گزارش و خبر

قدردانی وزیر ورزش از ورزشکاران
وزیر ورزش و جوانان کسب چندین مدال باارزش در هفت روز نخست بازی‌های آسیایی هانگژو توسط قهرمانان کشور را تبریک گفت. در متن پیام کیومرث هاشمی آمده است: «تاریخ‌سازی چندین رشته ورزشی که تا پیش از این ورزش ایران موفق به کسب مدال در آنها نشده بود، مایه مباهات و خوشحالی جامعه ورزش و مردم شریف ایران اسلامی است. درخشش تیم تنیس‌روی میز متشکل از آقایان نیما و نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی با کسب مدال برنز تیمی، صعود تیم دوبل تنیس‌روی میز ایران به نیمه نهایی، تاریخ‌سازی مهدی الفتی ژیمناست ارزنده کشورمان با کسب مدال نقره و نشان برنز با ارزش فرانک پرتوآذر بانوی رکابزن ایران جزو درخشان‌ترین نتایجی است که ورزش ایران در سال‌های اخیر کسب کرده است. همچنین درخشش ووشوکاران ایران در این بازی‌ها و کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و یک برنز و کسب سومین مدال طلای پیاپی در بازی‌های آسیایی توسط تیم ملی والیبال بخشی دیگر از نتایجی بود که باعث سرافرازی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در چین و موجب ایجاد شور و شادی در جامعه شد. از نکات حائز اهمیت دیگر در هفت روز نخست برای ورزش ایران، عملکرد قابل ستایش بانوان ورزشکار است که با کسب ۱۰ مدال، سهم بسزایی در مدال‌آوری کاروان ایران در روزهای آغازین داشتند و این موضوع بار دیگر مؤید توانایی بالای بانوان ایرانی در ورزش قهرمانی است. کسب ۲۵ مدال در هفت روز نخست بازی‌ها را به ورزشکاران عزیزمان، خانواده‌های محترم‌شان، سرمربیان و اعضای کادر فنی این تیم‌ها، جامعه ورزشی کشور و همه آحاد مردم شریف ایران صمیمانه تبریک می‌گویم و توفیق ورزشکاران ایرانی در کسب مدال زرین طلا در روز‌های باقی‌مانده بازی‌های آسیایی را از خداوند بزرگ مسألت دارم.»
 

حسرت مدال تفتیان تمامی ندارد
حسرت مدال حسن تفتیان دونده ۱۰۰ متر ایران با چهارمی دربازی‌های آسیایی ادامه دار شد. او بعد از اینکه با رکورد 10 ثانیه و 13 صدم ثانیه و اولی گروهش از نیمه نهایی به فینال 100 متر بازی‌های آسیایی رسید، اما در رقابت با سریع‌ترین مردهای آسیا، جا ماند و رؤیای مدال بازی‌های آسیایی‌اش بر باد رفت. رکورددار 100 متر ایران چهارم شد. دونده چینی در حضور هموطنانش با رکورد 9 ثانیه و 97 صدم ثانیه قهرمان شد.  حمیده اسماعیل‌نژاد هم در فینال 100 متر زنان با ثبت رکورد ۱۱.۵۴ ثانیه هفتمی را گرفت و فرزانه فصیحی هم در دور مقدماتی حذف شد.


پیامدهای پرونده نگریرا با واکنش سویا
قطع رابطه با بارسلونا کلید خورد!
پرونده نگریرا با صدور حکم رشوه‌خواری باشگاه بارسلونا در دادگاه بدوی بارسلون، رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است. در جدیدترین واکنش به صدور این حکم، مسئولان سویا اعلام کردند تا مشخص شدن نتیجه نهایی در «پرونده نگریرا» علاقه‌ای به حضور مدیران ارشد خود در جایگاه ویژه و کنار مدیران ارشد بارسلونا ندارند. باشگاه سویا قبل از آغاز دیدار خود برابر بارسلونا اقدام به انتشار بیانیه‌ای در رابطه با موضع خود در قبال «پرونده نگریرا» کرد که در بخشی از آن آمده: «باشگاه سویا به طور رسمی انزجار خود را از اعمال خلاف قانون رؤسای سابق باشگاه بارسلونا که در حکم صادر شده توسط دادگاه بدوی شماره یک بارسلون در رابطه با پرونده نگریرا وجود دارد، اعلام می‌کند و در حال حاضر تمایلی به حضور مدیران ارشد خود در جایگاه ویژه و کنار مسئولان باشگاه بارسلونا ندارد. باشگاه سویا ضمن اعلام این موضوع، مراتب احترام خود را به اطلاع اعضای مجمع عمومی باشگاه بارسلونا، کارمندان و همچنین هواداران این تیم که به طور ناخواسته درگیر این موضوع شده‌اند، می‌رساند.» مسئولان باشگاه بارسلونا که از این تصمیم همتایان خود در سویا خشمگین شدند، بلافاصله با انتشار بیانیه‌ای رسمی به این تصمیم واکنش نشان دادند. بخشی از بیانیه رسمی بارسلونا می‌گوید: «باشگاه بارسلونا به صورت عمومی احساس ناراحتی و انزجار خود را نسبت به حمله ناعادلانه و ابراز نظر شخصی باشگاه سویا در رابطه با پرونده نگریرا نشان می‌دهد. پرونده نگریرا نباید توجیهی برای چنین تصمیماتی باشد چون حکم مورد اشاره باشگاه سویا در مراتب اولیه قضایی صادر شده و هیچ چیزی را علیه بارسلونا به اثبات نمی‌رساند. رفتار باشگاه سویا که به عدم حضور مدیران این باشگاه در مراسم پیش از دیدار 2 تیم منجر شد، یک حمله غیرقابل قبول برابر باشگاه اول کاتالونیا محسوب می‌شود.» باشگاه بارسلونا در پایان بیانیه خود اعلام کرد تا زمانی که مسئولان باشگاه سویا به طور رسمی از انجام این رفتار غیرحرفه‌ای خود ابراز پشیمانی نکنند، تمام روابط دو باشگاه در تمام سطوح قطع خواهد شد. این بازی با گل به خودی سرخیو راموس کاپیتان اسبق رئال مادرید، به سود آبی و اناری پوشان به پایان رسید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی