صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

بازداشت عاملان کتک زدن
یکی از اتباع در کلاردشت

همزمان با انتشار فیلم ضرب و جرح یکی از اتباع از سوی 6 نفر در فضای مجازی بلافاصله تحقیقات پلیسی آغاز و متهمان دستگیر شدند.
سرهنگ مصطفی اکبر‌نژاد فرمانده انتظامی کلاردشت گفت: در پی انتشار این فیلم که منجر به جریحه دار شدن افکار عمومی شد، موضوع در دستور کار اطلاعاتی و عملیاتی پلیس به منظور شناسایی عاملان این رفتار مجرمانه قرار گرفت. مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی و بازداشت ۶ متهم این پرونده شدند که اهل منطقه رودبارک شهرستان کلاردشت بودند. وی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس اظهار داشتند، تحت تأثیر و القای شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تعرض اتباع بیگانه به ایرانی‌ها اقدام به این عمل مجرمانه کرده‌اند.

خرید گل میخ به جای مجازات حبس
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور دو حکم جایگزین حبس تهیه گل‌میخ‌های ترافیکی در دادگاه بخش انزل خبر داد.
 ناصر عتباتی عنوان کرد: در ادامه استفاده از ظرفیت‌های قانونی صدور احکام مجازات‌های جایگزین حبس رئیس دادگاه بخش انزل متهمان دو پرونده را که مجازات هر یک شش ماه حبس بود به جای زندان به تهیه گل‌میخ‌های ترافیکی برای نصب و استفاده در راه‌های کارشناسی‌شده بخش انزل مکلف کرد.وی افزود: این احکام به منظور ایمن و آشکارسازی جاده‌های مواصلاتی با هدف کاهش تصادفات تحت نظر اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان انجام می‌شود.

برخورد مرگبار صاعقه با مرد چوپان
 یک مرد چوپان ۳۵ ساله در شهرستان مرند بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی اظهار کرد: این حادثه در روستای دویجان مرند رخ داد و به مرکز اورژانس استان آذربایجان شرقی اطلاع داده شد. وقتی امدادگران به محل حادثه رفتند مشخص شد 70 رأس گوسفند نیز تلف شده‌اند.

سرقت زنانه در لباس مردانه

 زن سارق که با لباس مردانه از اصناف مختلف در شهرستان نهبندان سرقت می‌کرد دستگیر شد.سرهنگ حسین عرب در تشریح این خبر اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت از صنوف در شهرستان نهبندان، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.مأموران انتظامی شهرستان نهبندان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک سارق را شناسایی کرده و تحت تعقیب قرار دادند که پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیات غافلگیرانه دستگیر و در همان بررسی اولیه مشخص شد سارق یک زن بوده که در لباس مردانه اقدام به سرقت کرده است و توسط کارکنان انتظامی زن، دستگیر و به پلیس آگاهی این شهرستان منتقل شد. وی به‌ناچار به ۱۳ فقره سرقت از صنوف در شهرستان نهبندان اعتراف کرد.

خودکشی به خاطر خودرو نه عذاب وجدان
پسر جوان اهوازی که حدود 2 سال قبل با همدستی برادرش همسر او را کشته بود در حالی خودکشی کرد که برخی علت این کار را عذاب وجدان اعلام کردند، اما خواهر وی در توضیح این ماجرا اظهار داشت: برادرش به خاطر یک خودرو خودکشی کرده است. حدود یک سال و نیم قبل مردی به نام سجاد با همدستی برادر14 ساله‌اش با نام حیدر با انگیزه ناموسی همسرش مونا را که دخترعمویشان نیز بود به قتل رساند. پس از دستگیری متهمان با توجه به رضایت خانواده مونا متهم ردیف اول به تحمل 7 سال و نیم حبس تعزیری و از حیث جنبه عمومی ایراد ضرب و جرح عمدی به 8 ماه حبس محکوم شد و حیدر متهم ردیف دوم نیز به 45 ماه حبس تعزیری از باب معاونت در قتل عمدی محکوم شد.خواهر حیدر در این باره به فارس گفت: حیدر 4 ماه قبل با کفالت آزاد شد. او همیشه ماشین پدرم را برمی‌داشت و به همراه دوستان خود به گردش می‌رفت با توجه به اینکه دو مرتبه تصادف کرده بود، پدرم وی را تهدید کرد که دیگر حق ندارد از ماشین استفاده کند. حیدر به پدرم گفته بود برای من ماشین بخر که پدرم زیر بار نرفت و گفت: اول باید به خدمت بروی، گواهینامه بگیری و بعد از آن برایت ماشین می‌خرم. برادرم هم خودکشی کرد. دلیلش هم عذاب وجدان از قتل دخترعمویم نبود.

همسرکشی در دامغان
دادستان عمومی و انقلاب دامغان از دستگیری مردی خبر داد که همسرش را کشته و جسدش را در بیرون شهر رها کرده بود.
 مهدی کلامی مقدم گفت: روز پنجشنبه در پی کشف جسد زنی ۲۸ ساله در زیر دهانه پلی در معبر دامغان به چشمه‌علی، دادستانی بسرعت به همراه بازپرس جنایی دادسرای عمومی و انقلاب دامغان همراه با پزشک قانونی و کارکنان دایره جنایی پلیس آگاهی در محل حاضر شدند.
وی گفت: در بدو امر بررسی‌های اولیه انجام و جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات درباره موضوع شروع شد که پس از چندساعت مشخص شد مقتول به خاطر اختلاف خانوادگی با همسرش توسط وی از طریق وارد کردن ضربه به سر با جسم سخت به قتل رسیده و جسدش توسط قاتل به زیر دهانه پلی در محور دامغان به چشمه علی منتقل شده است که بلافاصله مرد جوان دستگیر شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی