صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

تصادف 50 دستگاه خودرو
 در آزادراه کرج- قزوین
گروه حوادث/بارش باران و لغزندگی سطح معابر و جاده‌ها منجر به تصادف 50 دستگاه خودرو در آزاد راه کرج - قزوین شد.
سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی‌کشور با اعلام هشدار رانندگی در شرایط بارندگی گفت: صبح جمعه 21 مهرماه همزمان با بارندگی و مه شدید، شاهد 50 تصادف در آزادراه کرج - قزوین محدوده جوادنیا در مسافت یک کیلومتری بودیم که علاوه بر خسارت‌های مالی، ۴ نفر نیز در این تصادف‌ها مجروح شدند.
وی افزود: معمولاً نخستین بارندگی‌ها در فصل پاییز به علت وجود ذرات ریز و اثرات روغن برجا مانده در سطح معابر ناشی از تردد وسایل نقلیه باعث تشدید لغزندگی و افزایش احتمال تصادف می‌شود. در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی و رعایت احتیاط و فاصله طولی بیشتر، بسیار حائز اهمیت است.
 
دستگیری شکارچی پرندگان کمیاب
گروه حوادث/شکارچی پرنده‌های کمیاب پس از ردیابی گسترده با تلاش مأموران کلانتری مشهد دستگیر شدند.
سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی‌مشهد گفت: مأموران دایره تجسس این کلانتری با رصدهای اطلاعاتی خود به خبری مبنی بر خرید و فروش پرنده‌های کمیاب توسط فردی سودجو در محدوده بلوار «طبرسی شمالی» مشهد دست یافتند. در این عملیات پس از شناسایی مخفیگاه متهم، او را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند و با هماهنگی مقام قضایی به همراه نماینده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی وارد عمل شدند و ضمن دستگیری این شکارچی متخلف در بازرسی از منزل وی ۲ بهله پرنده شکاری از نوع «پیغو» و «شاهین لیل»، پنج طوقه «چکاوک طرقه» به ارزش تقریبی ۲ میلیارد ریال، مقادیری مواد مخدر و تعدادی ادوات و ابزار صید پرنده کشف کردند.
نگهبان گفت: پرنده‌ها با دستور مقام قضایی برای بازگشت به طبیعت به یگان حفاظت محیط زیست مشهد تحویل شدند و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
 
کلاهبرداری 30 میلیارد تومانی با فروش ملک
گروه حوادث/فرمانده انتظامی‌استان مازندران از دستگیری متهمی‌خبر داد که با فروش ملک از ۶۰ شاکی در شهرستان ساری 30 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود.
سردار «حسن مفخمی‌شهرستانی» در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی مالباخته به پایگاه آگاهی شهرستان ساری مبنی بر اینکه فردی با فروش ملک و زمین مبلغ قابل توجهی از آنان کلاهبرداری کرده است، موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت. مأموران پایگاه آگاهی ساری در تحقیقات پلیسی دریافتند، فرد کلاهبردار در خرید و فروش فعالیت غیرقانونی داشته و یک ملک را به چندین نفر فروخته و مبلغ 30 میلیارد تومان از مالباختگان دریافت کرده است.
فرمانده انتظامی‌استان مازندران تصریح کرد: مأموران ضمن شناسایی متهم فراری با هماهنگی قضایی و با در دست داشتن چندین حکم جلب سیار از اجرای احکام شعبه‌های مختلف ساری، وی را در مخفیگاهش در شهرستان ساری دستگیر کردند.
 
انهدام باند فروش مشروبات الکلی
گروه حوادث/باند تهیه و توزیع مشروبات الکلی خارجی توسط کارشناسان سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی‌استان اصفهان شناسایی و منهدم شد.
 سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی‌استان اصفهان روز جمعه اعلام کرد: باند مذکور، مسلح و سازمان‌یافته بود و با رصدهای اطلاعاتی کارشناسان این سازمان شناسایی شد.
بر اساس این گزارش، شناسایی و انهدام این باند در پنج مرحله عملیات هماهنگ و مقتدرانه صورت گرفت و ضمن دستگیری 8 نفر از عوامل اصلی، مقادیر قابل توجهی از انواع مشروبات الکلی خارجی و دست‌ساز، یک قبضه اسلحه کلت کمری جنگی همراه تعدادی خشاب، تیر جنگی و انواع مواد مخدر کشف شد.
سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی‌استان اصفهان اعلام کرد: متهمان این پرونده برای پیگیری و برخورد قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
 
8 مصدوم در تصادف 2 دستگاه خودرو
گروه حوادث/تصادف 2 دستگاه خودرو پژو در اتوبان تهران- ساوه 8 مصدوم برجا گذاشت.
محمد اسماعیلی توکلی، رئیس اورژانس استان تهران گفت: تصادف 2 دستگاه خودرو پژو بامداد جمعه به اورژانس اطلاع‌رسانی و به‌سرعت دو دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد. در این تصادف که در تیر برق ۵۰۴ اتوبان تهران- ساوه رخ داده بود، 8 نفر مصدوم شدند.رئیس اورژانس استان تهران اضافه کرد: 2 نفر از مصدومین در محل درمان شدند و 6 مصدوم دیگر به بیمارستان فاطمه زهرا رباط‌کریم انتقال یافتند.

 آتش‌سوزی در مسجد لشت نشا

گروه حوادث/علت آتش‌سوزی مسجد صاحب الزمان(عج) زیباکنار شهرستان رشت توسط کارشناسان اداره برق و آتش‌نشانی در دست بررسی است.
صادق شهدی، مدیر روابط عمومی‌اداره‌کل اوقاف و امورخیریه گیلان با بیان این مطلب گفت: این آتش‌سوزی از ساعت ۳ و ۴۵ دقیقه بامداد چهارشنبه 19 مهرماه آغاز شد و تا حوالی ساعت ۹ صبح ادامه یافت و طی آن به مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در لشت نشا خسارت اساسی وارد شد. هنوز دلیل این حادثه و برآورد خسارت ناشی از آتش‌سوزی مشخص نیست. احتمال می‌رود بارندگی شدید موجب اتصال سیم‌های برق و در نهایت آتش‌سوزی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی