از گوشه و کنار ایران

ربودن رانندگان ترانزیتی
 برای اخاذی 150 میلیون تومانی
اعضای یک باند که با گروگان گرفتن رانندگان کامیون ترانزیتی در جاده بمپور قصد اخاذی داشتند از سوی پلیس دستگیر شدند.
سردار دوستعلی جلیلیان در تشریح ماجرا گفت: فردی با مراجعه به کلانتری 11 شهرستان بمپور از یک گروگانگیری خبر داد و گفت که فردی ناشناس با وی تماس داشته و گفته رانندگان کامیون‌های متعلق به او را گروگان گرفته و برای آزادی آنها 150 میلیون تومان خواسته است.
 با توجه به حساسیت موضوع، تیم ویژه کارآگاهان پلیس بلافاصله به محل مورد نظر رفته و مشخص شد کامیون‌ها در محور بمپور به سمت دلگان کنار جاده پارک شده و رانندگان توسط افرادی مسلح و ناشناس با تهدید سلاح ربوده شده‌اند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آدم‌ربایان با انگیزه مالی اقدام به ربایش رانندگان ترانزیتی کرده بودند که کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات هوشمندانه گروگان‌ها را در کمتر از 48 ساعت آزاد کردند و عامل اصلی گروگانگیری نیز در مخفیگاهش در شهرستان ایرانشهر دستگیر شد. تلاش برای دستگیری سایر همدستان نیز ادامه دارد.

تماشاچی تصادف رانندگی مرگبار
 خودش قربانی شد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اصفهان از فوت سرنشین خودرو پژو 206 و یک عابر پیاده که نظاره‌گر صحنه تصادف بود خبر داد.
سرهنگ اصغر زارع بیان داشت: حوالی ساعت 11 شب سه‌شنبه در پی اعلام یک فقره واژگونی خودرو در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید ردانی‌پور اصفهان، بلافاصله مأموران پلیس راهور به همراه نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند و مشخص شد یک دستگاه خودرو پژو 206 به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه دچار واژگونی شده و سرنشین 36 ساله خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است.
 پس از وقوع این حادثه، راننده 60 ساله یک دستگاه تاکسی برای تماشای صحنه تصادف از خودرو خود پیاده شده است که یک دستگاه اتوبوس با وی برخورد و از صحنه فرار می‌کند اما راننده تاکسی جان می‌بازد.

قتل عام خانوادگی در هرسین
یک قاچاقچی اسلحه وقتی با شریک خود به اختلاف خورد پس از قتل وی همسر و سه فرزند خودش را نیز قتل‌عام کرد.
 به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح دیروز خبر این جنایت هولناک به پلیس هرسین (استان کرمانشاه) اعلام شد و وقتی مأموران برای بررسی ماجرا به خانه مورد نظر رفتند با جسد مردی در زیرزمین خانه و همچنین اجساد زنی جوان و سه فرزندش - دو دختر و یک پسر - در اتاق روبه‌رو شدند که همگی با شلیک گلوله کشته شده بودند.
تحقیقات پلیسی نشان داد این مرد به‌خاطر مشکلات مالی با شریک خود در زمینه خرید و فروش سلاح غیرمجاز او را به زیرزمین خانه‌اش کشانده و دست به قتل او زده است و در ادامه وقتی خانواده‌اش به او اعتراض کردند همه اعضای خانواده‌اش را هدف گلوله قرار داد و به قتل رساند.
 متهم ساعتی بعد از سوی پلیس دستگیر شد و تحقیقات از وی ادامه دارد.

 کشف حصیر شیشه ای در فرودگاه
رئیس پلیس پیشگیری فراجا از کشف ۶۱ کیلوگرم حصیر آغشته به مواد‌مخدر «شیشه» در یک مرسوله پستی توسط پلیس فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.
 سردار رضا بنی‌اسدی‌فر در تشریح جزئیات این خبر گفت: همکارانم در پلیس فرودگاه حضرت امام(ره) در اقدام مشترک با کارکنان اداره پست مستقر در پایانه هوشمند بار فرودگاه، حین کنترل مرسوله‌های پستی به یک مرسوله ارسالی به خارج از کشور درخصوص احتمال جاسازی مواد مخدر مشکوک شدند.
 وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی، مرسوله مذکور با حضور نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران بازگشایی و در بازرسی ویژه و تخصصی، ۶۱ کیلوگرم حصیر آغشته به مواد‌مخدر از نوع «شیشه» کشف و ضبط شد. در ادامه بررسی‌ها صاحب مرسوله پستی نیز شناسایی شد که برای وی پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شده است.
 این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تنوع شگردهای مجرمان در حمل مواد‌مخدر گفت: اقدام مجرمانه قاچاقچیان و تبهکاران هیچ‌گاه از نگاه تیزبین پلیس، مخفی نمی‌ماند.

جستجو
آرشیو تاریخی