صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مــرور

وزیر آموزش و پرورش:
بخش زیادی از مطالبات معلمان تا یک ماه آینده پرداخت می‌شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: همسو با رویکرد اهمیت توجه به معلمان، علاوه بر رتبه‌بندی، فوق‌العاده ویژه آنان نیز پیگیری و عملیاتی می‌شود و مطالبات فرهنگیان بزودی پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران افزود: انباشت مشکلات در آموزش و پرورش بسیار زیاد است، اما با حمایت دولت با حل بسیاری از مسائل، بر ریل توسعه قرار گرفتیم. در گذشته به دلیل سیاست غلط، بخشی از فضای آموزش و پرورش را از دست داده‌ایم، یعنی دانشگاه تربیت معلم و ۱۴۸ واحد فنی و حرفه‌ای هنرستان را از دست داده‌ایم. حتی تأمین معلم را مقدم بر تربیت معلم کردند، ولی امروز این مسائل در حال حل شدن است.  وی با بیان اینکه کنکور و ضریب (سوابق تحصیلی) ۵۰ درصدی کنکور به معنی احیای مدرسه و معلم است، گفت: این ضریب سال آینده به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.
وزیر آموزش و پرورش بر لزوم اصلاح قانون فعالیت استاندارد مؤسسه‌های آموزشی غیردولتی تأکید کرد و افزود: اگر اکنون استانداردسازی‌ها در مدارس غیردولتی رعایت شود، باید بسیاری از این مدارس تعطیل شود که با چالش مواجه خواهیم شد.


پذیرفته شدگان کنکور از دوشنبه ثبت نام کنند
صبح روز گذشته، طبق وعده سازمان سنجش، نتایج کنکور ۱۴۰۲ روی سایت این سازمان قرار گرفت. بر همین اساس داوطلبان، بجز داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی که اطلاعات آن از سوی سایت این دانشگاه اعلام می‌شود، با مراجعه به سایت سازمان سنجش می‌توانند مراحل ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را از روز دوشنبه ۱۷ مهرماه جاری انجام دهند. در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، ۴۸۲ هزار و ۵۹۹ داوطلب در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و چهار رشته دانشگاه آزاد اسلامی، پذیرفته شده‌اند.
نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی بجز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی همزمان از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی