صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

نقشه امریکایی صهیونیستی برای غزه

ادامه از صفحه 19


حمله به فرودگاه حلب
یکی از جبهه‌هایی که می‌تواند در این راه پا به عرصه جنگ بگذارد، جبهه سوریه است که در روزهای اخیر نیز رژیم صهیونیستی زخم‌هایی از آن خورد و با حمله به فرودگاه‌ها در پی آن است، آن را جبران کند. در همین راستا، به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد، در واکنش به حمله موشکی از خاک سوریه به فلسطین اشغالی، فرودگاه حلب سوریه هدف حمله هوایی این رژیم قرار گرفته است. شبکه الاخباریه سوریه نیز این حمله هوایی را تأیید کرد.
با این حال نباید فراموش کرد، مقاومت عراق نیز در صورت تداوم جنایات تل آویو، از دیگر جبهه‌های نبرد علیه رژیم صهیونیستی خواهد بود. در همین ارتباط دیروز فالح الفیاض، رئیس سازمان حشدالشعبی عراق از حمایت تمام عیار این کشور در قبال ملت فلسطین خبر داد و تأکید کرد: «عراق به وظیفه خود در قبال ملت فلسطین اعم از ارائه کمک و نیز در سطح نظامی عمل خواهد کرد.»
 
تعویق در عملیات زمینی
عملیات حزب‌الله لبنان دیروز درحالی انجام شد که پیش از آن شنبه شب، ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده بود، مرحله دوم عملیات خود علیه غزه را که شامل عملیات زمینی می‌شود، بامداد یکشنبه کلید خواهد زد. اما سحرگاه دیروز روزنامه نیویورک تایمز از به تعویق افتادن عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. نیویورک تایمز در گزارش خود مدعی شد، ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل شرایط بد جوی و احتمال گرفتار شدن در باتلاق‌های ناشی از بارش‌های شدید، عملیات زمینی را به تعویق انداخته است. نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت: «این تصمیم به دلیل شرایط جوی نامناسب اتخاذ شده است؛ چراکه در شرایط جوی فعلی در صورت آغاز عملیات زمینی خلبانان کار دشواری را برای پشتیبانی عملیات زمینی خواهند داشت.» این درحالی است که پیشتر آویتان کوهن، کارشناس مسائل سیاسی روزنامه «یسرائیل هیوم» در گزارشی نوشته بود، دلیل اصلی تعویق‌های پیاپی در انجام عملیات زمینی، سردرگمی صهیونیست‌ها درباره اهداف این عملیات و شکاف و اختلاف نظر میان طبقه سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر در این باره است. او تأکید کرده بود: «این شکاف‌ها میان ارتش و سطح سیاسی طی هفته گذشته بارها مطرح شد و هدف شکست حماس که توسط سخنگوی ارتش اعلام شده است، به‌هیچ ‌وجه هدف مورد توافق کابینه نیست.»
این در حالی است که به نوشته اسپوتنیک، حمله زمینی می‌تواند رژیم صهیونیستی را برای ماه‌ها در «نبرد خونین شهری» در «قطعه زمین کوچکی با جمعیت بیش از 2 میلیون نفر» بکشاند و سرنوشت آینده شهر غزه، نیز اگر رژیم صهیونیستی موفق به تصرف آن شود، نامعلوم خواهد بود. علاوه بر این ناظران مسائل فلسطین نیز معتقدند، تبعات داخلی چنین مسأله‌ای می‌تواند برای رژیم صهیونیستی زیانبار باشد، زیرا چنین اقدامی می‌تواند باعث انتفاضه‌ای جدید از سوی ساکنان کرانه باختری و دیگر گروه‌های مقاومت، از جمله گروه‌های تازه متولد شده‌ای مثل عرین الاسود که در یک سال پشت حملات بسیار اخیر بوده‌اند، شود.

جستجو
آرشیو تاریخی