صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود - ۰۸ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبـــار

 رهبر انقلاب: پیام شهیدان برای آبادی دنیا و آخرت کاربردی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهدا و ایثارگران تأکید کردند: باید پیام شهیدان را بدرستی بشنویم و از آن برای آبادی دنیا و آخرت بهره گیریم. پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که در پنجشنبه هفته دفاع مقدس از سوی حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرائت شد، به این شرح است:
 
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
فرصتِ روزهای خاطره‌انگیز دفاع مقدس را برای سلام بر شهیدان عزیز و تعظیم در برابر ارواح مطهّر آنان مغتنم می‌شمارم. شهیدان، ستارگان راهنمایند؛ الگوهای بی‌زوال برای همه ما و نسل‌های پس از مایند؛ رفتار آنان درس است؛ انگیزه‌های آنان حکمت است. پیام آنان را باید به‌درستی بشنویم و از آن برای آبادی دنیا و آخرت در همه دوره‌ها و نسل‌ها بهره بگیریم. سلام خداوند و اولیائش بر شهیدان عزیز.
 
سیدعلی خامنه‌ای-  6/۷/1402

 

رفع تحریم‌های بانکی با پیوستن ایران به شبکه مالی بریکس

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سفر به ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی و شرکت در نهمین اجلاس پارلمانی بریکس در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد:  بانک توسعه جدید با سرمایه اولیه ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری شکل گرفته و فعالیت می کند و بیش از ۵۰ پروژه در دست اجرا دارد. لذا بریکس یک قدرت اقتصادی قوی محسوب می شود.
محمدباقر قالیباف افزود: یکی از مهم‌ترین ساختارها موضوع ارتباطات مالی بین بانکی است که اصطلاح فنی آن سوئیفت است، موضوعی که امریکا ما را تحریم کرده و عملاً بانک‌های کشورمان با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند و زمینه ارتباط آنها با بانک‌های دنیا فراهم نیست. وی خاطرنشان کرد: کشورهایی نظیر روسیه، هند، چین، عربستان، مصر و امارات عضو بریکس هستند و این ظرفیت بسیار خوبی را فراهم کرده و امید است مجلس و دولت از این ظرفیت بزرگ به منظور خنثی‌سازی تحریم‌ها در عرصه بین‌المللی و سیاست خارجی بهره ببرند.

 

واکنش هراس‌آلود واشنگتن و تل‌آویو به ماهواره اطلاعاتی ایران

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور3» با واکنش‌های هراس‌آلود امریکا و رژیم‌صهیونیستی و ادعاهایی همچون امکان تجهیز ماهواره‌بر«قاصد» به کلاهک هسته‌ای همراه شد.
به گزارش ایسنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه امریکا در یک نشست خبری این امر را مایه نگرانی امریکا توصیف کرد و مدعی شد: تداوم توسعه برنامه موشکی ایران تهدیدی جدی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌کند و یک نگرانی قابل توجه در زمینه منع اشاعه تسلیحات اتمی است. خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی در این‌باره با بیان اینکه ایالات‌متحده بی‌سر و صدا به موفقیت ایران اذعان کرده اما ارتش ایالات‌متحده به درخواست‌های مکرر برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است، نوشت: ماهواره‌ نور3 شبیه ماهواره‌هایی بود که قبلاً توسط واشنگتن به دلیل کمک به برنامه موشکی بالستیک تهران مورد انتقاد قرار گرفته بود. با این حال وبگاه
«space-track.org» با استناد به اطلاعات ارائه شده «هجدهمین اسکادران دفاعی فضایی» نیروی فضایی امریکا، روز جمعه موفقیت ایران در قرار گرفتن ماهواره تصویربرداری «نور۳» در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین را تأیید کرد. رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی از جمله روزنامه جروزالم پست، تایمز اسرائیل و شبکه آی۲۴ نیوز نیز به انتشار گزارش‌هایی همراه با جزئیات درباره پرتاب نور۳ پرداختند.

جستجو
آرشیو تاریخی