نمایشگاه ایپاس

جانشین فرمانده فراجا در مراسم افتتاحیه ایپاس:
پیام نمایشگاه حفظ آرامش و امنیت در جامعه است

گروه حوادث/ کامران علمدهی: جانشین فرمانده فراجا در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیس، امنیتی و ایمنی - ایپاس- از تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری متهمان در کمترین زمان ممکن و بدون صدمه با استفاده از تجهیزات روز خبر داد.
 سردار قاسم رضایی صبح دوشنبه همزمان با شروع به کار نمایشگاه ایپاس در مصلای امام خمینی(ره) با بیان این مطلب گفت: در این دوره از نمایشگاه ایپاس ۲۷۰ شرکت داخلی، خارجی و نمایندگی‌های برتر در حوزه امنیتی و انتظامی حضور دارند و پیام نمایشگاه حفظ آرامش و امنیت در جامعه است.
 جانشین فرمانده فراجا افزود: تفاوت این نمایشگاه با سال گذشته در این است که کیفیت کالاهای ارائه شده ارتقا پیدا کرده است، چرا که معتقدیم باید نیازهای جامعه برای استفاده از تجهیزات امنیتی احصا شود و همچنین ضعف و عیب‌های تجهیزات ارائه شده در این نمایشگاه برطرف شود.
 وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کار مجموعه پلیس ایجابی است، گفت: در برخی مواقع هم نیاز است تا کارهای امنیتی و دفاعی از سوی پلیس انجام شود و به همین منظور این نمایشگاه می‌تواند کمک بسیاری برای نیازهای آینده پلیس در زمینه تجهیزات امنیتی و انتظامی باشد.
 سردار رضایی اظهار داشت: نمایشگاه ایپاس پاسخ کوبنده‌ای برای کشورهایی است که تحریم‌های ظالمانه را طی ده‌های اخیر به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند و حالا باید ببینند که این تحریم برای جوانان خوشفکر ایران به یک فرصت تبدیل شده است. جوانان خوش‌فکر ایرانی تجهیزاتی که نیاز داشتیم را بومی‌سازی کرده و در این نمایشگاه ارائه داده‌اند و ما حتی می‌توانیم آنها را صادر کنیم.
  سردار هادی درویش، رئیس بنیاد تعاون فراجا نیز در آیین افتتاحیه نمایشگاه گفت: بیش از ۲۲۰ شرکت تولیدکننده، صنعتگران و مخترعان ایرانی در بیستمین دوره نمایشگاه ایپاس شرکت کرده‌اند و در مجموع بیش از ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه ایرانی هستند.
وی افزود: در بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی، ۶ شرکت خارجی به صورت مستقیم و ۶۰ شرکت به نمایندگی از کشورهای خارجی حضور دارند. ارتقای کمی و کیفی تجهیزات ایمنی و امنیتی، رواج فرهنگ استفاده از تجهیزات ایمنی و امنیتی در سطح جامعه، برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و قطع واسطه‌گری از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
گفتنی است، بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی امنیتی و ایمنی (ایپاس) در روزهای ۲۴ تا ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه، به‌روزرسانی، ارتقای کمی و کیفی، ترویج استفاده از فناوری‌های روز دنیا در حوزه تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی، حمایت از نخبگان و مخترعان این حوزه و حمایت از تولیدات داخلی اعلام شده است.
در بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس)، ۳۵ برند مطرح در زمینه تولید تجهیزات پلیسی و ایمنی از ۱۶ کشور (با حضور مستقیم یا با اعزام نمایندگان خود) حضور دارند.

دبیر بیستمین نمایشگاه ایپاس:
هدف ما هوشمندسازی شهر با تجهیزات روز است

رضا اصغریان مدیر شرکت ناجی پاس نیز به «ایران» گفت: در این دوره نمایشگاه توانسته‌ایم حضور شرکت‌های تولیدکننده و دانش‌بنیان داخلی را به 25 درصد برسانیم، این درحالی است که این رقم در دو سال قبل 10 درصد بود.
دبیر بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی ضمن اشاره به اهداف نمایشگاه اظهار داشت: از نظر من مهم‌ترین هدف نمایشگاه ایپاس ترویج استفاده از تجهیزات ایمنی و امنیتی بود که تا حدی به آن رسیده‌ایم، به گونه‌ای که امروز می‌بینیم مردم حداقل یک دوربین نظارتی در خانه‌هایشان نصب کرده‌اند. بنابراین نقش ایپاس بسیار اثرگذار بوده و می‌تواند در آینده به عنوان چشم‌انداز تأثیرگذارتر هم شود. با این حال امیدواریم بتوانیم با نمایشگاه ایپاس نقش پررنگ‌تری در هوشمندسازی شهر داشته باشیم.
وی افزود: به هرحال نمایشگاه ایپاس در داخل کشور نظیری ندارد و ما امسال در مساحتی بالغ بر 20 هزار متر مربع برای 220 شرکت داخلی و خارجی و 16 برند بین‌المللی بستری را فراهم کرده‌ایم تا مجموعه‌ها بتوانند محصولات‌شان را معرفی کنند.
اصغریان در پاسخ به این سؤال که آیا برگزاری این نمایشگاه فقط محدود به پایتخت می‌شود، گفت: اتفاقاً به‌خاطر اهمیت و کارکرد این نمایشگاه از امسال در نظر داریم نمایشگاه‌های استانی هم برگزار کنیم و در حال حاضر 8 کلانشهر را در نظر گرفته‌ایم و 2 نمایشگاه خراسان رضوی در هفته اول دی و کیش در هفته اول اسفند سال‌جاری قطعی شده است و در سال بعد هم نمایشگاه را علاوه بر تهران در دو شهر دیگر برگزار می‌کنیم.
وی تصریح کرد: امسال خدمات در بخش ایمنی 33 درصد، امنیتی 44 درصد، پلیسی 12 درصد و 11 درصد مابقی مشاوره‌ای است. برای نخستین‌بار هم ارتش جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه حاضر شده است. البته در نظر داشته باشید که 95 درصد شرکت‌کنندگان این نمایشگاه از بخش خصوصی هستند.
مدیر ناجی‌پاس خاطرنشان کرد: ما امسال با تشکیل کارگروهی تخصصی در بخش مخترعین 58 اختراع را از میان 200 طرح انتخاب و به نمایشگاه این دوره رساندیم. ضمن اینکه در این دوره قرار است به شرکت‌کنندگان گواهینامه هم بدهیم. همچنین امسال با تعامل و همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری توانستیم 15 هیأت از کشورهای خارجی را برای بازدید دعوت کنیم تا سبب تعامل بیشتر شرکت‌کنندگان با متقاضیان خارجی شود.
اصغریان درباره موضوع استانداردسازی محصولات ارائه شده در نمایشگاه هم گفت: ما دنبال آن هستیم که ارتباط‌مان را با شرکت‌ها بیشتر کنیم به همین خاطر پلتفرمی را طراحی کردیم به نام ایپاس پلاس که قرار است اطلاعات کامل محصولات شرکت‌ها در آن بیاید و تبدیل به فروشگاه مجازی شود. البته در این زمینه به دنبال مسائل اقتصادی نیستیم و می‌خواهیم به نوعی به یک استانداردسازی برسیم و استانداردهای کالاها را تضمین کنیم. به این معنی که یک کارگروه از پلیس‌های تخصصی درست کنیم و آنها با نظرات کارشناسی‌شان یک کالا را تضمین کنند و ما بتوانیم به کیفیت آن کالا ایزوی ایپاس بدهیم.

جستجو
آرشیو تاریخی