صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

واکنش خودروسازی سایپا به گزارش «ایران»

پیرو درج مطلبی با عنوان «شورای رقابت خودروسازان را بد عادت کرد» که در تاریخ 28/06/1402 در آن روزنامه منتشر شده است، جوابیه گروه خودروسازی سایپا به حضور ارسال می‌شود. خواهشمند است طبق قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه اقدام مقتضی صورت پذیرد.
با توجه به اینکه برخی از محصولات شرکت سایپا به جهت رعایت الزامات استانداردهای 85 گانه سازمان ملی استاندارد و همچنین ارتقای این محصولات، تغییراتی در آپشن‌ها و تجهیزات خود داشته است و با توجه به هزینه بر بودن اقدامات اصلاحی و توسعه‌ای، می‌بایست فرایند قیمت‌گذاری مجدداً طی شود.
طبق قانون، قیمت‌گذاری تمامی محصولات تولیدی، بر اساس مستندات ارائه شده بر عهده شورای رقابت است و نرخ‌های مصوب شده با نظارت این شورا و نهادهای ذیربط مطابق با فرمول تأیید شده و عادلانه در جهت منافع مشتریان و تولید کننده صورت می‌پذیرد.
در راستای ارتقای کیفی محصولات تغییر در قالب‌ها، توسعه تجهیزات و بهبود کیفیت قطعات، صورت می‌گیرد. طراحی و تولید موتور جدید و افزایش قیمت مواد اولیه، موجب تحمیل هزینه و افزایش قیمت تمام شده خودرو شده است لذا گروه خودروسازی سایپا پس از تأیید قیمت‌های حسابرسی شده توسط نهادهای مرتبط، قیمت‌های جدید را اعلام کرده است.
همچنین باید تأکید کرد که به دلیل عدم بازنگری قیمت محصولات سایر رقبا، شاهد اختلاف قیمت محصولات این شرکت در مقایسه با محصولات شرکت‌های رقیب هستیم.
* توضیح روزنامه ایران: جهت اطلاع گزارش مذکور در 30/06/1402 منتشر شده بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی