حوادث جهان

سقوط هواپیما در استرالیا
 یک فروند هواپیمای سبک با ۱۷ سرنشین در فرودگاهی در جنوب‌غربی ایالت ویکتوریا در استرالیا سقوط کرد. به گزارش دیلی‌میل، در پی سقوط این هواپیما که مخصوص سقوط آزاد چتربازان بود، هفت نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شده‌اند.
پلیس و مرکز خدمات اضطراری این ایالت حدود ساعت ۸ صبح جمعه به وقت محلی از وقوع این حادثه مطلع شدند. حال سه نفر از مصدومان وخیم است و عکس‌های منتشر شده از حادثه نشان می‌دهد هواپیما در انتهای باند فرودگاه از باند خارج شده است، همچنین تصاویری از لاشه هواپیما نشان از آن دارد که دماغه هواپیما کاملاً کنده شده است. گزارش‌ها حاکی است ۱۷ سرنشین هواپیما شامل یک خلبان و ۱۶ چترباز انفرادی بودند و تحقیقات برای بررسی علت حادثه آغاز شده است.
 
 
تیراندازی مرگبار در واشنگتن
پلیس امریکا اعلام کرد که یک جوان ۱۹ ساله در مرکز ایالت واشنگتن سه نفر را با شلیک گلوله از پا درآورده و سپس خودکشی کرده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، در جریان این تیراندازی یک پسر نوجوان ۱۳ ساله و دو زن ۱۸ و ۲۱ ساله کشته شدند.  به گفته پلیس، یک مرد جوان دیگر نیز در این حادثه بشدت زخمی شده و شرایط جسمی وی ناپایدار است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده (CDC) می‌گوید: قتل و خودکشی با استفاده از اسلحه طی سال‌های اخیر در ایالات‌متحده به بالاترین حد خود رسیده است.
 
 
اسکاتلند در محاصره سیل و طوفان
در پی وقوع طوفان شدید و هشدار سیل در شهرستان آنگاس اسکاتلند، صدها خانه در منطقه تخلیه شد و مقامات محلی از قطعی سراسری برق در این شهرستان خبر دادند.
به گزارش شینهوا، بارندگی‌های شدید در پی طوفان «بابِت» در این شهرستان منجر به جاری شدن سیلاب کم‌سابقه شده و علاوه بر قطعی برق، رودخانه‌ها طغیان کرده و بسیاری از جاده‌ها مسدود شده‌اند. تاکنون ساکنان حدود ۴۰۰ خانه در آنگاس تخلیه شده‌اند و خطر سیل همچنان باقی است.  شرکت‌های برق‌رسانی اسکاتلند و ناحیه جنوب بریتانیا اعلام کردند برق بیش از ۱۸ هزار خانه وصل شده است و در تلاش برای اتصال مجدد برق بقیه خانه‌ها هستند. پلیس اسکاتلند نیز عصر پنجشنبه اعلام کرد که جسد یک زن را از رودخانه‌ای در آنگاس پیدا کرده است. اوایل هفته سرویس ملی هواشناسی اسکاتلند برای بخش‌هایی از شرق این کشور از پنجشنبه تا ظهر جمعه هشدار قرمز صادر کرد. هشدار قرمز بالاترین سطح هشدار آب‌وهوا در بریتانیا است. اداره هواشناسی همچنین هشدار داد که در روزهای آتی در بخش‌های شرقی اسکاتلند و در امتداد سواحل شرقی انگلیس وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
 

قتل دو مرد به دست زن جنایتکار
پلیس اف‌بی‌آی زنی 41 ساله را به اتهام قتل 2 مرد و تلاش برای قتل مردی دیگر در داگلاس ایالت آریزونا دستگیر کرد.
سال گذشته میلادی در یکی از خیابان‌های داگلاس جسد مردی به نام لامار که چندین‌بار مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود در یک خودرو پیدا شد. تحقیقات پلیس برای پیدا کردن قاتل یا قاتلین این مرد ادامه داشت تا اینکه 6‌ ماه بعد جسد مرد دیگری به نام لارن که در‌ماه فوریه ناپدید شده بود پیدا شد. جسد لارن در خودرو‌اش نزدیک یک مجتمع آپارتمانی کشف شد و بررسی‌ها نشان می‌داد او مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفته است. مأموران در بررسی‌های تخصصی مطمئن شدند که قاتل هر دو نفر یک نفر بوده است، از این‌رو تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه 3 هفته بعد از پیدا شدن جسد لارن، به پلیس خبر رسید که مردی در خودرواش هدف حمله یک زن قرار گرفته اما از شلیک‌های او جان سالم به در برده است. با اطلاعاتی که این مرد در اختیار پلیس قرار داد، معلوم شد قاتل، یک زن 41 ساله به نام اریکا میمز است که از سوی پلیس دستگیر شد.
اریکا در اعترافاتش به پلیس گفت: برای سرقت پول سوار خودروهای افراد پولدار می‌شدم و بعد از اینکه آنها را به جای خلوت می‌کشاندم با اسلحه آنها را می‌کشتم و پول‌هایشان را به سرقت می‌بردم. او همچنین اعتراف کرد در جنایت‌هایش همدست داشته است و به این ترتیب پلیس 2 نفر را به جرم همدستی با زن جنایتکار دستگیر کرد.
 

 کشف گنج درمزرعه هویج
مردی با استفاده از دستگاه فلزیاب، گنجینه‌ای از جواهرات عصر برنز را در مزرعه‌ای واقع در سوئیس کشف کرد.
به گزارش لایوساینس، این فرد مجموعه‌ای از جواهرات عصر برنز را به همراه بقایای فسیل‌شده حیوانات در مزرعه هویج یک کشاورز کشف کرد.
از جمله اشیای کشف‌ شده یک گردنبند متشکل از ۱۴ تکه برنز دایره‌ای، دو انگشتر مارپیچی و بیش از ۱۰۰ مُهره کوچک کهربا است. از دیگر مواردی که احتمالاً به دنبال شخم زدن مزرعه به سطح خاک نزدیک و کشف شدند، نوک برنزی تیر، یک دندان کوسه، یک دندان سوراخ‌ شده خرس و یک سنگ کریستال را می‌توان نام برد.   وی پس از کشف این اشیا با باستان‌شناسان تماس گرفت. باستان‌شناسان با بررسی زیورآلات به این نتیجه رسیدند که اینها، اشیایی هستند که یک زن در حوالی ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد، یعنی در عصر برنز از آنها استفاده می‌کرد.  باستان‌شناسان از گردنبند کشف‌شده به عنوان یک شیء خیره‌کننده یاد کردند.  این آثار تاریخی مرمت خواهند شد و سال آینده در موزه باستان‌شناسی «فروآنفلد» به نمایش گذاشته  می‌شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی