از گوشه و کنار ایران

هلاکت 2 شرور مسلح در کویر طبس
2 شرور معروف شرق کشور در جریان درگیری مسلحانه با مأموران انتظامی استان در منطقه کویری «حلوان» شهرستان طبس به هلاکت رسیدند.
سردار حسن شجاعی نسب فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با دریافت اطلاعاتی مبنی بر تحرک اشرار مسلح و کاروان قاچاقچیان مواد مخدر در بخش‌های کویری شهرستان طبس، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت و دو دستگاه موتورسیکلت تیزرو با چهار نفر از اشرار مسلح را در محور کویری «طبس به یزد» منطقه کویری حلوان شناسایی کردند.فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: راکبان موتورسیکلت به محض مشاهده مأموران پلیس به سمت آنان تیراندازی کردند که در تبادل آتش بین پلیس و اشرار مسلح و سرانجام با آتش پرحجم پلیس، دو شرور معروف شرق کشور به هلاکت رسیدند. همچنین ۲۴۰ کیلوگرم تریاک، سه قبضه سلاح جنگی به همراه هفت تیغه خشاب و مقداری فشنگ جنگی از اشرار کشف شد.
 
 چیدن زرشک جان مردی را گرفت

گردشگر لاهیجانی در صعود به قله درفک شهرستان رودبار بر اثر رعایت نکردن اصول ایمنی کوهنوردی جان باخت.
  مهدی احدی رئیس جمعیت هلال احمر رودبار در تشریح این خبر اظهار کرد: مرد ۵۸ ساله‌ای که با یک گروه کوهنوردی راهی قله دُرفک در شهرستان رودبار شده بود، هنگام چیدن زرشک کوهی در ارتفاعات شهرستان رودبار، به دلیل سست و لغزنده بودن سنگ‌های این منطقه سقوط کرد و تلاش کوهنوردان و نجاتگران هلال احمر، برای نجات وی نتیجه نداد.
 
قتل خواهرزاده با شلیک گلوله
 مرد جنایتکار که خواهرزاده خود را در شهرستان محلات به قتل رسانده بود ساعتی بعد به کلانتری رفت و اعتراف کرد.
سرهنگ «احسان آنقی» سخنگوی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: روز جمعه فردی به کلانتری 13 شهرستان محلات مراجعه و اعلام کرد که بر اثر درگیری، اقدام به قتل خواهر‌زاده خود با استفاده از سلاح شکاری کرده است. وی ادامه داد: بلافاصله عوامل گشت انتظامی به همراه بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان برای بررسی موضوع به محل وقوع قتل در بیابان‌های اطراف یکی از روستاهای شهر محلات اعزام شدند و جسد مقتول را که زن جوانی بود کشف و با دستور مرجع قضایی به پزشکی قانونی منتقل کردند. متهم انگیزه خود را اختلاف خانوادگی عنوان کرد. این در حالی است که یکی از بستگان مقتول اظهار داشته وی پس از دو بار ازدواج ناموفق در خانه مادربزرگش اقامت داشته اما به علت آزارهای دایی و نامادری خود قصد داشته خانه‌ای اجاره کرده و تنها زندگی کند که دایی‌اش روز حادثه به بهانه بردن او به بهزیستی وی را به بیابان کشانده و با شلیک گلوله به قتل رسانده است.
 
دستگیری قاضی قلابی در اهواز
 کارشناس سابق دادگستری که با معرفی خود به عنوان قاضی از مردم اخاذی و کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
حسن مرادی رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان گفت: واحد عملیات حفاظت و اطلاعات دادگستری استان خوزستان پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده، موفق به دستگیری فردی شد که با معرفی خود به عنوان قاضی، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از اصحاب پرونده می‌کرد. متهم، کارشناس سابق دادگستری بوده و به‌علت تخلفات، پروانه کارشناسی وی لغو شده بود. وی به اتهام کلاهبرداری، کارچاق کنی، جعل عنوان، غصب عنوان، جعل اسناد و اوراق قضایی و حمل و نگهداری شوکر و افشانه دستگیر و با قرار مناسب روانه زندان شد. مرادی گفت: متهم با ارائه کارت شناسایی جعلی و معرفی خود به نام قاضی دادگستری و با نام مستعار دکتر و سید اقدام به کلاهبرداری و فریب عموم کرده و از آنجایی که دارای تحصیلات حقوقی و تجربی در سمت کارشناس سابق دادگستری بوده، مردم به وی اعتماد می‌کردند. مالباختگان می‌توانند برای پیگیری مطالبات و شکایات خود از این متهم به حفاظت  اطلاعات دادگستری استان خوزستان یا دادسرای اهواز مراجعه کنند.
 
مصدوم شدن کارگر حین جوشکاری
بر اثر انفجار یک بشکه در شهرک کارگاهی آباده، یک کارگر بشدت مصدوم شد. این حادثه صبح شنبه زمانی رخ داد که این کارگر در حال انجام جوشکاری یک بشکه مایعات اشتعال‌زا در شهرک کارگاهی آباده استان فارس بود. بر اساس این گزارش، کارگر حادثه دیده در بیمارستان بستری شد و علت انفجار وجود گاز مایع در مخزن حین جوشکاری اعلام شده است.
 
سقوط زن جوان به چاه 30 متری
 زن جوان که داخل چاه 30 متری سقوط کرده بود با تلاش امدادگران آتش‌نشانی از مرگ نجات پیدا کرد.
احسان سهیلی مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: ساعت ۹ و ۵۲ دقیقه صبح شنبه (۱۵مهر‌ماه) خبر سقوط خانم جوانی درون یک حلقه چاه حدوداً 30 متری در خانه‌اش واقع در جاده روانسر، روستای سلطانکوه به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.وی افزود: بلافاصله نیروهای امدادی از ایستگاه نجات مرکزی سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه به محل حادثه اعزام شدند و بعد از تلاش یک‌ساعته پرسنل عملیات سازمان آتش‌نشانی، فرد حادثه دیده را با مصدومیت شدید از عمق چاه به بیرون منتقل کردند و تحویل عوامل انتظامی و اورژانس دادند.
 
سرقت‌های مأمور قلابی در شهرری
 فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری مأمور قلابی که از شهروندان سرقت می‌کرد، خبر داد. سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: با شکایت ساکنان محدوده شمس آباد شهرستان ری مبنی بر افزایش سرقت و اخاذی با عنوان مأمور پلیس رسیدگی به موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت که مشخص شد متهم فردی سابقه‌دار است و با شناسایی مخفیگاه متهم در شمس آباد وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.
 وی با بیان اینکه تجهیزات نظامی تقلبی از مخفیگاه وی کشف شده است، گفت: متهم ۳۰ ساله پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان به سرقت در پوشش مأمور پلیس در آن محدوده اعتراف کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی