صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد

3 ضربه ترمیم‌نشدنی به اسرائیل

رهبر انقلاب در سخنان روز گذشته خود با تبیین و تحلیل درباره ریشه‌ها و پیامدهای عملیات طوفان‌الاقصی رزمندگان فلسطینی، به این واقعیت تصریح کردند که این عملیات، شکست غیر قابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی است و این رژیم به سادگی قابل جبران یا بازگشت به وضعیت گذشته نیست.
در این زمینه سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین ضرباتی که رژیم صهیونیستی از عملیات طوفان‌الاقصی متحمل شد، چیست؟ اظهارکرد: رژیم صهیونیستی در حوزه‌های مختلفی ضربه خورده است، اما سه موضوع یا حیطه در اولویت قرار داشته و نسبت به سایر حوزه‌ها اهمیت بیشتری دارند.

ضربه به ستون فقرات نظامی صهیونیست‌ها
صدرالحسینی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، افزود: نخستین موضوع ضربه‌ای است که به ستون فقرات نظامی رژیم صهیونیستی خورده است، مسأله دوم، زلزله‌ای است که بر سلسله اعصاب امنیتی رژیم وارد شده و سومین ضربه وارد شده به این رژیم، پتک محکمی است که به بخش سیاسی رژیم صهیونیستی وارد شده است. صدرالحسینی ادامه داد: برای درک هرچه بیشتر اهمیت این ضربه‌ها در این حوزه‌ها، نخست باید به این مسأله توجه داشته باشیم که ما درباره کدام رژیم و با چه ویژگی‌هایی صحبت می‌کنیم؟ یا اینکه حامیان این رژیم چه کسانی هستند و چگونه و در چه سطحی از آن حمایت می‌کنند؟
 
تصویر اقتدار در هم شکست
کارشناس مسائل منطقه، با اشاره به اینکه در حوزه نظامی، استراتژیست‌های غربی همواره ادعا داشتند که رژیم صهیونیستی دارای چهارمین ارتش مقتدر جهان است، اضافه کرد: البته واقعیت این است که در طول حداقل 40 سال گذشته ارتش این رژیم با تبلیغات فراوان و حمایت‌های بی‌دریغ نظام سلطه، تصویر بسیار هولناکی برای رقبا و کسانی که می‌خواهند به این رژیم صهیونیستی چپ نگاه کنند، ساخته است.
صدرالحسینی با تأکید بر اینکه البته پس از جنگ 33 روزه در سال 2006 این چهره هولناک، تاحدود زیادی در بین جوامع مختلف بویژه مسلمانان و معتقدین به مقاومت شکسته شد، ادامه داد: اما واقعیت این است که هزینه‌های هنگفتی برای سرپا نگه داشتن این ارتش در حوزه‌های دریایی، هوایی و زمینی شده است و انواع و اقسام تجهیزاتی که در حال حاضر یک ارتش می‌تواند داشته باشد، برای ارتش این رژیم تأمین شده است.
 
ارتش مورد حمایت مستقیم امریکا و ناتو
وی گفت: بنابراین، باید این نکته را گفت که ارتش رژیم صهیونیستی یکی از توانمندترین ارتش‌ها در حوزه‌های فناوری‌های مدرن نظامی، چه در حوزه جنگ الکترونیک، پدافند، موشکی و هوایی یا ضدهوایی بود و در کنار این‌ها، مهم‌ترین نکته این است که بگوییم ارتش رژیم صهیونیستی مورد حمایت مستقیم امریکا و ناتو است.
صدرالحسینی با بیان چنین مقدماتی، گفت: بر این اساس، زلزله‌ای که به این ارتش در عملیات طوفان‌الاقصی وارد شد، یک موضوع بسیار بااهمیت است و به این دلیل است که رهبر معظم انقلاب با شناخت دقیقی که از زیرساخت‌های این ارتش دارند می‌گویند که بازسازی این ارتش به این سادگی نخواهد بود.
 
ضربه غیرقابل جبران
به موساد و شین‌بت
این کارشناس مسائل منطقه، با اشاره به شکست اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی، تصریح کرد: امروز موساد و شین بت یعنی اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی، به عنوان مدرس و استاد بسیاری از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دنیا محسوب می‌شوند که البته تبلیغات قابل توجهی هم درباره توانایی این سازمان‌های امنیتی انجام شده تا این دستگاه‌ها را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان بدهند.
وی گفت: اما ضربه‌ای که عملیات طوفان‌الاقصی به این سازمان‌ها و توان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی زد، غیرقابل جبران است، زیرا این عملیات، با این وسعت و نیز انجام شدن با موفقیت کامل، در زیر نگین انواع و اقسام فناوری‌های کسب اطلاعات انجام شد.
صدرالحسینی ادامه داد: به عبارت دیگر مقاومت فلسطین توانست این حرکت عظیم را انجام دهد که قبل از عملیات هیچ اطلاعاتی در این رابطه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار نگیرد، نه در اختیار دستگاه اطلاعاتی ارتش و نه در اختیار دستگاه اطلاعاتی کشوری. در واقع این دو سازمان بشدت ضربه دیده‌اند؛ سازمان‌هایی که همواره به عنوان دو ستون و پایه اصلی رژیم غاصب صهیونیستی محسوب می‌شوند.
این کارشناس مسائل منطقه گفت: به این دلیل رهبرانقلاب به درستی اشاره کردند که ستون فقرات زیربنایی حوزه‌های مختلف رژیم صهیونیستی دچار زلزله شدید و فروپاشی شده و جبران آنها بسیار مشکل است.

جستجو
آرشیو تاریخی