صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و هشت - ۱۸ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و هشت - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن ادامه دارد

وزارت امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: مصوبه ارائه تسهیلات خرد بدون ضامن، مصوبه‌ای بود که دولت برای پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان به کارمندان و حقوق بگیران بخش‌های دولتی و عمومی داشت و هیچ تغییری در اجرای آن ایجاد نشده است.
وزارت امور اقتصادی و دارایی توضیح داد: اصلاح رفتار بانک‌ها به نفع مردم یکی از رویکردها و اولویت‌های دولت و وزارت اموراقتصادی و دارایی بوده است. از مهم‌ترین اقدامات قابل اشاره برای تحقق تغییر رویکرد اشاره شده، تسهیل پرداخت تسهیلات خرد است.
در این راستا در دی‌ماه سال 1400 این وزارتخانه با توافق بانک‌های دولتی و خصوصی طرح پرداخت تسهیلات خرد بر مبنای اعتبارسنجی و با حداقل وثایق را در دو سطح تا 500 میلیون ریال و 500 میلیون ریال تا یک‌هزار میلیون ریال در گام نخست برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های دولتی، عمومی، غیردولتی و شرکت‌های بزرگ عملیاتی و در 29 دی ماه برای اجرا به بانک‌های یاد شده ابلاغ کرد. 12 بانک تحت مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی از زمان این ابلاغ تا 15 مرداد ماه امسال در مجموع 75 هزار و 614 میلیون تومان تسهیلات خرد بدون ضامن به 2 میلیون و 106 هزار متقاضی پرداخت کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی