صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

کشف سکه‌های عتیقه از خانه زن جوان
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان قم از کشف 12 سکه تاریخی در یک منزل شخصی در پردیسان قم خبر داد. سرهنگ فرامرز بازگیر گفت: به دنبال اعلام کلانتری 24 پردیسان قم، تیمی متشکل از نیرو‌های این یگان حفاظت با همراهی نیرو‌های کلانتری به محل مورد نظر مراجعه کردند و در بازرسی از منزل یکی از شهروندان موفق به کشف 12 سکه تاریخی شدند. از خانه این متهم که یک خانم است، 10 سکه تاریخی نقره متعلق به دوره‌های هخامنشی، اشکانی و ساسانی و دو سکه مسی متعلق به دوره صفوی کشف و ضبط شد. وی گفت: سکه‌های کشف شده بعد از صورتجلسه به معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم تحویل داده شد. زن جوان نیز بعد از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شد.

منع فعالیت 2 پزشک در اراک
دو پزشک در شهر اراک به خاطر قصور پزشکی و شکایت‌های متعدد از هرگونه فعالیت پزشکی منع شدند. حجت‌‌الاسلام‌ و‌المسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: بنا به دستور دستگاه قضایی و بر اساس نظریه کارشناسی،  با صدور قرار نظارت قضایی،  یکی از این پزشکان به مدت ۴ ماه و دیگری به مدت ۲ ماه از هر گونه اقدام و فعالیت پزشکی منع شده‌اند تا پرونده کیفری آنها منتج به صدور حکم شود. وی اضافه کرد: نوع اشتباه،  اهمیت آن و تعداد پرونده‌هایی که این دو پزشک در مراجع قضایی داشتند موجب شد تا قاضی تحقیق با صدور قرار نظارت قضایی از فعالیت پزشکی آنان جلوگیری کند. وی یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه حقوق پزشکی را قصور پزشکی دانست و تصریح کرد: مطابق قوانین موضوعه و آیین‌نامه‌های مرتبط با این موضوع،  تخلفات و جرائم پزشکی همزمان قابل تعقیب کیفری و انتظامی است،  بنابراین دادستان‌ها به عنوان مدعی‌العموم و متولی حقوق عامه برای صیانت از حقوق بیماران در این خصوص ورود جدی خواهند داشت.
 
شلیک به قلب خواهرزاده در خیابان
 دایی کینه‌جو در اقدامی هولناک خواهرزاده خود را به قتل رساند.
سرهنگ کیومرث پاکدل فرمانده انتظامی خوی در تشریح این موضوع اظهار کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل با سلاح گرم در یکی از محلات خوی،  رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت. با حضور کارآگاهان و بررسی صحنه قتل،  مشخص شد که متهم پرونده،  خواهرزاده خود را با استفاده از یک قبضه سلاح گرم به قتل رسانده است. متهم در همان لحظات اولیه و در صحنه جرم دستگیر شد و انگیزه خود را از این جنایت اختلافات خانوادگی عنوان کرد. متهم به مقر پلیس برای موارد تکمیلی انتقال یافت.
 
جنایت خانوادگی در اهواز
دو مرد جنایتکار که زن جوانی از بستگان خود را در اهواز به قتل رسانده و جسدش را در جاده حمیدیه دفن کرده بودند دستگیر شدند. سرهنگ سیروس دریکوند در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی طرح شکایت در خصوص ناپدید شدن یک زن در شهرستان اهواز و ارجاع آن به پلیس آگاهی استان،  موضوع حکایت از ناپدید شدن طی یک ماه گذشته داشت و اطلاعی از سرنوشت وی در دست نبود بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت و به ۲ نفر از بستگان این زن مشکوک شده و آنها را تحت تعقیب قرار دادند. رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان گفت: پس از هماهنگی با مقام قضایی هر دو مظنون بازداشت شدند و با بررسی ادله موجود لب به اقرار گشوده و پرده از جنایت هولناک خود برداشته و اعتراف کردند که حدود یک ماه پیش به دلیل اختلاف خانوادگی،  این زن را در منزلی واقع در یکی از محله‌های اهواز خفه کردند و به قتل رساندند و جسد وی را در همان محل خاک کرده و سپس به دلیل بیم از شناسایی جسد را به جاده حمیدیه منتقل و مخفی کرده‌اند.   براساس گزارش پایگاه خبری پلیس،  دریکوند در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اظهارات متهمان،  جسد در محل حادثه کشف شد و پس از سیر مراحل به پزشکی قانونی منتقل و متهمان نیز برای تحقیقات بیشتر تحت نظر این پلیس قرار گرفتند.

 

کلاهبرداری با اینترنت رایگان دانش‌آموزی
کلاهبرداران سایبری با ارسال یک لینک جعلی به بهانه ارائه بسته اینترنت رایگان ویژه دانش‌آموزان،  با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد،  اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب مالباختگان می‌کنند. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: این لینک دانش‌آموزان را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات بانکی آنان،  اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران به صورت غیرمجاز می‌کند. این مقام انتظامی افزود: به پیام‌های دریافتی از سوی افراد ناشناس به هیچ عنوان اعتماد نکرده و بر روی لینک ارسالی از طرف آنان کلیک نکنید و هنگام واریز وجه با استفاده از درگاه‌های پرداخت الکترونیکی پروتکل‌های امنیتی،  آدرس صحیح درگاه بانکی مورد نظر،  اطلاعات تماس با ما در سایت و نماد اعتماد الکترونیکی را به طور کامل بررسی کرده تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرید. سرهنگ مرتضوی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی توسط مجرمان از طریق اپلیکیشن شاد نیز صورت می‌گیرد،  معلمان و دانش‌آموزان برای نصب و به روزرسانی اپلیکیشن شاد حتماً به سایت وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی https:‎//medu.ir مراجعه کنند و به پیام‌هایی که عموماً با مضامین نصب و تبلیغ نرم‌افزارها بویژه در کانال‌های تلگرامی منتشر می‌شوند توجه نکنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی