صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و دو - ۲۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و دو - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

کسب رتبه نخست بانک رفاه در فروش اموال مازاد

 
اسماعیل للگانی روز گذشته(شنبه) در نشست خبری با بیان اینکه تا چند سال قبل، این بانک زیانده بود، گفت: این بانک از سال 99 از زیان‌دهی خارج شده به‌گونه‌ای که از نظر سودآوری بانک رفاه سال گذشته رتبه دوم در شبکه بانکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب کرده است که بخشی از این سود توزیع شد و یک بخش نیز به افزایش سرمایه بانک اختصاص یافت.
مدیرعامل بانک رفاه اظهار داشت: سرمایه بانک رفاه تا سه سال قبل 2300 میلیارد تومان و نسبت کفایت سرمایه زیر یک درصد بود، درحالی ‌که طبق استانداردها باید 8 درصد شود، اما این سرمایه بعد از دو نوبت افزایش به 62 هزار میلیارد تومان رسید و اخیراً قرار است 10 هزار میلیارد تومان دیگر در سال‌جاری به افزایش سرمایه بانک رفاه داده شود که سرمایه‌اش به 72 همت می‌رسد و با این سرمایه از نظر کفایت سرمایه به نرخ 15 درصد می‌رسد که بانک برتر کشور خواهد بود.
وی همچنین گفت: بانک رفاه از نظر سودآوری در سه سال گذشته روند خوبی داشته و از زیان انباشته سال‌های قبل خارج شده و گروه بانک رفاه در سال 99 با وجود آنکه هنوز وارد بورس نشده و سهامدار عمده آن تأمین اجتماعی است، 3 هزار میلیارد تومان سود کسب کرده، در سال 1400، 10 همت و سال گذشته 37 همت سود کسب کرده است.
وی اضافه کرد: این بانک از نظر پاسخگویی به سؤالات مردم رتبه برتر را کسب کرده و کمتر از 4 دقیقه زمان پاسخگویی به مخاطبان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت کرده است. همچنین در بین 100 شرکت برتر کشور رتبه نهم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل بانک رفاه اظهار داشت: در زمینه پرداخت تسهیلات 828 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش 7.2 همت پرداخت کرده که به‌طور میانگین ماهانه به 40 هزار بازنشسته تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف 20 میلیون تومان پرداخت می‌کند و این تعداد تسهیلات ظرف سه سال گذشته به جامعه هدف پرداخت شده است. قرار است در سال‌جاری هم 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کنیم.
للگانی از اقدامات دیگر این بانک را انتشار اوراق گام جهت بنگاه‌های تولیدی دانست و گفت: با ابتکار بانک رفاه برای پرداخت بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد مبلغ 6.2 همت اوراق گام منتشر شد. همچنین مرکز داده‌های بانک (دیتا سنتر) یکی از پیشرفته‌ترین مراکز داده‌های بانکی است.
وی در زمینه فروش اموال مازاد و سهام این بانک گفت: سال گذشته به ارزش 30 هزار میلیارد تومان فروش اموال مازاد بانک داشتیم که رتبه اول را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خود اختصاص داده، کل شبکه بانکی 58 همت فروش اموال داشته و بیش از 55 درصد این رقم مربوط به بانک رفاه بوده است.
 مدیرعامل بانک رفاه در مورد اشتغالزایی گفت: در دو سه سال گذشته تسهیلاتی برای حمایت از تولید پرداخته شد که در سال 99 رقم 15.1 هزار میلیارد ریال، سال 1400 رقم 23 هزار میلیارد ریال، سال گذشته 22.6 هزار میلیارد ریال و در 6 ماهه امسال 12.5 هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایت از تولید پرداخت شده است.
در زمینه تسهیلات به بازنشستگان در سال 99 رقم 19 هزار میلیارد ریال، سال 1400 رقم 22 هزار میلیارد ریال، سال گذشته 23 همت و امسال 21 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است. در زمینه تسهیلات اشتغال سال 1400 رقم 6800 میلیارد ریال، 1401 رقم 19 هزار و 791 هزار میلیارد ریال و امسال هم 26 هزار و 800 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
وی در پاسخ به پرسشی مربوط به تسهیلات مسکن گفت: از کسانی که دارای شرایط بوده و معرفی‌نامه داشته‌اند 80 درصد منجر به قرارداد شده، این تسهیلات دو تا سه ساله پرداخت می‌شود و تعهدات بانک رفاه 19 هزار میلیارد تومان است که البته به نسبت افراد معرفی‌شده 80 درصد به قرارداد منتج شده است.
 مدیرعامل بانک رفاه اظهار داشت: بانک رفاه برای اقشار جامعه در زمینه ساخت مسکن کمک می‌کند و تسهیلاتی که بر دوشش قرار داده شده و افرادی که پرونده آنها تکمیل شده است منجر به قرارداد می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی