از گوشه و کنار ایران

قتل دختر7 ساله در خانه پدری
مرد معتاد به اتهام قتل دختر 7 ساله‌اش در شهر هیدج زنجان دستگیر شد.
سرهنگ محمد مهدیخانی فرمانده انتظامی شهرستان ابهر در این باره گفت: پس از دریافت گزارش جراحت شدید دختر 7 ساله در خانه‌شان، پلیس بلافاصله در محل حاضر و با پیکر خونین دختر بچه‌ای هفت ساله مواجه شد که مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، بنابراین بلافاصله با اورژانس هماهنگی و دختر بچه به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحت در بیمارستان فوت کرد.فرمانده انتظامی ابهر اظهار داشت: در ادامه تحقیقات مأموران پی بردند پدر خانواده معتاد بوده و اختلاف خانوادگی شدیدی با همسرش داشته که تحقیقات از پدر انجام شد و با توجه به اظهارات ضد و نقیض پدر مقتول در صحنه جرم که در حالت غیرعادی بود، فرضیه قتل توسط پدر وی قوت گرفت.بدین ترتیب با هماهنگی‌های قضایی پدر مقتول دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شد و به قتل دخترش اعتراف کرد. متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

 بازداشت رمالان فضای مجازی
اعضای یک باند که با رمالی و فالگیری در شبکه‌های اجتماعی 3 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند در شهرستان «کوهدشت» شناسایی و دستگیر شدند.
  سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی استان لرستان در این باره گفت: در پی شکایت فردی که ساکن یکی از شهرهای شمالی کشور بود مبنی بر کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی با ترفند فالگیری و رمالی در بستر فضای مجازی، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا «کوهدشت» قرار گرفت. وی ادامه داد: تحقیقات از وی نشان می‌داد مدتی پیش با یک صفحه در بستر فضای مجازی آشنا شده که اعضای آن خود را فالگیر و رمال معرفی کرده و با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکی را فریب داده و از او کلاهبرداری کرده‌اند. مأموران با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند یک مرد و دو زن جوان کلاهبردار را شناسایی و با هماهنگی قضایی آنان را طی عملیاتی ضربتی در «کوهدشت» دستگیر کنند. سردار الهی افزود: افراد سودجو مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زود باوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند که از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

دستگیری عامل قتل راننده کامیون در دلگان
مرد مسلح که در جریان سرقت یک کامیون حامل بار حنا راننده را به قتل رسانده بود از سوی پلیس دلگان دستگیر شد.
سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح خبر گفت: چندی قبل خبر سرقت مسلحانه و قتل راننده یک کامیون حامل بار حنا اهل استان یزد در مسیر دلگان به ایرانشهر اعلام شد و مأموران بلافاصله به محل مربوطه اعزام شدند و با انجام تحقیقات پلیسی، هویت عامل این قتل مشخص و متهم در یکی از نقاط روستایی دلگان دستگیرشد. از وی یک قبضه کلت کمری به همراه مهمات مربوطه نیز کشف شد.متهم که سابقه سرقت و شرارت‌های زیادی دارد ضمن اعتراف به قتل با انگیزه سرقت بار کامیون با همدستی دو نفر دیگر اظهار داشت
 تا کنون چندین سابقه تیراندازی و سرقت با قدرت‌نمایی نیز داشته است.
 
پایان فرار 4 ساله قاتل در بوکان
 مرد شرور که در یک درگیری مرتکب قتل شده و فرار کرده بود بعد از چهار سال در بوکان دستگیر شد.
ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: سال ۱۳۹۹ شخصی در یک دعوا به قتل رسیده و قاتل وی متواری شده بود. با ورود دادستانی بوکان و ارجاع پرونده به بازپرسی، تعقیب متهم در دستور کار جدی دستگاه قضایی قرار گرفت و سرانجام بعد از چهار سال قاتل فراری در شهرستان بوکان شناسایی، دستگیر و برای ادامه تحقیقات مقدماتی تحت نظر بازپرس رسیدگی کننده به پرونده قرار گرفت.

زلزله مشراگه را لرزاند
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر مشراگه [شهرستان رامشیر] در خوزستان را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۳ کیلومتری زمین در ساعت ۱۴و 45 دقیقه یکشنبه رخ داد.در پی این حادثه سه تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شدند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان خوزستان نیز به حالت آماده‌باش درآمدند.

صدور کیفرخواست برای 2 پرونده قتل
گروه حوادث/ کیفرخواست دو پرونده قتل که در یکی از آنها پسری به‌دست پدرش کشته و در دیگری مردی دوستش را به قتل رسانده بود، از سوی بازپرس جنایی صادر شد.
در نخستین پرونده که صبح 12 مرداد امسال رخ داد مردی ضایعات جمع‌کن، داخل یک کیسه پلاستیکی تکه‌هایی از بدن مرد جوانی را پیدا کرد. به دنبال اعلام موضوع به پلیس، هویت مقتول به دست آمد.
مأموران راهی خانه مقتول شده و در بازجویی از نامادری او، وی اظهار بی‌اطلاعی کرد اما در ادامه تحقیقات، کارآگاهان دریافتند که پدر 71 ساله مقتول از مدت‌ها قبل با پسرش اختلاف داشته است و همین موضوع فرضیه جنایت خانوادگی را پررنگ کرد. پس از بازداشت پدر مقتول، وی در نهایت به قتل ناخواسته اعتراف کرد و گفت: پسرم مشکل اعصاب و روان داشت، اما راضی نمی‌شد بستری شود. او در استرالیا درس خوانده اما در آنجا یک کلاهبردار پول‌هایش را بالا کشیده بود. همین اتفاق موجب شد بیماری او دوباره اوج بگیرد. چند ‌ماه قبل به ایران برگشت. روز حادثه همسرم به خانه خواهرش رفته بود و دخترم به محل کارش. به پسرم گفتم بیا در مرکز درمانی بستری‌ات کنم اما ناگهان عصبانی شد و پرخاشگری کرد. دعوایمان شد و مرا هل داد و گردنم را گرفت. من هم با پتکی که روی زمین بود او را زدم.
با اعتراف مرد میانسال به قتل، دختر قاتل به‌عنوان تنها ولی‌دم مقتول به دادسرا رفت و از پدرش گذشت کرد. با صدور کیفرخواست پرونده بزودی در دادگاه رسیدگی خواهد شد.
دومین پرونده
آخرین روزهای شهریور سال 1401 جسد مردی در کنار سطل زباله در خیابان فلاح پیدا شد. بررسی دوربین‌های اطراف محل رها کردن جسد، نشان می‌داد که مردی موتور سوار جسد را در آنجا رها کرده است.در ادامه تحقیقات مشخص شد که مقتول آخرین بار به خانه یکی از دوستانش به نام شاهین رفته است. با شناسایی شاهین، کارآگاهان جنایی پی بردند که او همان مردی است که جسد را در کنار سطل زباله رها کرده است. متهم پس از دستگیری گفت: مقتول دوستم بود اما از خانه‌ام سرقت کرد. روز حادثه، متوجه شدم او وسایل مرا در چهار چمدان گذاشته و در حال بردن آنهاست که با هم درگیر شدیم و او را به قتل رساندم.
باتوجه به درخواست اولیای دم برای قصاص، پرونده با صدور کیفرخواست به دستور بازپرس محمد جواد شفیعی از شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سه
 - شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲