صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

به‌روزرسانی کسب‌و‌کارهای اینترنتی
با هدف تسهیل و تسریع امور برای کسب‌وکارهای اینترنتی، سامانه جدید اینماد راه‌اندازی شد. همچنین اساس تغییرات جدید بر بهینه‌سازی، هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی فرایندها و بر اساس بازخوردهای دریافتی از بخش خصوصی بوده است.
ندا مصطفوی، سرپرست معاونت تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) با بیان اینکه سامانه جدید اینماد پیاده‌سازی شده و مانند قبل در حال فعالیت است، از رفع مشکل داده‌های ۲۰۰ هزار کسب و کار باقی‌مانده خبر داد وگفت:همچنین به‌روزرسانی اطلاعات ۱۸۰ هزار کسب و کار اینترنتی با موفقیت انجام شد و هم‌اکنون، سامانه همانند گذشته در حال ارائه خدمات به متقاضیان است.سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکزتتا گفت: برای حدود ۱۸۰ هزار کسب و کار دارای اینماد فعال در این جابه‌جایی، مشکلاتی ایجاد شده بود که این مشکلات هفته گذشته به طور کامل برطرف شده است، اما سایر اینمادها و درگاه‌های پرداخت برای کاربران قبلی سامانه همچنان بدون مشکل در حال فعالیت است.

آغاز واردات چای به‌ازای خرید داخلی
نخستین ثبت سفارش طرح واردات چای به‌ازای خرید چای داخلی آغاز شد. سندیکای کارخانجات چای شمال کشور اعلام کرد: بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی اولین ثبت سفارش چای برای طرح واردات چای به‌ازای خرید چای داخلی آغاز شد. در این طرح به‌ازای واردات 2 کیلوگرم واردات چای خارجی باید یک کیلوگرم چای داخلی خریداری شود، این طرح در راستای حمایت از تولید داخلی در حال انجام است. نیاز سالانه کشور به چای خشک با احتساب ذخایر و رسوبات انباری حداکثر 100 هزار تن است و نزدیک به 30 درصد آن از طریق تولید داخل و مابقی با واردات تأمین می‌شود.
 
افتتاح ۲۶۰ طرح عشایری و روستایی
به مناسبت ۱۵ مهر، روز ملی عشایر و روستا، ۲۶۰ طرح تولیدی با اعتبار بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان در مناطق عشایری کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
سیاوش احمدی، سرپرست سازمان امور عشایری کشور گفت: هر ساله به مناسبت روز ملی عشایر و روستا طرح‌هایی در حوزه عشایری به همت دستگاه‌های مختلف اجرایی افتتاح می‌شود. این سازمان هم حسب وظیفه امسال ۲۶۰ طرح را در مناطق عشایری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد کرد تا به امر تولید در این مناطق کمک کند، ضمن اینکه ۱۷ هزار خانوار عشایری از آثار این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.
احمدی در خصوص بیمه عشایری گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر متولی این موضوع است، لیکن روند بیمه کردن جامعه عشایری قابل قبول نیست. اگرچه همکاران ما در صندوق بیمه‌ اجتماعی روستاییان و عشایر همه تلاش خودشان را می‌کنند. چیزی حدود ۲۲ درصد جامعه‌ عشایری و سرپرست‌های خانوار‌های عشایری بیمه شده‌اند.
احمدی کارهای ترویجی، دادن امتیازات بهتر و اجرای قانون بیمه اجتماعی روستاییان در کنار بیمه درمانی را از راهکار‌های مؤثر توجه عشایر به موضوع بیمه دانست و افزود: هم‌اکنون اساسنامه صندوق در مجلس در دست بازنگری است و شاید با این روندی که در پیش گرفته شده برای امتیازات بیشتری که به این جامعه داده شده، وضعیت بیمه جامعه عشایری بهتر شود.

جستجو
آرشیو تاریخی