مرور

در آیین روز جهانی غذا اعلام شد
صدور مجوز مصرف ۲۸ هزار فرآورده غذایی در دولت سیزدهم
مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در دولت سیزدهم ۲۸ هزار و ۵۵۸ فرآورده غذایی مجوز مصرف گرفتند و ۱۳ هزار و ۲۸۹ کالای اساسی و ۳۸ هزار و ۹۹۱ مواد اولیه و فرایند شده از انبارها ترخیص شده است.
به گزارش ایرنا، محمود آل‌بویه، در آیین روز جهانی غذا که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با ارائه گزارش عملکرد دولت سیزدهم در حوزه صدور مجوزهای غذایی افزود: در ۲ سال اخیر ۲ هزار و ۴۷۰ نمونه به مراجع قضایی به عنوان متخلف معرفی شد، ۵۱ هزار و ۴۲۵ محصول تولید داخل پروانه ساخت گرفت، ۱۷ هزار و ۲۱۱ نمونه سموم کشاورزی و ۲ هزار و ۷۳۷ نمونه برای برچسب تراریختگی پایش شده است. وی اظهار داشت: در این مدت بیش از هزار و ۲۰۰ تن فرآورده ازجمله مواد غذایی نیز امحا شد که نقش فعال همکاران ما در سازمان غذا و دارو در سراسر کشور را نشان می‌دهد. مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در بحث ایمنی غذا نیز بحث دور ریز غذا مهم است و بر اساس گزارش‌ها، ۸۰۰ میلیون نفر در سال می‌توانند با دور ریز غذا سیر شوند.
در هفته سلامت روان اعلام شد
ثبت ۱.۷ میلیون مشاوره تلفنی برای کاهش اختلالات روان در سال گذشته
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی از سوی این سازمان با هدف کاهش اختلالات روان به مردم ارائه شد.
به گزارش ایرنا معصومه توکلی، در گفت‌و‌گویی به مناسبت هفته سلامت روان افزود: مردم می‌توانند در سراسر کشور از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰، حتی در روزهای تعطیل، از خدمات رایگان مشاوره و روانشناسی در زمینه‌های ازدواج و خانواده، کودک و نوجوان، مشکلات بین‌فردی، اختلالات روان، مشاوره تحصیلی و تربیتی، مشاوره شغلی، مشاوره سالمند و اعتیاد استفاده کنند.   وی گفت: آموزش نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر از آحاد مردم و گروه هدف سازمان در دوره‌های پیشگیرانه اعم از آموزش زندگی خانوادگی، فرزند‌پروری و مهارت‌های زندگی بخش مهمی از فعالیت‌های سازمان بهزیستی برای کاهش اختلالات روانشناختی و پیشگیری از آنها انجام گرفته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی