اخبار پلیس

 جانشین فرمانده ناجا:
موفق ترین پلیس سایبری در منطقه را داریم
گروه حوادث / جانشین فرمانده فراجا مردمی‌بودن پلیس ایران را دلیل خنثی شدن توطئه‌های دشمنان در کشور دانست.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار قاسم رضایی در نشست با وابستگان نظامی‌و انتظامی‌مستقر در جمهوری اسلامی‌ایران که صبح دوشنبه در دانشگاه جامع علوم انتظامی‌امین برگزار شد، گفت: در یکسال گذشته دشمنان فتنه‌ای را به کشور تحمیل کردند و این جنگ ترکیبی و فتنه با نفس گرم مقام معظم رهبری، هوشیاری مردم و فداکاری نیروهایی مانند پلیس خنثی شد.
وی با بیان اینکه پلیس در جمهوری اسلامی‌از مردم و برای مردم است، گفت: به همین دلیل هم هست که هر فتنه‌ای را که ایجاد می‌کنند خنثی می‌شود.
رضایی با بیان اینکه ایران بیش از ۸۸۷۵ کیلومتر مرز با ۱۵ کشور دارد، گفت: همه همسایه‌های ما خوبند، البته برخی به خاطر تحریکات استکبار واکنش‌هایی نشان می‌دهند اما خیلی زود برمی‌گردند و می‌فهمند که ایران آنها را تهدید نمی‌کند. ایران هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند جز کشورهای استکباری.
وی به عملکرد پلیس ایران در سال گذشته پرداخت و گفت: در جمهوری اسلامی‌پلیس یکپارچه است و فقط در حوزه شهری نیست. در یکسال گذشته بیش از ۷۰۰ تن انواع موادمخدر کشف و بیش از ۱۰۰۰ باند منهدم شد که از آنان مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف شد.
جانشین فرمانده فراجا ادامه داد: در حوزه سایبری یکی از موفق‌ترین پلیس‌های سایبری در منطقه را داریم و آماده انتقال تجربیات هم هستیم. با وجود همه توطئه‌ها و فتنه‌هایی که در یک سال گذشته به ایران تحمیل می‌شد، پیشرفت‌های ارزشمند در حوزه‌های فناوری و نانو و حتی ارسال ماهواره به فضا را شاهد بودیم.
وی افزود: ما آمادگی تبادل تجربه و پذیرش نمایندگان همه کشورها بجز رژیم غاصب و استکبار جهانی را خواهیم داشت.

رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد
 اجرای طرح گواهینامه آسان در 15 استان

گروه حوادث / رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از اجرای طرح اعطای گواهینامه یک روزه به موتورسواران در ۱۵ استان کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا صبح دیروز در جلسه ملاقات حضوری با مردم در مرکز 197 گفت: تلاش‌ها برای تعمیم و اجرای سراسری این طرح به کل کشور در حال انجام است. دارا بودن شرایطی که برای دریافت گواهینامه در قانون قید شده الزامی است از جمله داشتن ۱۸ سال تمام، سلامت روحی و جسمی و همچنین قبولی در آزمون‌ها و دارا بودن موتورسیکلت.
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت ایرانیان که بعد از افتتاح این طرح لینک در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد ثبت نام کنند و اجرای این طرح دائمی است.
وی افزود: یکی از پلیس‌های تخصصی که بیشترین تماس و ارتباط و جلسات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با مردم دارد، پلیس راهور است در این جلسه بیش از ۸۰۰ نفر از شهروندان حضوری و تلفنی طرح مشکل کردند و البته برخی نیز از تلاش همکارانمان حتی با ذکر نام نیز قدردانی کردند. تلاش ما این بوده و هست که همه روزه گره‌گشای مردم باشیم و تا جایی که قانون به ما اجازه می‌دهد، ما مقید به اجرای قانون، اما به طرفیت مردم هستیم.

فرمانده انتظامی‌تهران بزرگ :
تا پای جان از حریم مردم و نظام
 دفاع می‌کنیم
گروه حوادث/فرمانده انتظامی‌تهران بزرگ، پلیس را ایجاد‌کننده نظم و امنیت و خط مقدم ناامیدسازی و شکست توطئه‌های دشمن دانست.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار عباسعلی محمدیان روز دوشنبه در مراسم صبحگاه فرماندهی انتظامی‌تهران بزرگ که با حضور سردار حسین نجاتی، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله، علیرضا فخاری، استاندار تهران و سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه تهران بزرگ برگزار شد، گفت: فراجا امروز برای مردم، در میان مردم و با مردم در مسیر تأمین بالاترین امنیت خدمت می‌کند.
محمدیان گفت: هر سه ثانیه یک تماس و روزانه ۳۵ هزار تماس با فرماندهی انتظامی‌پایتخت گرفته می‌شود که نشان از ارتباط بسیار گسترده و پیچیده و حاکی از اعتماد مردم به پلیس دارد.
به‌ گفته وی، در ۶ ماهه نخست امسال کشف ۱۲ تن انواع مواد مخدر، بیش از ۳۰۰ قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری و ۱۸ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق، فقط گوشه‌ای از خدمات پلیس برای جلوگیری از نظم عمومی، اقتصادی و شهروندی است. عهد می‌بندیم در اجرای قانون و حفظ دستاوردهای انقلاب تا پای جان ایستاده و از حریم انقلاب، نظام و مردم دفاع می‌کنیم.
علیرضا فخاری، استاندار تهران نیز در این مراسم گفت: پلیس به تولید‌کننده امنیت تبدیل شده و با تمام توان خود را سپری برای آرامش مردم کرده است. امنیتی که پلیس ایجاد کرده تأثیرش امروز در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مردم قابل لمس است.
استاندار تهران ادامه داد: پلیس ما، فراتر از نیروی تأمین‌کننده نظم و امنیت است زیرا امروز در برابر نقشه‌های شوم دشمنان نیز ایستاده است.
سردار حسین نجات، جانشین فرمانده کل در سپاه ثارالله نیز افزود: سال گذشته در توطئه مشترک میان امریکا، رژیم صهیونیستی و همه ضدانقلاب‌ها که خواستند ناامنی در کشور ایجاد کنند با هوشیاری مردم و حضور به موقع فراجا، بسیج و اطلاعات، تمامی این توطئه‌ها خنثی شد.
وی ادامه داد: این عده اندک، فریب‌خورده و اغتشاشگر که با سرمایه‌گذاری غرب به دنبال بی‌ثبات‌سازی بودند، با هوشیاری نیروهای انقلاب از جمله پلیس با استیصال مواجه شدند. مأموران در ابتدا تلاش کردند صف مردم را با اغتشاشگران جدا کنند و مردم عادی را با افراد فریب‌خورده جدا کنند. خوشبختانه پلیس با بالاترین هوشیاری توانست توطئه دشمن را بی‌اثر و برنامه چندساله آنها و سرمایه‌گذاری گسترده‌شان را بی‌اثر کند.

جستجو
آرشیو تاریخی