صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

محمد الحاج موسی، سخنگوی رسمی جنبش جهاد اسلامی در گفت‌و‌گو با «ایران» مطرح کرد

سردرگمی بی‌سابقه صهیونیست‌ها

مختار حداد
سردبیر روزنامه الوفاق

عملیات طوفان الاقصی را می‌توان طی این سال‌ها یکی از مهم‌ترین عملیات‌های مقاومت فلسطین نامید که طی آن رژیم صهیونیستی سخت‌ترین ضربات را در حوزه‌های امنیتی، نظامی و حتی سیاسی متحمل شد و به اعتراف سردمداران و کارشناسان این رژیم در حال اضمحلال، این یک شکست بزرگ برای رژیم موقت صهیونیستی بود. همچنان‌که قدرت مقاومت را نیز به رخ دشمن کشاند و امروز صدها نظامی صهیونیست در این عملیات برق‌آسا به هلاکت رسیده‌ و هزاران نفر از صهیونیست‌ها زخمی یا اسیر شده‌اند و تعدادی از شهرک‌های اشغالی نیز آزاد شده است.
برای بررسی تحولات اخیر فلسطین و پیروزی بزرگ مقاومت در عملیات طوفان الاقصی گفت‌و‌گویی انجام دادیم با سخنگوی رسمی جنبش جهاد اسلامی محمد الحاج موسی که درباره اهمیت این عملیات گفت: در نبرد طوفان الاقصی که همچنان ادامه دارد، مقاومت از همان لحظات اولیه به پیروزی بزرگی در چند سطح اساسی نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و سیاسی دست یافت.  وی افزود: مقاومت توانست خسارات نظامی هنگفتی به رژیم صهیونیستی وارد کند (تانک‌ها، خودروها، تشکیلات...) و تیپ‌های کامل را متلاشی کند، به سیستم حفاظتی اطراف غزه نفوذ کند، صدها نفر در صفوف دشمن کشته و زخمی شوند و همچنین تعداد بسیار زیادی از نظامیان صهیونیست را به اسارت خود در آورد.
و این علاوه بر شکست سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که در مقابل شاهد موفقیت کامل مقاومت و بخش اطلاعاتی آن و عوامل متعددی است که منجر به فروپاشی کامل جبهه داخلی دشمن صهیونیستی شد.
وی افزود: مقاومت دروغ ارتش شکست‌ناپذیر را برملا کرد و همان‌طور که دنیا دید در میدان نیز اثبات کرد، ملت‌های آزادی‌خواه تا زمانی که حول مقاومت گرد هم آیند قادر به تغییر معادلات هستند.
سخنگوی رسمی جنبش جهاد اسلامی در خصوص دلایل این دستاورد بزرگ مقاومت گفت: مقاومت فلسطین توانست با استفاده از تجارب رویارویی مستمر با اشغالگران و حمایت مستمر محور مقاومت، ابزارها و روش‌های خود را برای مقابله با اشغالگران صهیونیست توسعه دهد و انتفاضه در کرانه باختری نقش اصلی را در سردرگمی امنیتی و نظامی صهیونیست‌ها ایجاد کند. جنبش جهاد اسلامی در فلسطین نیز توانست اراده اشغالگران را در نبردهای وحدت میدان‌ها، انتقام آزادگان و حمله به جنین در هم بشکند و توانمندی‌های گردان‌های القدس در کرانه باختری را گسترش دهد.
وی افزود: همه اینها علاوه بر عوامل متعددی است، از جمله آنچه مربوط به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم ما و اسرا و هجوم و هتک حرمت مسجد‌الاقصی و آنچه مربوط به جبهه داخلی این رژیم است و از مشکلات اساسی در آن رنج می‌برد.
محمد الحاج موسی درباره آینده این عملیات پیروزمندانه گفت: آنچه رخ داد بسیار بزرگ است و پس از آن نیز شاهد اتفاقات مهمی خواهیم بود. مردم فلسطین و مقاومت غرورآفرین و دلاورشان شگفت‌‌انگیزترین حماسه‌های دلاورانه و فداکاری را رقم زده‌ و نمونه مثال‌زدنی ملتی را ارائه کرده‌اند که به حقوق و مقدسات خود پایبند هستند و اشغالگری را رد می‌کنند.
وی افزود: ما شاهد حرکت مقدس انسانی بودیم که هزاران مرد، سالمند، زن و کودک به مرزها هجوم بردند، محدودیت‌ها را شکستند و با نظامیان صهیونیست و خودروهای زرهی آنان مقابله و از همان ساعات اولیه شکست بزرگی را بر اشغالگران وارد کردند. آنها صدها نفر را به هلاکت رساندند، زخمی و اسیر کردند. تا زمانی که درگیری ادامه دارد، سخن آخر با میدان است و ما برای همه چیز و سناریوهای احتمالی آماده‌ایم و مقاومت هنوز هم چیزهای زیادی دارد که به صحنه نیاورده است.
سخنگوی رسمی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پاسخ به سؤالی درباره ارزیابی‌اش از وضعیت بحرانی دشمن صهیونیستی، گفت: بله، دشمن در سردرگمی بی‌سابقه‌ای به سر می‌برد، اولین حمله علیه سیستم اطلاعاتی و امنیتی‌اش بود که با وجود تمام ادعاهایش درباره توانمندی‌هایش، انتظار چنین چیزی را نداشت. هنوز هزاران مبارز در شهرک‌ها و کوچه‌های مناطق اشغالی با نیروهای صهیونیست درگیر هستند و سخنرانی اخیر نتانیاهو میزان سردرگمی او و ناتوانی همراهانش در تصمیم‌گیری یا تغییر واقعیت را تأیید می‌کند.
وی افزود: طوفان الاقصی نه‌‌تنها در سطح تاکتیکی و داخلی، بلکه در سطح راهبردی نیز بحران موجودیت رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد و با توجه به عملیات حزب‌الله در جنوب لبنان، این همان چیزی است که ما از حزب‌الله به آن عادت کرده‌ایم، رهبری خردمند و شجاع حزب‌الله و حمایت همیشگی مقاومت اسلامی لبنان از فلسطین و مقاومت آن در همه سطوح همیشه و به طور مستمر بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی