صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفت - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفت - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

افشای چنددستگی
در کابینه صهیونیست ها
 خبر اول اینکه، براساس یک فایل صوتی افشا شده از یک جلسه محرمانه ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، وی شکست اخیر اطلاعاتی و نظامی این رژیم در عملیات «طوفان الاقصی» را به یک تراژدی بزرگ تعبیر کرد و گفت به دنبال این شکست، نتانیاهو، اعتماد و حمایت همگانی، بویژه نظامیان را از دست داده است. براساس این فایل صوتی که از سوی نشریه انگلیسی‌زبان «تهران تایمز» افشاه شده است، ایهود باراک با بیان اینکه این (عملیات طوفان الاقصی) یک شکست اساسی نظام عملیاتی ما است، اظهارکرد: این موضوع سبب یک تراژدی بزرگ است.
وی در بخش دیگری از این فایل صوتی، به وضعیت سیاسی نخست‌وزیر فعلی این رژیم، پس از این شکست اشاره کرد و افزود: برای نتانیاهو موضوع ساده‌ای نیست که بتواند پیروز شود، اساساً همه مسئولیت‌ها متوجه او است، او اعتماد عمومی و جنگجویان را از دست داده، در یک کشور{رژیم} معمولی او باید استعفا می‌داد، اما در اسرائیل او هنوز آنجا است. علاوه بر محتوای این فایل که نشان دهنده اختلافات جدی و چنددستگی میان سران رژیم صهیونیستی است، افشای این فایل، آن هم از سوی یک رسانه ایرانی، بازتاب‌های بسیاری داشت.
تهران تایمز پیشتر اسناد وزارت خارجه امریکا و گفت‌و‌گوهای محرمانه سران گروهک‌های تجزیه‌طلب را منتشر کرده بود که اندکی بعد، تغییرات حاصل شده، از جمله در وزارت خارجه امریکا، صحت این اطلاعات را تأیید کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی