صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

خانه ملت

دیدار جمعی از زنان پلیس
با رئیس مجلس

جمعی از زنان پلیس با حضور در مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف پارلمان از جمله صحن و موزه بهارستان بازدید کردند و دیدار کوتاهی نیز با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتند.
قالیباف ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به همه پرسنل این نیرو با تقدیر از تلاش‌ها و مجاهدت‌های این نیروها برای حفظ امنیت کشور، برای آنان آرزوی موفقیت کرد.

 

ایرنا

انتقاد امیرعبداللهیان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دوشنبه‌شب در گفت‌و‌گوی تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اقدامات افراطی و غیرانسانی نتانیاهو و رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر علیه مردم فلسطین، واکنش مقاومت را بخشی از پاسخ به این جنایات توصیف کرد.رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با انتقاد از بی‌تفاوتی غرب نسبت به جنایات سیستماتیک رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان اظهار داشت: اگر اروپا و غرب به‌دور از استاندارد دوگانه جنایات نتانیاهو را متوقف می‌کردند، شاید اکنون فلسطین شاهد این وضعیت نبود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت‌و‌گو دیدگاه‌های خوبی را بیان کرد و گفت: ما نسبت به رفتار نتانیاهو انتقاد داشتیم ولی اکنون باید برای تحقق صلح اندیشید.
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز با اعلام آمادگی ایران برای میزبانی نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی درباره فلسطین، خواستار اقدام عاجل از سوی همه کشورهای اسلامی برای کمک به مردم فلسطین شد.
امیرعبداللهیان همچنین در گفت‌و‌گو با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز حمایت و دفاع از حقوق ملت فلسطین را وظیفه همه کشورهای اسلامی دانست و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی را باعث پیچیده‌تر شدن شرایط در فلسطین و منطقه عنوان کرد.

 

فارس

برخی به دنبال افغان‌ستیزی هستند

وزیر کشور اظهارکرد: جریانی در کشور از سوی گروه‌های معاند از جمله منافقین دنبال ایجاد چالش جدی و درگیری بین جوامع افغان و ایرانی است و به دنبال افغان‌ستیزی هستند، ما کاملاً با این‌مخالفیم زیرا به نفع امنیت در کشور نیست‌.
احمد وحیدی افزود: مراقبت شود با ایجاد یأس، مردم را نسبت به حضور در انتخابات منصرف نکنند.

جستجو
آرشیو تاریخی