صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

توسعه اقتصادی از شاهراه توسعه فرهنگی و اجتماعی می‌گذرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: توسعه اقتصادی بدون توجه به مقوله فرهنگی و اجتماعی امکان‌پذیر نیست. رحیم سرهنگی در بیست و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان‌های مناطق آزاد که با حضور حجت‌اله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در جزیره کیش برگزار شد، بر توسعه متوازن و همگام مقوله اقتصادی با مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.
سرهنگی با بیان اینکه اقتصاد، فرهنگ و اجتماع همانند چرخ‌دنده‌هایی هستند که هماهنگی کارکرد آنها، موفقیت را به دنبال دارد، افزود: توسعه اقتصادی بدون توجه به مقوله فرهنگی و اجتماعی ممکن نیست و رشد متوازن آنها لازمه دستیابی به اهداف کلان مناطق آزاد است.
وی با تأکید بر اینکه با تعریف هر بسته سرمایه‌گذاری باید پیوست فرهنگی و اجتماعی آن نیز پیش‌بینی شود، از تأثیر مقوله اقتصاد، فرهنگ و اجتماع بر یکدیگر سخن گفت و آنها را مکمل یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: نگاه همه‌جانبه و فراگیر و بررسی نقش و تأثیر هر یک از این مقوله‌ها بر یکدیگر باید در تمام تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به جایگاه مهم و محوری معاونت‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در توسعه اقتصادی مناطق آزاد گفت: برگزاری بیست و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌های مناطق آزاد در جزیره کیش این امکان را فراهم کرده است که حاضران با بهره‌مندی از تجارب یکدیگر، در پیشبرد اهداف مناطق آزاد و بهره‌مندی بهینه از منابع گام بردارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی