مــرور

مدیرکل نظارت بر موادغذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اعلام کرد
فروش شیرخشک با کد ملی نوزادان از 20مهرماه
مدیرکل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: با هدف جلوگیری از قاچاق شیرخشک عادی (رگولاری) عرضه این محصول در داروخانه‌های سراسر کشور ساماندهی شده است و از ۲۰ مهرماه با درج کد ملی متقاضی در سامانه مربوطه ارائه می‌شود.
به گزارش ایرنا، محمود آل‌بویه، در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد، افزود: البته در گذشته شیرخشک متابولیک برای نوزادان خاص با ارائه کد ملی متقاضی توسط داروخانه‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت.
وی هدف از این اقدام را جلوگیری از قاچاق شیرخشک رگولاری دانست و اظهار داشت: مسئولان داروخانه‌ها موظفند کد ملی متقاضی را در سامانه سازمان غذا و دارو ثبت کنند و سپس شیرخشک به آنها عرضه شود.


رئیس سازمان ملی مهاجرت:
دانش‌آموزان اتباع شناسه یکتا می‌گیرند
رئیس سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: اطلاعات هویتی همه اتباع مجاز که به عنوان دانش‌آموز وارد سیستم آموزشی کشور می‌شوند، ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، عبدالله مبینی در زمینه ساماندهی و ثبت نام دانش‌آموزان اتباع در سال تحصیلی که از طریق سامانه سهما انجام شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات این بخش، مشخص نبودن اطلاعات و سیاست‌های آموزشی در حوزه اتباع بود به طوری که مدارس اقدام به ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی می‌کردند و نظارتی بر این کار وجود نداشت.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه سهما، این امر برای سال تحصیلی جدید تحت کنترل درآمد، افزود: در گذشته حدود ۷۰ درصد دانش‌آموزان اتباع شامل افرادی می‌شد که از مجوزهای لازم برخوردار بودند اما ۳۰ درصد ثبت نام‌ها سلیقه‌ای بود و در زمان تحصیل مشخص می‌شد که دانش‌آموز جزو اتباع غیرمجاز بوده است.
مبینی افزود: دانش‌آموزان اتباع برای ثبت نام، شناسه یکتا دریافت می‌کنند و می‌توانند به سامانه سهما برای بررسی اطلاعات و وضعیت هویتی و اقامتی مراجعه کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی