از گوشه و کنار ایران

شهادت فرمانده یگان امداد در بندرعباس
همزمان با اجرای مأموریت مشترک مأمورین دریابانی و انتظامی بندرعباس در مقابله با قاچاق کالا و مشروبات الکلی در مناطق ساحلی بندرعباس (خور کولقان) سرهنگ دوم سعید پناهی فرمانده عملیات یگان امداد بندرعباس در عملیات تعقیب و گریز قاچاقچیان به فیض شهادت نائل آمد.حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز گفت: سرهنگ سعید پناهی نسب 34 ساله فرمانده یگان عملیات امداد بندرعباس اهل کوهدشت لرستان بود که عصر پنجشنبه 6 مهر در جریان درگیری با اشرار و قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت رسید.در این عملیات بالغ بر 2 هزار قوطی انواع مشروبات الکلی کشف و ضبط شد. پیکر این شهید ساعت ۹ و نیم صبح یکشنبه ۸ مهر در زادگاهش کوهدشت تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
 
دستگیری قاتل 2 پلیس ایذه‌ای
عامل شهادت دو مأمور پلیس ایذه در عملیات ویژه پلیس دستگیر شد.
سردار سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان خوزستان در تشریح این خبر گفت: دوم مرداد امسال مأموران پاسگاه انتظامی هلایجان در اجرای حکم دستگیری سارقان مسلح در مخفیگاه‌شان واقع در روستای بیشه شیرین، وارد عمل شدند اما سارقان به محض مشاهده مأموران، اقدام به تیراندازی کردند که در آتش متقابل یکی از متهمان به هلاکت رسید و دیگری فرار کرد. در این درگیری مسلحانه ستوان‌سوم سلمان غریبی و ستوان یکم علی غلامی به شهادت رسیدند. وی افزود: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خوزستان با اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی محل اختفای قاتل هر دو شهید را در شهرستان دزفول شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه با همکاری پلیس نوپو و انتظامی دزفول او را دستگیر کردند. یکی از بستگان قاتل نیز که اقدام به مخفی کردن او کرده بود دستگیر شد.
 
3 مسافر قطار 2 کیلو هروئین بلعیده بودند
فرمانده پلیس راه‌آهن کشور از کشف بیش از دو کیلوگرم موادمخدر از نوع هروئین به‌صورت بلع و انباری و دستگیری سه متهم در این رابطه خبر داد.
 سردار حشمت اله ملکی گفت: مأموران مبارزه با مواد مخدر پلیس راه‌آهن کاشان به سه نفر از مسافران قطار زاهدان - تهران در خصوص حمل مواد مخدر به شیوه بلع و انباری مشکوک شدند. با استفاده از تکنیک چهره‌زنی و بهره‌گیری از دستگاه‌های نوین کمک بازرسی، وجود مواد مخدر در بدن این متهمان محرز شد.ملکی افزود: پس از مراحل تخلیه مواد از متهم ردیف اول تعداد ۸۶ بسته به وزن ۹۴۶ گرم، از متهم ردیف دوم تعداد ۶۵ بسته به وزن ۷۱۶ گرم و از متهم ردیف سوم تعداد ۴۴ بسته به وزن ۴۸۴ گرم و در مجموع بیش از دو کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین از متهمان کشف و ضبط شد.
 
انفجار ساختمان 8 طبقه در شیراز
ساختمان مسکونی هشت طبقه در شیراز بر اثر نشت گاز منفجر شد.
هادی عیدی‌پور رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: پنجشنبه ۶ مهر موضوع نشت گاز شهری که منجر به انفجار درون مجتمع مسکونی در بلوار فضیلت، مجتمع فرهنگیان شده بود به سامانه آتش‌نشانی اطلاع داده شد. در پی حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که انفجار و آتش‌سوزی در طبقه دوم واحد آپارتمانی هشت طبقه در اثر نشت گاز رخ داده که این وضعیت منجر به تخریب کامل سه واحد آپارتمانی از مجتمع مسکونی و وارد شدن خسارت به طبقات فوقانی و تمام واحدهای مجتمع شده است.رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: آتش‌سوزی این محل کنترل و مهار شد همچنین تعداد چهار نفر مصدوم از زیر آوار خارج و تحویل اورژانس داده شدند. از آنجا که سازه مجتمع در حال حاضر ناایمن تشخیص داده شده و کل مجتمع به صورت کامل تخلیه شد ساکنین در کمپ باغ جنت شیراز اسکان موقت و اضطراری داده شدند.عیدی‌پور با بیان اینکه جلسه مدیریت بحران در محل مجتمع تشکیل و تصمیمات لازم اتخاد شده، گفت: علت دقیق حادثه در دست بررسی است.
 
2 کشته در واژگونی تانکر سوخت
تصادف یک دستگاه تانکر گازوئیل با سواری در اتوبان شهید کسایی تبریز ۲ کشته و سه مصدوم بر جا گذاشت.
این حادثه حدود ساعت ۹ صبح روز جمعه در ابتدای بخش شرقی اتوبان شهید کسایی به دلیل برخورد تانکر سوخت با یک دستگاه خودرو سواری پراید رخ داده است که منجر به آتش‌سوزی وسیع شد. بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نیز از چندین ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.
دکتر اصغر جعفری روحی رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: براساس آخرین اخبار از محل حادثه 2 نفر جان باختند و 4 نفر از جمله یکی از نیروهای آتش‌نشانی حاضر در محل دچار مصدومیت شدند که توسط نیروهای امدادی اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.در این حادثه دو کودک جان باختند و یک  زن حدوداً ۳۵ ساله و  دو مرد ۲۷ و ۳۵ ساله  و ۱ مصدوم مرد ۲۸ ساله توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع)منتقل شد.
همچنین دو نفر از پرسنل آتش نشانی حدوداً ۳۰ و ۳۵ ساله  در محل حادثه درمان سرپایی شد.
 
خرابکاری سارق کابل
 در شهرک صنعتی اصفهان
 عامل سرقت و خرابکاری در شبکه توزیع برق یکی از شهرک‌های صنعتی اصفهان شناسایی ‌و دستگیر شد.
به گزارش سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان، در پی اقدامات خرابکارانه به واسطه سرقت کابل در شبکه دیتای یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی اصفهان و اختلال در روند توزیع برق، موضوع در دستور کار عوامل سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.بر مبنای این گزارش با اقدامات اطلاعاتی، متهم مربوطه شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی