب عظیمی را در ساختمان‌سازی ایمن و سریع در کشور رقم بزند.
مدیرعامل ذوب‌آهن گفت: در تولید میلگرد نیز به سمت تولید محصولات خاص رفته‌ایم و در این راستا قراردادی برای تولید ۱۰۰ هزار تن پروفیل ۷۰cr۲ بسته‌ایم. کوهی افزود: خدمت بزرگ دیگر ذوب‌آهن به صنایع معدنی تولید انواع آرک تونلی است که جایگزین آرک‌های چوبی شده و نه‌تنها در ایجاد جبهه‌های کاری جدید در معادن نقش دارد، ایمنی برای معدن‌کاران را افزایش می‌دهد. ذوب‌آهن اصفهان با برپایی غرفه‌ای در نمایشگاه جانبی این کنگره نیز حضور دارد و محصولات جدید خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.سیزدهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران از ۲۵ تا ۲۷ مهر ماه سال ۱۴۰۲ در دانشگاه علم و صنعت برگزارشد. این کنگره که بزرگترین رویـداد علمی سالانـه مهندسی عمران در سطح کشور می‌‌بـاشد، در ادامه مجموعه کنگره‌های مـلی و بین‌المللی است که تحت نظارت هیأت امناء متشکل از نمایندگان شانزده دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به صورت سالیانه برگزار می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی