صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اعتصاب کارکنان مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده رکورد زد

شوک در بخش بهداشت و درمان امریکا

فائزه سادات یوسفی
خبرنگار

 
بایدن بعد از رهایی ولو موقت از کابوس تعطیلی دولت، در روزهای اخیر گرفتار چالشی دیگر شده است و بعد از اعتصاب‌هایی در میان نویسندگان هالیوود و کارگران شرکت‌های بزرگ خودروسازی امریکا چون فورد که هر دو به خاطر دستمزدهای پایین کار را تعطیل کرده بودند، این بار با بزرگ‌ترین اعتصاب کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در تاریخ ایالات متحده روبه‌رو شده است؛ اعتصابی که امروز وارد چهارمین روز خود می‌شود و بنا بر تهدیدهای اعتصاب‌کنندگان در صورت به نتیجه نرسیدن، در نوبت بعدی اعتصابی گسترده تر را شکل خواهند داد.
به گزارش سی‌ان‌ان، از روز چهارشنبه هفته پیش کارمندان سازمان «کایزر پرمننته»- بزرگ‌ترین نهاد غیرانتفاعی مراقبت‌های بهداشتی امریکا- در شهر واشنگتن دی سی به جمع معترضان ایالت‌های ویرجینیا، کالیفرنیا، کلرادو، اورگن و همچنین واشنگتن پیوستند تا مجموع 75 هزار نفری آنها رکورد تعداد اعتصاب‌کنندگان در بخش کادر درمان را در تاریخ امریکا بشکند. این کارمندان را پرستاران، کارکنان بخش تغذیه بهداشت، مسئولان پذیرش، تکنیسین‌های آزمایشگاه و داروسازان تشکیل می‌دهند. این سازمان اعلام کرده، به دلیل ترک کار اعتصاب‌کنندگان، مراقبت‌های پزشکی به‌سختی در حال انجام است و به بیماران اطلاع داده شده که روند درمان آنها با تأخیر یا تعویق انجام خواهد شد. با این حال تلاش شده اورژانس‌ها کار خود را به طور کامل انجام دهند.
بنا بر گزارش تایم، معترضان اعلام کردند که اگر به خواسته‌های آنها همچون تنظیم قراردادهای کاری جدید با شروط درخواستی توجهی نشود، اعتصابی گسترده‌تر و طولانی مدت را در ماه نوامبر آغاز خواهند کرد. در همین خصوص، روز چهارشنبه در نخستین روز این اعتصاب گسترده، هیلاری کاستا، سخنگوی سازمان «کایزر پرمننته» طی بیانیه‌ای اظهار داشت که مذاکرات بین معترضان و سازمان متبوع، بدون توافق پایان یافته اما همچنان چانه‌زنی بر سر تعدادی از توافق‌های آزمایشی مانند افزایش دستمزدها ادامه دارد. با این حال، کارولین لوکاس، سخنگوی معترضان در بیانیه‌ای در همان روز گفت: «کارکنان خط مقدم مراقبت‌های بهداشتی منتظر پاسخ معنادار مدیران سازمان در مورد برخی از اولویت‌های کلیدی ما از جمله امنیت کارکنان، حمایت از برون‌سپاری کارکنان بهداشت فعلی و دستمزدهای منصفانه هستند.»
 
اعتصاب‌کنندگان چه می‌گویند
اعتصاب‌کنندگان علاوه بر درخواست دستمزد بیشتر، خواهان رفع کمبود نیروی کار هستند چرا که طبق گفته معترضان شرایط سخت کاری بویژه در پی همه‌گیری کرونا، آنها را بیش از حد خسته و فرسوده کرده است. علاوه بر آن هزینه‌های بالای زندگی موجب شده، آنها خوابیدن در ماشین را تجربه کنند. یکی از معترضان لس آنجلسی که در کادر اداری وظیفه هماهنگی و رزرو تخت‌ها را در عمل جراحی بر عهده دارد، به سی‌ان‌ان گفته که او اغلب تنها فردی است که واحد خود را اداره می‌کند و کمبود پرسنل شرایط کاری را سخت و طاقت‌فرسا کرده است.
فرد دیگری که در بخش رادیولوژی کار می‌کند، خبر داده: «بیماران پس از مدت‌ها انتظار بی‌نتیجه برای کمک گرفتن از کارکنان مجبور می‌شوند خود از رختخواب بیرون بیایند که این مشکل منجر به زمین خوردن آنها می‌شود.» یکی از معترضان هم که در کمیته مذاکره حضور دارد، می‌گوید: «بسیاری از کارمندان به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی نمی‌توانند در شهرهایی که در آن کار می‌کنند، زندگی کنند و مجبور شده‌اند، در ماشین خود بخوابند، چرا که آنها به دلیل کمبود نیرو، 14 تا 16 ساعت کار می‌کنند بنابراین همیشه خسته هستند و بهترین گزینه این است که از دوشنبه تا جمعه در اتومبیل خود باشند.» این شکایات منعکس‌کننده گوشه‌ای از شرایط وضعیت کاری اعتصاب‌کنندگان است که نشان می‌دهد شرایط شغلی ناامن و فشار کاری چگونه زمان انتظار بیمار را طولانی کرده و بر درمان تأثیر می‌گذارد، زیرا استرس زیادی وارده بر کارکنان موجب شده، آنها نتوانند به خوبی وظایف‌شان را انجام دهند و از این رو به طور بالقوه بیماران در معرض خطر قرار دارند.
فارغ از سازمان مذکور، همه ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در کشور با کمبود نیروی انسانی و مبارزه با فرسودگی شغلی مواجه هستند که می‌تواند منجر به عواقب بدی شود. اکنون بیش از دو سوم کارکنان از درماندگی گله دارند و از هر 5 نفر آنها 1 نفر قصد دارد کار خود را ترک کند. این مسائل می‌تواند واقعه استعفای بزرگ در سال 2021/2022 را که بیش از 5 میلیون نفر از کارمندان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر امریکا کار خود را ترک کردند، ‌تکرار کند.
 
تداوم اعتصاب
معترضان به دلیل نبود وضعیت بهتر شغلی بر حفظ اعتصاب خود تأکید کرده‌اند. در همین راستا هیلاری کاستا در بخش دیگری از بیانیه خود تأکید کرد: «ما مصر به موافقت با تقاضاهایمان هستیم زیرا هر کارمند سازمان کایزر وقتی برای شغلی مشابه در سازمان دیگری می‌رود، به‌طور متوسط با 20 درصد کاهش حقوق و مزایای کمتر مواجه می‌شود.»
ناظران این موضوع را بزرگ‌ترین اعتصاب مراقبت‌های بهداشتی در تاریخ می‌دانند و آن را چالشی دیگر برای دموکرات‌ها تلقی می‌کنند که همچنان در حل و فصل اختلافات کارگری در دیترویت و هالیوود بسر می‌برند. دغدغه‌های کارگران که امروز در صنوف مختلف در حال شدت گرفتن است در طول مبارزات انتخاباتی 2024 یکی از نقاط مهم اتکای دو حزب خواهد بود. زیرا آنها سعی می‌کنند نظرات آنها را با وجود دستمزدهای پایین و تورم فزاینده جلب کنند. از این رو اکنون دولت جو بایدن مجبور است در عین رسیدگی و شاید تن دادن به درخواست معترضان کارگری، مکانیسم‌هایی را برای جلوگیری از رخ داد آن در نظر بگیرد که این امر بر نارضایتی‌ها احتمالاً خواهد افزود. 

 

خبر پلاس

 تمایل ترامپ به پست ریاست موقت مجلس نمایندگان
با گذشت دو روز از برکناری کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور در پاسخ به کسانی که خواهان ریاست او بر مجلس نمایندگان شده بودند، اعلام کرد اگر حزب جمهوری‌خواه نتواند پس از برکناری خیره‌کننده مک‌کارتی بر سر نامزد مشخص به توافق برسد، آماده است به طور موقت -یک دوره 30، 60 یا 90 روزه- پست ریاست مجلس نمایندگان کنگره را بر عهده بگیرد. او با این حال گفته است، در نهایت از جیم جوردن برای این پست حمایت می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی